AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Vi bor i ett rekkehus område hvor barn går inn og ut til hverandre mye. Er det innafor og be de gå hjem når vi spiser? Har sagt ja til at de kan vente mens vi spiser, men barna blir utålmodige og spiser mindre. Får ikke helt roen og det blir mest stress og styr. De bor max 30 sekunder unna i gåavstand... Anonymkode: ad93b...cf3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Helt innafor Anonymkode: 4e987...114 13
svartkatt Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 Ja, bedre det. De må sikkert ha mat de også. 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Merkelig opplegg. Hadde tilbydd de may Anonymkode: 0481e...085
Firefine Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Merkelig opplegg. Hadde tilbydd de may Anonymkode: 0481e...085 Også hvis Oskar eller Maja er der for fjerde gang den uka? 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Firefine skrev (11 minutter siden): Også hvis Oskar eller Maja er der for fjerde gang den uka? Ts Skulle vi medberegna mat så hadde vi alltid måtte kjøpe inn til en eller to ekstra hver dag. Hadde ikke syns det hadde vært noe særlig om mine barn plutselig fikk barn når de var borte på nabobesøk heller, vi lager jo ofte og så ber de komme hjem til mat.. Anonymkode: ad93b...cf3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 Firefine skrev (17 minutter siden): Også hvis Oskar eller Maja er der for fjerde gang den uka? Selvsagt Anonymkode: 0481e...085
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 Nabobarn som kommer innom spontant gir vi typisk beskjed om at de kan leke sammen frem til middag. Så gir vi beskjed at de må gå hjem, null stress. Det gjør de andre i nabolaget også. Foreldrene har jo ofte laget middag hjemme, kjipt hvis ungen allerede har spist. Typisk på sommeren hvis det er grilling eller annen enkel mat tilbyr vi gjerne mat, men da sender jeg foreldrene mld eller får ungen til å gå hjem å høre om det er greit. Barn som er med hjem fra skolen og er her til middagstid får selvfølgelig mat. Anonymkode: 4b4de...c9a 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nabobarn som kommer innom spontant gir vi typisk beskjed om at de kan leke sammen frem til middag. Så gir vi beskjed at de må gå hjem, null stress. Det gjør de andre i nabolaget også. Foreldrene har jo ofte laget middag hjemme, kjipt hvis ungen allerede har spist. Typisk på sommeren hvis det er grilling eller annen enkel mat tilbyr vi gjerne mat, men da sender jeg foreldrene mld eller får ungen til å gå hjem å høre om det er greit. Barn som er med hjem fra skolen og er her til middagstid får selvfølgelig mat. Anonymkode: 4b4de...c9a Ikke her, jeg ber de vente på rommet, eller gå hjem å spise. Så ja, ts, det er helt innafor. Det er heller ikke vår jobb å fø andres barn i disse svindyre tider. Anonymkode: 3e58e...490
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #11 Skrevet 11. februar 2023 Vi ber nabobarna gå hjem til mat, så kan de heller komme tilbake senere. Vi prøver å ha middag omtrent likt med hennes venner og dermed er det mer naturlig at alle går hjem til sitt. Jeg liker å få mine egne barn hjem til middag. Det er en fin tid å samles for familien, samt at jeg liker å vite hva de får i seg. Det er ikke greit med tomatsuppe og pannekaker hver dag. Anonymkode: 13122...440 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #12 Skrevet 11. februar 2023 Vi bor som dere,ts, og sender ofte unger hjem når det er mat. Ser at mine unger også blir sendt hjem når andre skal spise. Med så kort vei mellom husene syns jeg det er helt innafor. Anonymkode: 1b6e5...75b 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #13 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt Anonymkode: 0481e...085 Ungene dine vil sikkert også sette pris på litt rolig tid alene med foreldrene. Anonymkode: f1ea9...593
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke her, jeg ber de vente på rommet, eller gå hjem å spise. Så ja, ts, det er helt innafor. Det er heller ikke vår jobb å fø andres barn i disse svindyre tider. Anonymkode: 3e58e...490 Så om ungene har besøk fra etter skoletid og til ettermiddagen så går besøket uten mat? Anonymkode: c6755...a4c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #15 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så om ungene har besøk fra etter skoletid og til ettermiddagen så går besøket uten mat? Anonymkode: c6755...a4c Jeg sender de hjem, til middagstid, som seg hør og bør. Ungene har også lekser som skal gjøres mellom slagene. Anonymkode: 3e58e...490 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #16 Skrevet 11. februar 2023 Jeg kan også legge til at det er forferdelig irriterende med foreldre som lar ungene sine være på besøk hos andre, i timesvis, dag etter dag. Vi ønsker faktisk litt familietid, en mulighet til å spise middag i fred og ro, og ha en mulighet til å gjøre lekser på en ok måte. Fint om dere kan be ungene deres komme hjem til middag, til en fast tid, fremfor at vi andre må sende de hjem hytt og her. Dere kan, og bør også, ta hensyn til andres økonomiske situasjon, mht matpriser. Anonymkode: 3e58e...490 4 1
Chantielle Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 Ryddet for brukerdebatt,latterliggjøring,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg kan også legge til at det er forferdelig irriterende med foreldre som lar ungene sine være på besøk hos andre, i timesvis, dag etter dag. Vi ønsker faktisk litt familietid, en mulighet til å spise middag i fred og ro, og ha en mulighet til å gjøre lekser på en ok måte. Fint om dere kan be ungene deres komme hjem til middag, til en fast tid, fremfor at vi andre må sende de hjem hytt og her. Dere kan, og bør også, ta hensyn til andres økonomiske situasjon, mht matpriser. Anonymkode: 3e58e...490 Vi prøver å være bevisst på dette og lar ikke vårt barn spise middag hos samme familie flere dager på rad. Samtidig kan ikke vi vite om Tine, Line og Stine har spist middag hos Kine tidligere i uka, så det blir opp til Kines foreldre å sette grenser for seg selv og sende Gine hjem hvis det blir for mye for dem. Anonymkode: 1e25e...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå