Gå til innhold

Jeg tror jeg gir opp frisører snart…..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle ta etterveksten i dag og tenkte at dette måtte da være super enkelt for alle frisører (foliestriper). Endte opp med at stripene var knasj oransje og ikke lysgul-hvit slik endene mine var. På toppen av det hele da hun pakket inn håret i folien så la hun ikke endene (det som ikke skulle blekes) utenfor, men slik at endene lå RETT i blekingen!!!! Ga det mening? Så ikke nok med at fargen et helt krise, men håret mitt er også mer slitt enn det var. 

Jeg klarte nesten ikke å holde tårene tilbake da jeg så resultatet og måtte bare klage. De prøvde da å rette opp i det med en kald toner, men altså det hjelper jo ingenting på oransje. Så alt det andre som ikke ble bleket var da altså helt grått, men de nye stripene var helt oransje. 

Heldigvis slapp jeg å betale, men allikevel så forbanna og lei meg jeg blir. Håret mer slitt enn før og jeg som hadde prøvd å spare til langt hår lenge. Nå er jeg foreløpig på utkikk etter en annen frisørsalong som kan rette opp i denne skaden som har skjedd, men vet faen ikke om jeg tør. Er ikke første gangen jeg klager til frisør og de må rette opp i det eller at jeg får pengene tilbake.

Forbanna håpløst…. Jeg som ville være fin til valentines. 

Hvilke salonget anbefaler dere? Jeg bor i Østfold. 

Anonymkode: 53a45...0cd

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at jeg har massevis av bleeders gjennom hele håret også. Noen steder såvidt det er striper, og noen steder stripet så tett at det ser ut som det er helbleket (bleeders). 

Et mirakel må vel til for å klare å fikse opp håret mitt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle ta etterveksten i dag og tenkte at dette måtte da være super enkelt for alle frisører (foliestriper). Endte opp med at stripene var knasj oransje og ikke lysgul-hvit slik endene mine var. På toppen av det hele da hun pakket inn håret i folien så la hun ikke endene (det som ikke skulle blekes) utenfor, men slik at endene lå RETT i blekingen!!!! Ga det mening? Så ikke nok med at fargen et helt krise, men håret mitt er også mer slitt enn det var. 

Jeg klarte nesten ikke å holde tårene tilbake da jeg så resultatet og måtte bare klage. De prøvde da å rette opp i det med en kald toner, men altså det hjelper jo ingenting på oransje. Så alt det andre som ikke ble bleket var da altså helt grått, men de nye stripene var helt oransje. 

Heldigvis slapp jeg å betale, men allikevel så forbanna og lei meg jeg blir. Håret mer slitt enn før og jeg som hadde prøvd å spare til langt hår lenge. Nå er jeg foreløpig på utkikk etter en annen frisørsalong som kan rette opp i denne skaden som har skjedd, men vet faen ikke om jeg tør. Er ikke første gangen jeg klager til frisør og de må rette opp i det eller at jeg får pengene tilbake.

Dra til Therese hoff sin salong i Fredrikstad, de er sjukt flinke, alltid fornøyd 

Anonymkode: 49467...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det hørtes ikke bra ut. Har faktisk aldri skjedd meg at jeg har blitt så misfornøyd hos frisør.. Det er noe dritt 😕 Jeg hadde spurt rundt og lest anmeldelser på frisører i området. Jeg kan bare anbefale frisør her i Vestfold, og hit gidder du vel ikke dra. De har fikset mye hjemmebleket hår etter corona, og de fikset også mitt..

Anonymkode: 34da9...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dra til Therese hoff sin salong i Fredrikstad, de er sjukt flinke, alltid fornøyd 

Anonymkode: 49467...cbe

Tusen takk for tipset!💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig kjent ut, dessverre. Jeg pleide også å stripe håret mitt en periode og ble slettes ikke fornøyd alltid da jeg skulle ta etterveksten. Jeg har langt og tykt hår og da er det visst "vanskelig" å stripe ettervekst, likevel var det alltid en lærling som ble satt til jobben (og det til full pris). Jeg fikk også gult "lokk" på toppen mens resten av håret var som før. Hendte også at jeg fikk flekker her og der som jeg måtte til bake for å ordne. Noen ganer vistes det ikke i det heletatt at jeg hadde stripet etterveksten. Endte med at jeg sluttet å stripe håret og lot det vokse ut. Har ikke angret på det. 

