Gå til innhold

Syke barn med på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan bli nektet å fly dersom barnet ditt har vannkopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg. Spesielt om barne er i utbruddsfasen eller har feber(nedsatt almentillstand).

Min bror og hans familie ble nektet å fly selv om utbruddsfasen var over.

Skrevet

Reiseforsikringen vil jo dekke avbestilling når det er sykdom. Få en legeattest så ordner det seg.

Skrevet

Takk for svar! :)

Trodde at vannkopper kun var smittsomt før det brøt ut? På lommelegen står det at du blir nektet å fly til ca 1 uke etter siste utbrudd, så da stemmer altså ikke det?

Så lenge det ikke er smittsomt eller barnet har veldig nedsatt allmenntilstand og derfor bør holdes i ro kan jeg ikke se det store problemet.. Min sønn var i storform den uka han hadde vannkopper, kun utslett som (heldigvis) ikke klødde.

Skrevet
Reiseforsikringen vil jo dekke avbestilling når det er sykdom. Få en legeattest så ordner det seg.

Reisen var visstnok veldig billig... Men min kollega får ikke hentet sine to barn i England over hit for juleferien, det synes jeg var litt trist. :tristbla:

Skrevet

Ring flyselskap og hør med dem hva dem mener. Mulig dere får være med likevel om det er nesten 1 uke etter siste utbrudd når dere skal fly og ingen andre i familien har fått sykdomstegn.

koster jo ingenting å spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...