AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Hei. Har en periode nå der jeg sliter ekstremt med angst. Den er tilstede så si hele tiden. Når jeg spiser så får jeg følelsen av at halsen fylles med slim og at jeg skal kveles. Blir da selvfølgelig å svelge som en gal som å gir ubehag da det føles ut som det kommer mer slim. Sliter og med den klassiske klump følelsen. Men er det normalt å føle at halsen blir full i slim ved angst(så ille at jeg faktisk blir redd)? Blir det mer slim? Eller er det psykisk følelse? Anonymkode: ecf27...533
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Det er en veldig vanlig respons på angst da - dette med at halsen og pustemulighet påvirkes. Hoster du opp mye slim? Uansett: en tur til legen er nok rette sted. Anonymkode: 9d348...8a4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er en veldig vanlig respons på angst da - dette med at halsen og pustemulighet påvirkes. Hoster du opp mye slim? Uansett: en tur til legen er nok rette sted. Anonymkode: 9d348...8a4 Hoster ikke opp slim. Men en ekkel følelse av at det er mye slim der. Har vært på gastroskopi med normale funn. Alle blodprøver er fine. Anonymkode: ecf27...533
Sofakona Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Det høres ut som normal angst symptomer
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 ........ finnes ikke. Anonymkode: 3b4d7...83b 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 Hvis du ikke går til behandling bør du jo absolutt det. I tillegg kan mediyoga være effektivt i perioder med mer angst, og i Sverige får man det faktisk på blå resept. I Norge må man dessverre betale for det selv enda, men sjekk om du har en mediyogainstruktør i området ditt ved å google hvis du er interessert. Du kan også se litt her: https://no.mediyogaplay.com/categories/category-LPAgHNEDEvw Anonymkode: 02015...837
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke går til behandling bør du jo absolutt det. I tillegg kan mediyoga være effektivt i perioder med mer angst, og i Sverige får man det faktisk på blå resept. I Norge må man dessverre betale for det selv enda, men sjekk om du har en mediyogainstruktør i området ditt ved å google hvis du er interessert. Du kan også se litt her: https://no.mediyogaplay.com/categories/category-LPAgHNEDEvw Anonymkode: 02015...837 Er henvist til psykolog. Aner ikke hvor lang ventetid det er. Er også på oppstart av medisiner. Skal sjekke takk for tips Anonymkode: ecf27...533
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er henvist til psykolog. Aner ikke hvor lang ventetid det er. Er også på oppstart av medisiner. Skal sjekke takk for tips Anonymkode: ecf27...533 Bra du forsøker ssri (?). Det vil nok hjelpe etterhvert Og psykolog. Men ja, veldig vanlig. Svigermoren min gikk alltid rundt med vannflaske pga akkurat det. Samme med meg, men jeg har emetofobi. Hjelper endel med lavdose ssri som jeg står på pga fysisk sykdom. En hyggelig bivirkning var mye mindre angst Anonymkode: 9d348...8a4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra du forsøker ssri (?). Det vil nok hjelpe etterhvert Og psykolog. Men ja, veldig vanlig. Svigermoren min gikk alltid rundt med vannflaske pga akkurat det. Samme med meg, men jeg har emetofobi. Hjelper endel med lavdose ssri som jeg står på pga fysisk sykdom. En hyggelig bivirkning var mye mindre angst Anonymkode: 9d348...8a4 Antar kanskje at cipralex er ssri? Iallefall det som er forskrevet meg. Har vannflaske jeg og ja. Over alt. Ekkelt å få slike symptomer for det hindrer meg i å spise så mye. Anonymkode: ecf27...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå