Gå til innhold

Støm som leieboer - blir lurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg flyttet inn i denne leiligheten var avtalen at jeg skulle betale 700 i strøm i mnd. Det har jeg gjort over flere år . Trolig mindre på sommer og dyrere på vinter. 

I august var jeg på ferie i 14 dager og hadde trolig et lavt strømforbruk. Med spotpris brukte jeg kanskje bare 200 kr i strøm. 

I desember ble han plutselig veldig interessert i strømskapet mitt. Jeg har eget strømmåler, men bare en undermåler som gjør at jeg ikke kan tegne eget abonnement. Jeg kunne tenkt meg å styre med strømmen min selv. Da skulle han ha snap av strømskapet og jeg fikk ei veldig høy regning- selv om det da også var 90 % strømstøtte. ( jeg fikk trolig ikke noe av den ) Jet vet ikke hva slags avtale han har engang.  Jeg tørr ikke sie noe, bare gjør som han sier . Vil ikke ha konflikter. Redd for og ikke ha noen steder å bo. 

Hva bør jeg gjøre nå ved neste avregning ? sende snap av strøm måleren ? Å si at heretter skal det måles etter forbruk hver måned og ikke bare når det er desember og høye strøm priser ? 

Anonymkode: ba40d...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier kontrakten din angående strøm?

Anonymkode: 81d95...174

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da jeg flyttet inn i denne leiligheten var avtalen at jeg skulle betale 700 i strøm i mnd. Det har jeg gjort over flere år . Trolig mindre på sommer og dyrere på vinter. 

I august var jeg på ferie i 14 dager og hadde trolig et lavt strømforbruk. Med spotpris brukte jeg kanskje bare 200 kr i strøm. 

I desember ble han plutselig veldig interessert i strømskapet mitt. Jeg har eget strømmåler, men bare en undermåler som gjør at jeg ikke kan tegne eget abonnement. Jeg kunne tenkt meg å styre med strømmen min selv. Da skulle han ha snap av strømskapet og jeg fikk ei veldig høy regning- selv om det da også var 90 % strømstøtte. ( jeg fikk trolig ikke noe av den ) Jet vet ikke hva slags avtale han har engang.  Jeg tørr ikke sie noe, bare gjør som han sier . Vil ikke ha konflikter. Redd for og ikke ha noen steder å bo. 

Hva bør jeg gjøre nå ved neste avregning ? sende snap av strøm måleren ? Å si at heretter skal det måles etter forbruk hver måned og ikke bare når det er desember og høye strøm priser ? 

Hvorfor tror du du hadde du bare 200 i strøm i august? Hvilken landsdel er dette? Hvor stor er leiligheten? 

du må nesten be om og få se regningen da, og se på hva som står i kontrakten din. Du har veldig billig strøm. Hva kom den skyhøye regningen i desember på? 

Anonymkode: 6e62f...0c6

• Liker 2
Skrevet

70 kwh .midt norge. det står jo aldri på noe strøm her på sommeren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har jo kjøleskap og varmtvannstank, lager mat og vasker klær. 200 kr i måneden har jeg faktisk aldri noensinne hatt i strømregning og jeg har bodd i ulike leiligheter alene siden forrige millennium. 

Anonymkode: 7cd00...9c2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Avtalen var at du skulle betale kr. 700,- for strøm i måneden og den er bindende. 

Anonymkode: 81757...a1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har jo kjøleskap og varmtvannstank, lager mat og vasker klær. 200 kr i måneden har jeg faktisk aldri noensinne hatt i strømregning og jeg har bodd i ulike leiligheter alene siden forrige millennium. 

Midt-Norge hadde veldig lave strømpriser i sommer, så det kan godt stemme. Jeg hadde selv 160 kr i strømregning pr. mnd. i sommer, inkl. nettleie. Har faktisk aldri hatt så lave strømregninger noen gang som jeg hadde i sommer. Vi har også landets billigste nettleie her i Midt-Norge.

Anonymkode: c7a16...a19

• Liker 1
Skrevet

Hvor står det at du skal betale 700/mnd? Står det i kontrakten? Isåfall er jo det bindende, for begge parter, uansett om det er desember eller august.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høres helt urealistisk ut. Selvsagt bruker du noe strøm, og det koster jo uansett. Har like stor leilighet som deg, og har ikke hatt så lave strømregninger som deg på sommeren  på åresvis, heller ikke da jeg har vært bortreist hele sommeren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Avtalen var at du skulle betale kr. 700,- for strøm i måneden og den er bindende. 

Anonymkode: 81757...a1f

For evig og alltid eller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For evig og alltid eller? 

Til kontrakten eller leieforholdet utløper med mindre annet fremkommer av kontrakten. 

• Liker 4
Skrevet
Lacuna skrev (2 minutter siden):

Til kontrakten eller leieforholdet utløper med mindre annet fremkommer av kontrakten. 

Gjør det det? Det er jo veldig uklart. 
stakkars utleiere som har skrevet kontrakt på fast strøm pris for flere år siden 😅 

Skrevet

Når du avtalte for flere år siden at du skulle betale 700 kr i måneden i strøm, hvor mange år skulle denne avtalen gå over, og har du det skriftlig ? 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Gjør det det? Det er jo veldig uklart. 
stakkars utleiere som har skrevet kontrakt på fast strøm pris for flere år siden 😅 

Hva mener du? Utleier kan jo bare si han skal pusse opp eller selge eller whatever også kan han kicke ut leieboer når som helst. Vet du ikke at utleier spiller med alle kortene?

Skrevet

Send han bilder og Vipps han 700 kr. 

Anonymkode: f0973...f08

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Strømmen var nesten gratis i flere måneder i midt-Norge i sommer. I juli betalte jeg 51 kr, og i august 160 kr.

Jeg vet ikke om det er så mye hjelp å gi deg om du er konfliktsky, ts. Om dere har en avtale på 700 kr i mnd, hvorfor betalte du mer i desember? Turte du ikke si noe? Etter strømstøtten jeg fikk i desember endte regninga på bare noen hundrelapper for 90 m2 og 2 voksne, så du ble kanskje utnyttet.

Er det mulig å flytte til en leilighet hvor slikt er mer på stell? 

Anonymkode: 234f4...790

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ikke du spurt om dette tidligere? Var du ikle fornøyd med svarene du fikk forrige gang?

Anonymkode: 0fa2b...0e1

Skrevet
frivis skrev (53 minutter siden):

Hva mener du? Utleier kan jo bare si han skal pusse opp eller selge eller whatever også kan han kicke ut leieboer når som helst. Vet du ikke at utleier spiller med alle kortene?

Vet at utleier spiller med alle kortene? Skjønte ikke.

uansett avtale om evig strøm til 700 i mnd, så kan utleier gjøre dette ja, og ts får neppe en slik Strømdeal igjen, så kanskje greit og bli enige om en fornuftig øking. 

Skrevet

Som utleier så koster det jo ingenting å lage lukrative avtaler for leieboer når man kan kaste dem på dør akkuratt som ræva ønsker det.

Anonymkode: 69477...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...