Gå til innhold

Mulig å få vektnedgang av powerwalk eller trappegang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er mye sengeliggende og sittestillene mesteparten av uken. Frokost holder jeg til under 200kcal (knekkebrød i rug 32kcal+egg 70kcal x 2) og eneste andre måltid ligger på rundt 400-500 kcal eller 600kcal kanskje toppen??? Eller regner jeg helt på jordet? Porsjonene er normale middagsporsjoner og ikke med fet saus, halve tallerken med grønnsaker

Anonymkode: 10377...2b7

Veier du maten du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men du har ikke levd på 800 kalorier per dag siden september og kun gått ned 5 kilo i måneden? 

Anonymkode: 6a455...08b

Jo omtrent, selvom det som sagt er dager en gang eller to i måneden som jeg spiser litt mer. Tar tre taco porsjoner istedet for to f eks.

Jeg har tydeligvis veldig lav forbrenning pga inaktivitet så derfor vil jeg gjøre grep som øker forbrenningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Veier du maten du spiser?

Jeg veier ris til middag og pastaskruer til salat. Ikke eggene eller kyllingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med saus, dressing, smør, olje, annet pålegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo omtrent, selvom det som sagt er dager en gang eller to i måneden som jeg spiser litt mer. Tar tre taco porsjoner istedet for to f eks.

Jeg har tydeligvis veldig lav forbrenning pga inaktivitet så derfor vil jeg gjøre grep som øker forbrenningen :)

Jeg håper at du kan se at f eks 30 min gåtur i frisk luft hver dag vil gjøre uendelig godt for din fysiske og mentale helse. Og husk at slankekurer aldri virker i lengden. Du må endre livsstil og tankesett med tanke på å kunne opprettholde det du gjør i mange tiår fremover, ellers går du jo naturligvis opp igjen straks du er ferdig med sultekuren.

Anonymkode: ed347...f49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men da vet du jo ikke hvor mange kalorier du spiser  i løpet av en dag. Du må jo veie alt du skal spise, ikke bare noe av det.

Anonymkode: ec11b...cfc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er 165 cm og i bmi-området lett overvektig (bmi ca 26). Min kalkulator sier at jeg trenger 1600 kcal daglig for å opprettholde min overvekt. Jeg er i full jobb og har flere barn. Hvis TS skal spise 2000 kcal daglig, hun som er sengeliggende og stillesittende, så kommer hun definitivt ikke til å gå ned med mindre hun veier over 100 kilo.

Anonymkode: ed347...f49

Derfor sa jeg gjennomsnittlig, 1600 er heller ikke uvanlig. Poenget var uansett at 700 er alt for lite. Det er et eneste egg til frokost, og en fjordland til kveldsmat, og kun det 

Anonymkode: cda07...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn ut kaloribehovet ditt med en BMR-kalkulator. Vei absolutt alt du spiser, fokusér på å få i deg masse protein. Gå turer i ditt tempo, øk forsiktig over tid. Det er ingen grunn til å ligge i et ekstremt underskudd, det må være bærekraftig over lang tid om du ønsker å endre livsstil

Anonymkode: ac4dd...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...