AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Som man reder ligger man. Er fullstendig klar over at det man har ødelagt ikke kommer tilbake. Men fikk et behov for å dele. Har hatt en relasjon litt utenfor det vanlige med en kvinne over noen måneder. I slike relasjoner står jeg stort sett fjellstøtt i meg selv og er i stand til å navigere på en god måte. I den nevnte relasjonen derimot kjente jeg nesten umiddelbart en tiltrekning og en gryende forelskelse. Følelsene gjorde at jeg mistet meg selv totalt ... Fikk rare følelser av usikkerhet og andre irrasjonelle tanker. Totalt utenfor hvordan jeg tenker og handler ellers. Det hele endte med at jeg avsluttet det en gang ... Vi/hun tok opp kontakten igjen ... Før jeg presterte å avslutte det helt og holdent en siste gang. Hun må tro jeg er helt fjern. Og nå er det faktisk for sent med tanke på at man er nødt til å ivareta andre mennesker. Jeg vet jeg ikke er spesiell og at det kun ville tilført forstyrrelse hos en kvinne som ikke mangler på interessenter. Mitt råd. Ikke gjør som jeg gjorde. Slike forelskelser kommer sjeldent - i det minste for meg. Hold hodet kaldt og følelsene varme. Min egen statistikk tilsier at det samme vil skje om omtrent ti år, uavhengig av hvor mange jeg dater. Da føler man seg dum da! Ta tak i dere selv før dere ødelegger for dere selv. Anonymkode: 6909c...521 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 *avoidant attachment style* Anonymkode: f4378...6b0 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): *avoidant attachment style* Anonymkode: f4378...6b0 Seriøst? Hvor mye tid bruker du på å lese på nett, se youtube og høre podcaster om sånn kvasipsykologibegreper? Ts, råd er notert. Anonymkode: 7cf15...6d1 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Da skjønner du kanskje at det er på tide å starte i terapi så dette ikke skjer igjen? Selvsabotering er vanlig når man ikke har blitt sett og elsket i barndommen, eller hatt usunn kjærlighet rundt seg. Da tror man ubevisst at man ikke fortjener noe bra og trekker seg vekk fra gode riktige relasjoner og trekkes nærmere destruktive relasjoner. Terapi vil hjelpe deg i å forstå hvorfor dette skjer med akuratt deg og hvordan du kan endre det. Anonymkode: 0a00b...f1c 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Det er ikke bare deg selv du ødelegger for, men også henne som nå lever videre med å tro at det er hun det var noe galt med og hun som ikke var bra nok siden du behandlet hun sånn når ting tilsynelatende gikk bra. Anonymkode: 0a00b...f1c 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Seriøst? Hvor mye tid bruker du på å lese på nett, se youtube og høre podcaster om sånn kvasipsykologibegreper? Ts, råd er notert. Anonymkode: 7cf15...6d1 Er ikke meg du siterer men det er ikke et kvasi begrep. Tilknytningsmønstre er en stor del av psykologien og noe de aller fleste som går i terapi lærer om, nettopp fordi det er roten til mange problemer gjennom hele livet. Anonymkode: 0a00b...f1c 2 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Begynner navnet ditt på K eller ? Anonymkode: bc1c4...2de
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 Hvorfor tror du at det er forsent ? Har du bestemt deg for at det er forsent eller gidder du bare ikke å prøve å ordne opp ? Hvordan avsluttet du det ? Anonymkode: bc1c4...2de 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 48 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke meg du siterer men det er ikke et kvasi begrep. Tilknytningsmønstre er en stor del av psykologien og noe de aller fleste som går i terapi lærer om, nettopp fordi det er roten til mange problemer gjennom hele livet. Anonymkode: 0a00b...f1c Riktig. Tilknytningslære og terapi iht til dette kan endre liv og forhold, dette er det mye seriøs forskning på men er man totalt ignorant er det selvsagt bare «kvasipsykologi» Anonymkode: 8bb13...4cc 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Da skjønner du kanskje at det er på tide å starte i terapi så dette ikke skjer igjen? Selvsabotering er vanlig når man ikke har blitt sett og elsket i barndommen, eller hatt usunn kjærlighet rundt seg. Da tror man ubevisst at man ikke fortjener noe bra og trekker seg vekk fra gode riktige relasjoner og trekkes nærmere destruktive relasjoner. Terapi vil hjelpe deg i å forstå hvorfor dette skjer med akuratt deg og hvordan du kan endre det. Anonymkode: 0a00b...f1c Terapi står allerede på planen og skal gjennomføres Ikke til eget forsvar altså, men dette kom litt som lyn fra klar himmel da slike følelser er noe som inntreffer svært sjelden hos meg. Anonymkode: 6909c...521 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #11 Skrevet 11. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Terapi står allerede på planen og skal gjennomføres Ikke til eget forsvar altså, men dette kom litt som lyn fra klar himmel da slike følelser er noe som inntreffer svært sjelden hos meg. Anonymkode: 6909c...521 Flott at du tar tak og er reflektert rundt egen situasjon og selvsabotasje 😊👍🏻 Anonymkode: 8bb13...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #12 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Begynner navnet ditt på K eller ? Anonymkode: bc1c4...2de Tror du det er eksen din? Er du klar over hvor mange lignende tilfeller som oppstår hver dag rundt om i landet? Anonymkode: 7a4cf...b1f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #13 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Begynner navnet ditt på K eller ? Anonymkode: bc1c4...2de Absolutt ikke noe K i starten eller noe annet sted. Anonymkode: 6909c...521
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du det er eksen din? Er du klar over hvor mange lignende tilfeller som oppstår hver dag rundt om i landet? Anonymkode: 7a4cf...b1f Neida, bare hørtes ut som historien som en venninne står i akkurat nå. Men glem det, han starter på C.. skjekket nå. Anonymkode: bc1c4...2de
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #15 Skrevet 11. februar 2023 Synes du skal gi denne kvinnen en lyd og fortelle henne hva du tenker/føler. Tenk på hvordan hun må føle det nå? Jeg er sikker på at det hadde gagnet begge på en veldig fin måte. Hadde det vært meg hadde jeg villet pratet om det❤️ Anonymkode: 72cac...96a 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #16 Skrevet 11. februar 2023 Hvorfor avsluttet du? Kan du ikke bare være ærlig og fortelle henne om dine følelser? Hva med å kjempe litt for kjærligheten? Anonymkode: 7a4cf...b1f 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #17 Skrevet 11. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes du skal gi denne kvinnen en lyd og fortelle henne hva du tenker/føler. Tenk på hvordan hun må føle det nå? Jeg er sikker på at det hadde gagnet begge på en veldig fin måte. Hadde det vært meg hadde jeg villet pratet om det❤️ Anonymkode: 72cac...96a Har opplevd menn som har oppført seg som ts og må si jeg hadde blitt utrolig glad for en slik melding fremfor stillheten som vedvarte, selv om det ikke hadde blitt noe hadde jeg fått closure og ikke følt meg så lurt og dum Anonymkode: 8bb13...4cc 4 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #18 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor tror du at det er forsent ? Har du bestemt deg for at det er forsent eller gidder du bare ikke å prøve å ordne opp ? Hvordan avsluttet du det ? Anonymkode: bc1c4...2de Dette er vanskelig å svare på uten å gå inn i detaljer fra relasjonen og kommunikasjonen. Noe jeg ikke kan på et åpent forum. Men jeg kan si at den endelige avslutningen skjedde via melding etterfulgt av full blokkering. Så om det kom noen respons og hva den eventuelt sendte av signaler vet jeg ikke, og vil heller aldri få vite. Jeg har vel ikke gitt opp per definisjon, men hensyn til den andre part veier tyngst. Det skal sies at det i forkant var en del frem og tilbake som ødela relasjonen i det stadiet den var, samtidig som det ville være på grensen til litt galskap å skulle prøve å ordne opp. Særlig når det er snak om voksne mennesker som ikke vil tolerere for mye av den slags. Anonymkode: 6909c...521
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #19 Skrevet 11. februar 2023 Ikke sikkert at du har ødelagt dette. Hot/cold oppførsel er som heroin for damer. Anonymkode: 56730...1bb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #20 Skrevet 11. februar 2023 Du tuller..du sårer henne to ganger og nå skal du gå til psykolog i stedet for å si unnskyld?? Ring henne, si unnskyld for at du har såret henne flere ganger, si du har følelser og ikke fatter hvorfor du dumper henne hele tiden, men at du skal begynne hos psykolog. Så får hun avgjøre om hun orker mer av tullet ditt. Anonymkode: 85d78...ec0 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå