Gå til innhold

Er jeg urimelig for å ta betalt for å være barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er veldig glad i å se film på kino, noe jeg ikke er. Etter at naboen vår, en alenemor med 2 barn, flyttet inn i leiligheten ved siden av fant de ut at de deler denne interessen og begynte å legge planer om å se filmer sammen. 

Etterhvert begynte de å gå ut å spise eller ta en drink i forbindelse med kino, noe som fører til sene kvelder og slitsomt for meg å ta vare på 4 barn alene. De er ute ca 3-4 kvelder i måneden. Dette har jeg nå sagt ifra om til dem.

Naboen tilbød seg å betale for at jeg sitter barnevakt, men mannen min synes jeg er grådig for å ta betalt når jeg uansett er hjemme med våre barn. Naboen har heller ingen andre å bruke som barnevakt da hun har lite nettverk som nyinnflytter. Jeg er ikke enig og tenker at det er penger jeg kan bruke på å f.eks bestille takeaway når jeg er hjemme med barna og mannen min uansett stort sett spanderer når de er ute.

Er jeg urimelig?

Anonymkode: 29fa5...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Men jeg hadde ikke godtatt at mannen min gikk ut 3-4 ganger i mnd med nabodamen mens jeg var med ungene. Er ikke det litt rart?

Anonymkode: e2967...fb4

• Liker 33
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg tenker at dersom din mann mener du er grådig så får han bli hjemme selv og passe barn. Alternativt at du får «avspasere» ved at han gir deg 3-4 frikvelder i mnd.

Anonymkode: 73a8a...301

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Sært opplegg syns eg. Men hvis det er greit for deg så syns jeg du burde få betalt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Lol

Anonymkode: a047b...7ef

• Liker 8
Skrevet

Får du gå ut med venninner 3-4 ganger i måneden? Hvis ikke så har de gratis barnevakt hos din mann. Kos deg på byen du og ❤

Anonymkode: 91341...b52

• Nyttig 1
Skrevet

Spørsmålet om betaling står langt nede på listen over ting jeg ville ønsket å diskutere med mannen her...

• Liker 36
  • Nyttig 8
Skrevet

I alle dager. Så det du sier er at mannen din er på date med nabokjærringa flere ganger i måneden og BETALER for hele sulamitten mens du sitter hjemme og passer alle barna?? Det hadde virkelig vært uaktuelt. Jeg hadde nektet. De kan se film hjemme med barna. Noe så latterlig. Dersom det måå være denne løsningen så selvsagt skal du kompenseres! Jeg hadde krevd 500 kroner per gang, muligens 1000 bare for å få dette tullet til å stoppe. 

Anonymkode: 4cef2...a1b

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får spørre han hva planene deres er den dagen de flyttet sammen. Hvem skal passe barna hennes da når de skal på kino osv?

Jeg nekter for at dette skjer IRL, for jeg hadde definitivt ikke akseptert det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Oi, spanderer mannen din hver gang? Og hun får gratis barnevakt? Hun utnytter dere som f.

Jeg hadde sagt at jeg ikke ville sitte barnevakt. Om de skulle ut fikk hun finne andre.

Skrevet

Hele opplegget er jo LOL

Hun får kino + drink/restaurant + barnevakt 3-4 ganger i mnd. 

Og du får ingenting?  Hyggelig mann du har 🤡

Anonymkode: e5d64...511

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen og nabojenta er på date 3-4 ganger i måneden og du er gratis barnevakt? Dette hadde jeg aldri godtatt!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min mann er veldig glad i å se film på kino, noe jeg ikke er. Etter at naboen vår, en alenemor med 2 barn, flyttet inn i leiligheten ved siden av fant de ut at de deler denne interessen og begynte å legge planer om å se filmer sammen. 

Etterhvert begynte de å gå ut å spise eller ta en drink i forbindelse med kino, noe som fører til sene kvelder og slitsomt for meg å ta vare på 4 barn alene. De er ute ca 3-4 kvelder i måneden. Dette har jeg nå sagt ifra om til dem.

Naboen tilbød seg å betale for at jeg sitter barnevakt, men mannen min synes jeg er grådig for å ta betalt når jeg uansett er hjemme med våre barn. Naboen har heller ingen andre å bruke som barnevakt da hun har lite nettverk som nyinnflytter. Jeg er ikke enig og tenker at det er penger jeg kan bruke på å f.eks bestille takeaway når jeg er hjemme med barna og mannen min uansett stort sett spanderer når de er ute.

Er jeg urimelig?

Anonymkode: 29fa5...5e6

Kopi fra reddit.

Anonymkode: 294a7...1bd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

De har felles interesse med film, det er greit nok. Men så blir det middager og drinker og helaftens date, som mannen din betaler og du sitter hjemme og passer alle barna?! Nesten hver uke? Er dere på date så ofte, TS?

Dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt! Og betalingen er det minste problemet her, synes jeg! 

Anonymkode: 0f8c0...f8f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kopi fra reddit.

Synes det var noe kjent, ja. Nettopp lest det, bare at da var det vel mannen som var hjemme og kona som dro på kino med naboen som hadde 1 barn 😅

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Denne historien tror jeg ikke på i det hele tatt.

Skrevet
Nagini skrev (7 minutter siden):

Synes det var noe kjent, ja. Nettopp lest det, bare at da var det vel mannen som var hjemme og kona som dro på kino med naboen som hadde 1 barn 😅

Jepp,og så var det vel en spesiell type filmer. Skrekkfilmer kanskje det var.

Skrevet

🤣🤣🤣🤣🤣🤣Tullehistorie! Finn på noe LITT MER troverdig a. Slutt å undervurder noen her inne ihverfall!

Skrevet

Denne har blitt lagt ut her en gang før også.

Skrevet

Folk her inne eier jo bare ikke gangsyn. Dersom man ikke greier å calle bullshit på dette innlegget så bør man faktisk logge av nettet og gå ut å få litt sosial trening og erfaring. 

Anonymkode: 4ec55...d60

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...