Gå til innhold

Han mener det er stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke at dere skal diagnostisere meg, men ønsker bare å høre om noen av dere har hatt det slikt! 

I den siste tiden har jeg vært sinnsykt svimmel. Er ikke alltid svimmel, men noen ganger føler jeg meg ikke til stedet. Ser fint ting og mennesker som er rundt meg, men bare føler meg ikke her og nå. Kroppen er tung og jeg er trøtt hele tiden. 
De siste dagene på jobb har jeg ikke fungert. Alt går rundt for meg og føler meg fortsatt ikke til stedet og i tillegg trøtt. 

Var hos legen i går og alt av prøver var fine. Han mente at det skylte «stress nakke» som er grunnen til at jeg er svimmel om dagen. 
Har aldri hørt om noen slikt før, men det stemmer nok. Legen har nok rett. 
Har blitt sykemeldt og skal begynne hos fysio.

Noen som har vært borte i noen slikt før? Hjalp evt. fysioterapeut hvis dere hadde en slik behandling? 

Anonymkode: 51437...dff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt noe lignende symptomer som tretthet, svimmel og generelt slapp. Viste seg at jeg hadde D-vitamin mangel og høyt stoffskifte. 

Anonymkode: dec2b...2ca

Skrevet

Stressnakke? Akkurat den teorien tror jeg du trygt kan skrinlegge..

Man kan bli svimmel av psykiske plager, men før man konkluderer med psykiske plager må der utredes av der ikke er noe alvorlig. 

Hadde kostet på meg én time privat hvis legen min hadde sendt meg til fysio for svimmelhet..

Anonymkode: 9bf9d...298

Skrevet

Man kan absolutt blir svimmel, dårlig konsentrasjon, få fysiske symptomer og føle seg skikkelig dårlig av stress. Men andre ting må jo også sjekkes ut. Hvordan har du det om dagen da? Hvordan er det på jobb og i privatlivet ditt? Er du stresset og sliten?

Anonymkode: cfc7a...e15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan absolutt blir svimmel, dårlig konsentrasjon, få fysiske symptomer og føle seg skikkelig dårlig av stress. Men andre ting må jo også sjekkes ut. Hvordan har du det om dagen da? Hvordan er det på jobb og i privatlivet ditt? Er du stresset og sliten?

Anonymkode: cfc7a...e15

Ja er stresset og sliten. Mye trøtt. Kan fint sove hele dagen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man kan bli svimmel av psykiske plager, men før man konkluderer med psykiske plager må der utredes av der ikke er noe alvorlig. 

Hadde kostet på meg én time privat hvis legen min hadde sendt meg til fysio for svimmelhet..

Unnskyld, men hva betyr «skrinlegge»? 😅 er kanskje litt for ung til å vite hva det betyr Heheh 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, nå får du gi deg - det er da helt normale symptomer å få hvis en er stresset, og nakken har lett for å spenne seg hvis man er stresset. Dette forplanter seg videre oppover i muskulaturen i hodet og ansikt. 

Det sagt, man skal ikke se bort fra at symptomene kan skyldes andre ting heller altså, men stressnakke kan absolutt ikke skrinlegges.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja er stresset og sliten. Mye trøtt. Kan fint sove hele dagen 

Jobber på et sykehjem der det er veldig tungt. Strever med angst og dagene er fylt med angst og stress! Er så svimmel at det går helt opp til ørene

Skrevet

Jeg sliter med nakken, og har da påfølgende svimmelhet, kvalme, hodepine m.m. Dette bunner i stress så jeg tror nok legen din er inne på noe. 

Har bedret seg noe, siden jeg akkurat har startet hos fysio. 

Anonymkode: 87893...c41

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det sånn når jeg er stresset. Hver gang. Beste tegnet på at nå må jeg ta grep selv.

Anonymkode: 20750...4b2

Skrevet

Hvilke prøver tok legen da?

Jeg hadde samme symptomer vinteren for to år siden - det var langvarig stress på jobb som var årsaken. Ble sykemeldt i én mnd, og fikk litt tilrettelegging på jobb da jeg var tilbake. 

Anonymkode: b3472...36f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde samme symptomer vinteren for to år siden - det var langvarig stress på jobb som var årsaken. Ble sykemeldt i én mnd, og fikk litt tilrettelegging på jobb da jeg var tilbake. 

Hadde du noe behandling? Evt hva slags? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Blodprøve, crp, blodtrykk, O2, puls 

Alt var fint. Han kjente kjapt på nakken min og han fant svaret der med en gang 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blodprøve, crp, blodtrykk, O2, puls 

Alt var fint. Han kjente kjapt på nakken min og han fant svaret der med en gang 

Glemte å legge til… han sjekket blodprosenten ang blodprøven og den var helt normal 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...