Gå til innhold

Hva er ditt sommerferiebusjett, gode tips til å få mye for pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med 2 barn og to voksne budsjett 100000. Har ikke bestemt destinasjon eller varighet enda. 
Jeg lurer på hva familier får ut av budsjettet, om det er noe triks for å får mest for pengene.

hva får dere ut av feriebudsjettet?

Anonymkode: 96145...b76

Skrevet

80 000 Mauritius 

30 000 i flybilletter

20 000 bo

resten mat og utflukter 

Anonymkode: dd9f3...5c7

• Liker 3
Skrevet

Budsjettet gikk nylig fra 100 000,- til 45 000,- pga. en uforutsett utgift, så her henger ferien i en tynn tråd 🫣

Anonymkode: c8fe2...029

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er en familie med 2 barn og to voksne budsjett 100000. Har ikke bestemt destinasjon eller varighet enda. 
Jeg lurer på hva familier får ut av budsjettet, om det er noe triks for å får mest for pengene.

Det trenger ikke koste all verden heller.

Det spørs jo helt hva dere liker å gjøre/oppleve.

Er dere glad i natur:

Dra på telttur/kanotur 

Gå fra hytte til hytte gjennom Turistforening

Dersom reise utenlands:

Solfaktor.no reise (på kort varsel)

Anonymkode: 47157...68c

• Liker 3
Skrevet

For 100.000 kan dere vel gjøre det meste? 

Anonymkode: 7aa1d...9e8

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Har 10-15000kr og syns det er råflott nok. 

Anonymkode: 8f9dc...23c

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ikke satt noe budsjett for sommerferien enda. Men vi ender på lavbudsjett, altså langt under 100.000 kr i år. 

I fjor reiste vi en uke til Praha, vi var 3 voksne og to barn på 15 og 9 år. Vi leide leilighet via Airbnb 10.500 kr for en uke. Flybilletter til 8000 kr og 2000 kr dagen i lommepenger. Ser for oss noe liknende denne sommeren. 

Anonymkode: e1cfe...e55

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekka ut DK? 

Anonymkode: b0337...ceb

• Nyttig 1
Skrevet

100 000 kroner i feriebudsjett?! Ante virkelig ikke at folk brukte så mye penger på ferie. Hvilke steder pleier dere å reise da?

Anonymkode: 7570a...ca9

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Rundt 450 000. Drar bare på en ferie i året. 

Anonymkode: fd9ef...e3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal på tur med 4-8 barn i sommer, og det på halve budsjettet ditt (2 mnd med bil i Norge, Sverige og Danmark)

Anonymkode: a27ec...730

Skrevet

Jesus i enga for noen summer! I fjor brukte vi 9000 på ei uke i Danmark og 6000 på ei langhelg i Sverige. Pluss spennenpenger da, men likevel. Også var vi nettopp i Spania en uke. Det kosta 22000. Folk er sinnsyke som bruker så store summer på ferie. Og vi har god råd altså, men det hadde ikke vart lenge om jeg skulle holdt følge med dere 😅

Anonymkode: f6a24...7b9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

100 000 kroner i feriebudsjett?! Ante virkelig ikke at folk brukte så mye penger på ferie. Hvilke steder pleier dere å reise da?

Anonymkode: 7570a...ca9

100.000 kr er ikke et vanlig feriebudsjett for oss. Det er veldig mye penger. Det meste vi har brukt er 70k og det syns jeg vi fikk veldig lite igjen for. Neste år der i mot, planlegger vi langtur. Da skal vi til New Zealand og budsjettet vårt er da på 150-180K. Vi har spart i flere år til den turen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rundt 450 000. Drar bare på en ferie i året. 

Anonymkode: fd9ef...e3f

Vi ferierte et helt år, og brukte 350K 😁

Riktig nok noen år siden, men....

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jesus i enga for noen summer! I fjor brukte vi 9000 på ei uke i Danmark og 6000 på ei langhelg i Sverige. Pluss spennenpenger da, men likevel. Også var vi nettopp i Spania en uke. Det kosta 22000. Folk er sinnsyke som bruker så store summer på ferie. Og vi har god råd altså, men det hadde ikke vart lenge om jeg skulle holdt følge med dere 😅

Anonymkode: f6a24...7b9

Eh legg sammen dine reiser 

Anonymkode: dd9f3...5c7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Helst under 25000,  en liten uke i Sverige på skara samt ett par museer,

det viktigste er å få badet, og dit er det fem min kjøring, ellers blir det en rekke turer i skogen,  har ingen behov for å reise bort mitt i bærsesongen, 

Endret av Januar2
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Har ingen stor sommerferie, men mange weekendturer utover året. Bruker nok minst 50-60 000 over hele året. Hadde aldri brukt så mye på en enkelt reise. 

Anonymkode: 7530f...fc7

Skrevet

Vi deler oss litt. Blir ca 100.000. 

Anonymkode: 3efc9...31a

Skrevet

Brukte 200.000 på USA-ferie i fjor. I år har vi ikke budsjett, men blir mye hytta. Litt rideleir og litt fotball, så anslår 30.000. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøp flybilletter, dra til Spania, lei et rekkehus i tre uker, lei bil, lag mesteparten av maten hjemme = 50,000. 

Anonymkode: bf6b6...a11

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...