Gå til innhold

Hønemor og sliter med angst og stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig vært en skikkelig hønemor for mine barn. Jeg sliter ikke med angst og stress i andre situasjoner. Barna mine var den del på legevakt som barn og det gikk helt fint.

Nå er jeg bestemor og stress og angst er veldig mye sterkere. Jeg er så redd de skal dette, slå seg, klemme fingre i skuffen osv. jeg koser meg stort med barnebarna, men jeg klarer sjelden å slappe av. Jeg passer bare en av gangen, har ikke ork til ha enda en å bekymre meg for. Barna får i bhg.

Jeg har snakket med foreldrene om dette og sagt jeg ikke ønsker å levere tilbake barn med skader. De ber meg bare roe ned, skrubbsår, blåmerker er helt normalt. Jeg vet jo dette innerst inne.

At en 1 åring plutselig detter på rumpa gjør vondt i 5 sekunder og jeg trøster.

Er det noen som har råd for å klare slappe av mer? Jeg er totalt utkjørt fra jeg henter barna o bhg til de legger seg 19-19.30. Det ender som regel med at jeg legger meg sammen med de.

Anonymkode: d89d7...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er ganske normalt for besteforeldre. Ihvertfall moren min er mye mer hønemor for barnebarna sine enn det hun var med meg😅Det virker jo som at barnebarna dine er veldig små? Ikke noe rart du er redd for at en 1,5 åring skal slå seg. 

Anonymkode: ab849...da1

Skrevet

Min mor har alltid vært en veldig "hønemor". Og jeg er desverre blitt det samme. Tror dette er veldig normalt. Men det gjelder å finne en fornuftig balanse. Tenke fornuft, og ikke bare katastrofe-tenke. 

Anonymkode: 5f089...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...