Gå til innhold

Folk som går med converse sko midt på vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange folk ute som går med converse sko ute nå når det eg kuldegrader og snø. Må da bli veldig kaldt å vasse rundt i snø og slaps med våte sko. Skjønner ikke hvordan folk tenker. Er det en moteting nå for tiden? 

Anonymkode: eac70...f48

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det ofte er unge folk som går sånn? Vet ikke om det er tilfellet, men føler meg veldig gammel når jeg ser folk kledd sånn og tenker "nei, huff, så kaldt det må være" 🙈😄 Det var slikt mine besteforeldre sa da jeg var ung.

Jeg orker ikke å bli hverken kald eller våt på føttene, så går kun i vintersko nå.

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvilke sko folk bruker, men jeg gir beskjed om at de må kle seg ordentlig hvis de klager på at de fryser.

Skrevet

Jeg går som oftest i Converse eller Vans året rundt, det kan være litt kaldt å vått på vinteren men går fint😊

Anonymkode: 676a5...714

• Liker 1
Skrevet

I tillegg har de konstant rød nese, mulig det er pga den nye trenden hvor man skal se litt kald og syk ut, eller så er det bare fordi de er kalde og syke, og hvis du ser riktig nøye har 70% fortsatt sykehusarmebånd med navn og fødselsdato pga de mange hodeskadene og benbruddene man påfører seg ved å ha akebrett på føttene på isen. 

Men neida, jeg har en tenåring som riktignok ikke går med Converse men adidas all stars som ikke er det grann bedre, han har ullsokker i. Men glatt som juling, god unnskyldning for å slippe å gå noen sted...

Anonymkode: da584...ae5

Skrevet

Meg ser du ofte i småsko på vinteren.

Jeg er stort sett inne på kontorer, i bilen, eller inne i butikker. Og da er det varmt og ubehagelig med vintersko. Da blir jeg heller litt kald på anklene de meterne jeg går mellom bil og butikker. 

Anonymkode: bbc35...d89

• Liker 2
Skrevet

I tenårene gikk jeg i joggesko året rundt, og to par lange Champion sokker om vinteren. Overlevde det faktisk. 

Anonymkode: 3fc98...6d8

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg går med joggesko hele året. Er jeg utendørs er det for å gå tur med hunden, og det er ubehagelig i store vintersko.

Anonymkode: 27386...3a6

• Liker 1
Skrevet

Hun jeg var sammen med for 12 år sia gjorde det 🙂 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan fint gå i joggesko på vinteren og i slaps-føre. 

Kjører stort sett bil, og det er ganske få ærend jeg gjør ellers hvor jeg går litt ute. Men om jeg parkerer på kjøpesenter, og må innom en butikk to kvartaler unna, så drar jeg ikke hjem å skifter sko først. 
Men du som forbipasserende ser neppe om jeg er ute å gjør ett raskt ærend, eller er på vei til bussen, eller om jeg går ute halve dagen i joggeskoene. 

Anonymkode: 6fe77...cc3

Skrevet

Det må da være fryktelig glatt å gå med også? 😳 Jeg ser en del som går med det, når jeg er ute å går selv. Jeg bor stort sett i piggsko på vinteren og selv da kan jeg innimellom være redd for å falle 😄 Jeg er blitt en engstelig gammel dame, til tross for at jeg bare er 43 😂

Derfor skjønner jeg ikke dette behovet for å gå i joggesko/converse hele året. Hvordan klarer de å holde seg på beina på klink is? 😳

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker joggesko året rundt - aldri kald på beina, men bruker brodder på alt annet en bart føre da 😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det som ungdom. Hvorfor? Aner ikke, var vel ikke kult å gå i vintersko.

La folk holde på som de vil, også gjør du ditt. 

Skrevet

Jeg synes det er litt rart for jeg fryser så lett, men ser ikke ut som de bryr seg selv om de sklir lett på isen osv. Mens jeg går som en 90 år gammel dame og må ha på brodder bare det ser litt glatt ut 😄 Er det is så er det rett på med piggsko. Kaldt ser det også ut som det er, men de går neppe langt med sånne sko. 

Skrevet (endret)

Her kommer mine fordommer snikende. Jeg mistror folk som ikke har fornuftige sko. Jeg mistenker dem for å være mindre smarte. Enten det er fordi skoene er for tynne, har stiletthæler eller rett og slett bare har en veldig dårlig såle.
Det er i grunn slik jeg grovsorterer folk: Hvordan de opptrer overfor servicepersonale og hvordan de tar vare på føttene sine.

Endret av Andro
Skrevet

Coverse er iallfall bedre enn ungdomstrenden her i byen: Ullsokker i slippers. Midtvinters i masse snø og minus. I Finnmark 😅

Anonymkode: 94f32...6a4

• Liker 1
Skrevet

Går selv i skate sko hele året. Sitter overraskende bra. Når man har pigger under. Bare å kjøpe Dc skate sko. Da kan man skru pigger i dem. Da det er nok mønster i dem. Eneste som er ett problem. Er at dem fort kan bli våte. Men det skjer først når du har vært ute. Og går inn. Vært hjemme noen timer. Og skal ut igjen. Da er dem våte. 

• Liker 1
Skrevet

Her var det uggs...i snø og slaps 😂

• Hjerte 1
Skrevet
14 minutter siden, Sofakona said:

Her var det uggs...i snø og slaps 😂

Går i Uggs selv jeg omtrent hele vinteren

Anonymkode: 52669...c5e

Skrevet
Andro skrev (På 15.2.2023 den 17.20):

Her kommer mine fordommer snikende. Jeg mistror folk som ikke har fornuftige sko. Jeg mistenker dem for å være mindre smarte. Enten det er fordi skoene er for tynne, har stiletthæler eller rett og slett bare har en veldig dårlig såle.
Det er i grunn slik jeg grovsorterer folk: Hvordan de opptrer overfor servicepersonale og hvordan de tar vare på føttene sine.

Oi, du har issues

Anonymkode: 88e92...509

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...