Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å interessere meg for hudpleie og aktive ingredienser for noen måneder siden. Bruker foreløpig sparsomme mengder med retinoider, Vit C og Niacinamide i kombinasjon med mye fukt.

Men hva med vår/sommer? En slik hudpleierutine med aktive ingredienser fungerer vel ikke når det blir sterkere sol ute, selv om jeg er nøye med høy solfaktor?

Anonymkode: 86fc1...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du bruker retinoider om kvelden, så er det i utgangspunktet ikke noe problem å bruke retinoider om sommeren. C-vitamin bidrar til å forsterke effekten av solkrem, så den trenger du heller ikke slutte med. Niacinamide gjør ikke huden mer solsensitiv.

Det er imidlertid svært viktig at du bruker tilstrekkelig mengde solkrem og påfører den ofte på dager du oppholder deg mye i solen. Husk også at UV-stråling trenger gjennom vindusglass. 

Dette er anbefalt mende solkrem for ansikt og hals:

image.png.832dd53cff230abcd87ada36eec384cc.png

For å oppnå den beskyttelsen som står på tuben, skal tilsvarende mengde påføres ca annenhver time. Dette er først og fremst viktig å tenke på når du oppholder deg i direkte sollys, og også hvis du er på påskefjellet eller på/ ved sjøen, fordi snø og vann reflekterer sollys.

Det anbefales også å unngå solen midt på dagen når den er på det sterkeste, og gjerne beskytte ansiktet med en solhatt eller caps.

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (43 minutter siden):

Så lenge du bruker retinoider om kvelden, så er det i utgangspunktet ikke noe problem å bruke retinoider om sommeren. C-vitamin bidrar til å forsterke effekten av solkrem, så den trenger du heller ikke slutte med. Niacinamide gjør ikke huden mer solsensitiv.

Det er imidlertid svært viktig at du bruker tilstrekkelig mengde solkrem og påfører den ofte på dager du oppholder deg mye i solen. Husk også at UV-stråling trenger gjennom vindusglass. 

Dette er anbefalt mende solkrem for ansikt og hals:

image.png.832dd53cff230abcd87ada36eec384cc.png

For å oppnå den beskyttelsen som står på tuben, skal tilsvarende mengde påføres ca annenhver time. Dette er først og fremst viktig å tenke på når du oppholder deg i direkte sollys, og også hvis du er på påskefjellet eller på/ ved sjøen, fordi snø og vann reflekterer sollys.

Det anbefales også å unngå solen midt på dagen når den er på det sterkeste, og gjerne beskytte ansiktet med en solhatt eller caps.

Tusen takk for svar, da fortsetter jeg med den samme hudpleierutinen og skal være ekstra nøye med hyppig påføring av solkrem spf 50 i ansiktet 🤗

Anonymkode: 86fc1...643

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...