Anonymkode: 31843...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det høres veldig kjent ut, dessverre. Jeg pleide også å stripe håret mitt en periode og ble slettes ikke fornøyd alltid da jeg skulle ta etterveksten. Jeg har langt og tykt hår og da er det visst "vanskelig" å stripe ettervekst, likevel var det alltid en lærling som ble satt til jobben (og det til full pris). Jeg fikk også gult "lokk" på toppen mens resten av håret var som før. Hendte også at jeg fikk flekker her og der som jeg måtte til bake for å ordne. Noen ganer vistes det ikke i det heletatt at jeg hadde stripet etterveksten. Endte med at jeg sluttet å stripe håret og lot det vokse ut. Har ikke angret på det. 

Anonymkode: 31843...27c

Så utrolig irriterende og rart. Hva er det med de som alltid er heldige og får det fint hver gang alltid? Er det bare jeg og du som har uflaks?

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken salong var du på? Gå til en anerkjent salong. Går aldri til annet enn Modern design. Der blir jeg alltid fornøyd. 

Anonymkode: 2bfbc...75c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke frisørens feil at håret ditt ikke lar seg bleke enda hvitere. Du må kjøre på med lillasjampo

Anonymkode: 38240...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig! Ser med en gang hva problemet er. Frisøren har ikke hatt sterkt nok blekemiddel på stripene/eller ikke hatt blekingen inne lenge nok. Er du mørkere naturlig så skal blekingen gi deg en lys gul farge som kan tones kaldere. En oransjefarge kan man ikke rette på med toning. Da har ikke håret blitt løftet nok.

Les anmeldelser, og gå til en etablert salong neste gang. Bor ikke i Østfold, så kan dessv ikke tipse. 

Anonymkode: 541c0...6c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke frisørens feil at håret ditt ikke lar seg bleke enda hvitere. Du må kjøre på med lillasjampo

En dyktig frisør bør kunne kontrollere blekeprosessen slik at den stoppes på riktig tidspunkt. Etter hvert som pigmentene slipper taket vil et mørkt hår vil først i prosessen bli oransje og gult innen det begynner å bli skikkelig lyst og deretter hvitere striper. Dette skal enhver frisør vite. Selv jeg som har mørk brunt hår fra naturens side får det så lyst jeg bare vil når jeg bruker hjemmestriping. Dette på tross av at enkelte  frisører opp igjennom årene har sagt til meg at jeg aldri ville kunne få et så mørkt hår mer enn 2-3 nyanser lysere. Dette er frisører som ikke kan sitt eget fag. Husk at frisør ikke er en beskyttet tittel engang. Hvem som helst kan i utgangspunktet åpne frisørsalong og titulere seg selv som frisør, desverre.

Er kommet frem til at det er mye bedre å stripe det hjemme. Jeg tar alltid en «teststripe» først om jeg er usikker på virketiden. Da bommer jeg aldri på at det blir oransje eller gult. Mye billigere er det også og med gode produkter til vask og pleie slites ikke håret noe særlig mer enn det gjør etter bleking i salong.

Anonymkode: d6935...8d0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei sier du det gitt! Så bra med nyttig kunnskap å ha! 🤥
God helg til deg og😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men sånn seriøst, alle skjønner at du bare troller. Så klart kan man få håret helt platina. Og lillasjampo korrigerer ikke oransjt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En dyktig frisør bør kunne kontrollere blekeprosessen slik at den stoppes på riktig tidspunkt. Etter hvert som pigmentene slipper taket vil et mørkt hår vil først i prosessen bli oransje og gult innen det begynner å bli skikkelig lyst og deretter hvitere striper. Dette skal enhver frisør vite. Selv jeg som har mørk brunt hår fra naturens side får det så lyst jeg bare vil når jeg bruker hjemmestriping. Dette på tross av at enkelte  frisører opp igjennom årene har sagt til meg at jeg aldri ville kunne få et så mørkt hår mer enn 2-3 nyanser lysere. Dette er frisører som ikke kan sitt eget fag. Husk at frisør ikke er en beskyttet tittel engang. Hvem som helst kan i utgangspunktet åpne frisørsalong og titulere seg selv som frisør, desverre.

Er kommet frem til at det er mye bedre å stripe det hjemme. Jeg tar alltid en «teststripe» først om jeg er usikker på virketiden. Da bommer jeg aldri på at det blir oransje eller gult. Mye billigere er det også og med gode produkter til vask og pleie slites ikke håret noe særlig mer enn det gjør etter bleking i salong.

Anonymkode: d6935...8d0

Dette. Min frisør spurte meg hvor lys jeg ville ha stripene mine, og sjekket prosessen underveis hele tiden. Å gå fra kommunebrun til hvit og lys tok jaggu meg tid, men hun var og sjekket hele tiden for å få den perfekte fargen.

Tidligere har jeg vært hos frisører som lar meg ende opp med gult hår, så jeg holder på den jeg har funnet nå. 

Anonymkode: 7e403...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere dårlige frisører enn gode er min erfaring og spesielt om man har litt "vanskelig" hår. Jeg synes det er ille å betale så mye for noe jeg kunne gjort like dårlig hjemme. 

Det er ikke alltid at anmeldelser stemmer heller. Jeg var rundt til flere frisører her som hadde fått toppvurderinger og som "alle" anbefaler. På to av dem skulle jeg stripe/bleke håret og det klarte det ikke. Hos den ene rev hun og slet i håret selv om det var nybleket og selv om jeg sa fra. Håret ble veldig slitt etter det og i tillegg gult. 

Tilslutt fant jeg to forskjellige salonger der jeg er ganske fornøyd med resultatet. 

Anonymkode: e6422...f38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner håret selv, bleker, striper, farger og klipper selv. Frisør er bortkasta penger, har aldri vært fornøyd hos frisør. Enkelte er så utrolig dårlige. Ikke vært til frisør siden jeg fikk svidd av håret og måtte klippe midjelangt hår til bob-frisyre og de farga det brunt (var blondt) fordi håret ble grått. Tragisk at frisører får holde på sånn som de gjør. Overprisa kvakksalvere er de.

Anonymkode: c47a9...672

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det finnes flere dårlige frisører enn gode er min erfaring og spesielt om man har litt "vanskelig" hår. Jeg synes det er ille å betale så mye for noe jeg kunne gjort like dårlig hjemme. 

Det er ikke alltid at anmeldelser stemmer heller. Jeg var rundt til flere frisører her som hadde fått toppvurderinger og som "alle" anbefaler. På to av dem skulle jeg stripe/bleke håret og det klarte det ikke. Hos den ene rev hun og slet i håret selv om det var nybleket og selv om jeg sa fra. Håret ble veldig slitt etter det og i tillegg gult. 

Tilslutt fant jeg to forskjellige salonger der jeg er ganske fornøyd med resultatet. 

Anonymkode: e6422...f38

Man må vell helst ha helt rett og langt hår for å få et fint resultatet. 

Vanskelig å finne en god frisør som gjør det akkurat slik du ønsker. Håper jeg finner en og da skal faen ingen andre røre mitt hår. Nå er jeg lei av få det ødelagt. Hadde prøvd å spare ut til langt hår lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke vært hos en frisør for å rette opp i problemet. Må si jeg er traumatisert og stoler ikke på at noen frisører klarer å gjøre mitt hår fint. 

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som frisør tidligere, det jeg merket da var at selvom de satt ut tiden med varme på så ble det altså ikke lyst nok. Det er nok ikke alle hår som tar til seg blekingen like fort heller, men så var jeg i utlandet og lysnet mitt eget hår, kritt hvitt!! Aldri fått det så lyst i Norge. jeg slet fælt med det å få det lyst nok på kunder. Men jeg tror det handler om det at i Norge så tørr man ikke bruke for høy % på vannstoffet, pga håret lett knekker. Og er ingen som vil ta den risikoen at håret knekker tvert av. Så du får bare be de om å bruke 12% så skal det bli lyst. Men kun i bunnen og ikke lengdene, da knekker det. 

Anonymkode: 14f00...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 19.00):

Blir aldri fornøyd jeg heller hos frisører. De kan ikke yrket sitt

Anonymkode: 10ef0...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...