AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Kjæresten valgte å gjøre det slutt før jul og jeg har utviklet en depresjon. Er enda helt forferdelig og inatt drømte jeg at jeg kontakten han mens han avviste meg. Vi har ingen kontakt, men det føles helt forferdelig to måneder etter bruddet. Ser ikke meningen med livet lengere. Lar det være med tanken bare så det er sagt. Noen som har noen gode tips? Har begynt på cipralex. Anonymkode: 7a6f3...137 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Treff venner, tren og prøv å opprettholde hverdagen din og gjøre hyggelige ting for deg selv. Anonymkode: 39de5...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 Nei. Du har ingen depresjon. Du tror du har, og du har klaget lenge nok til legen slik at han sier du har for å slippe å høre på gnålet ditt og gir deg noen lykkepiller du mest sannsynlig blir avhengig av resten av livet. Man blir ikke deprimert av et brudd. Rett deg opp i ryggen, smil til verden og kom deg ut og få deg mye frisk luft! Og kvitt deg med antisosiale medier (some). Livet skjer ikke der. Ikke ditt ihvertfall. Anonymkode: 44368...e46 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Du har ingen depresjon. Du tror du har, og du har klaget lenge nok til legen slik at han sier du har for å slippe å høre på gnålet ditt og gir deg noen lykkepiller du mest sannsynlig blir avhengig av resten av livet. Man blir ikke deprimert av et brudd. Rett deg opp i ryggen, smil til verden og kom deg ut og få deg mye frisk luft! Og kvitt deg med antisosiale medier (some). Livet skjer ikke der. Ikke ditt ihvertfall. Anonymkode: 44368...e46 I alle dager !! Hva har du spist til frokost i dag da? Du har nok aldri har hatt det så tøft at du har vært fullstendig nede for telling. Dette var tydeligvis ikke ditt fag, for du har ikke peiling på hvordan en depresjon kan dukke opp og hvorfor. Lykkepiller kan en gå på en liten periode, og en blir ikke avhengig av dem sånn uten videre. En kan prøve dem og se om det hjelper, men på sikt er det bedre å slutte når en er klar for å snu båten. Tvinge seg sjøl til å gå ut på tur, prøve å delta på noe der en treffer folk, unngå alkohol og henge på nettet for å følge med exen sin. Det går bedre etterhvert, men noen trenger mere tid enn andre. Anonymkode: 7c800...deb 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Du har ingen depresjon. Du tror du har, og du har klaget lenge nok til legen slik at han sier du har for å slippe å høre på gnålet ditt og gir deg noen lykkepiller du mest sannsynlig blir avhengig av resten av livet. Man blir ikke deprimert av et brudd. Rett deg opp i ryggen, smil til verden og kom deg ut og få deg mye frisk luft! Og kvitt deg med antisosiale medier (some). Livet skjer ikke der. Ikke ditt ihvertfall. Anonymkode: 44368...e46 Jeg er litt enig faktisk. Det er normalt med hjertesorg etter ett brudd, det virker voldsomt å gå på medisiner for noe som er helt naturlig å være lei seg for. Så skal vi på kg være forsiktige med å si det ene eller det andre med medisiner sånn egentlig, jeg klarte bare ikke å la være. Cipralex har en del bivirkninger og det tar ofte en stund før de begynner å virke, det er ganske vanlig å føle seg enda mer deprimert rett etter man starter opp med medisinering. Jeg husker ikke om det er en bivirkning eller en vanlig mekanisme siden man trodde alt skulle bli bedre med en gang og så ble det ikke det likevel. Trening, frisk luft, ett bra kosthold og tid er vanligvis alt som trengs. Du må bare komme deg opp av sofaen og gjøre det. Ikke grave deg ned i din egen selvmedlidenhet. Høres hardt ut, men det er ikke så mange måter å pakke det fint inn. Anonymkode: 6bc83...bbf 1
Rødstrupa Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Du har ingen depresjon. Du tror du har, og du har klaget lenge nok til legen slik at han sier du har for å slippe å høre på gnålet ditt og gir deg noen lykkepiller du mest sannsynlig blir avhengig av resten av livet. Man blir ikke deprimert av et brudd. Rett deg opp i ryggen, smil til verden og kom deg ut og få deg mye frisk luft! Og kvitt deg med antisosiale medier (some). Livet skjer ikke der. Ikke ditt ihvertfall. Anonymkode: 44368...e46 Wow, trenger du være så syrlig?😌 Du kunne jo ha sagt noe sånn som: Uff, leit når det blir et brudd man ikke ønsket ellet så ville komme. Kjærlighetssorg er en sorg man trenger å bearbeide. Noen forelsker seg lettete enn andre. Noen kommer over et brudd lettere enn andre. Gi det tid, det går over. Du treffer sikkert en ny som ikke dumper deg, men du han? Hvem vet? Poenget er at vi alle opplever det. Ingen trøst kanskje men sånn er det. Du gjør klokt i å droppe de pillene. Det kan være skadelig/vanedannende for deg. Det er ikke farlig å være lei seg og nedfor. Men en helt naturlig del av følelsesregisteret og naturlig for deg i denne stund. Men tro meg, det går over! Lykke til!😌👍 Endret 11. februar 2023 av Rødstrupa 2
ESFP Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Tips: - du mangler nå en vikitg person i livet ditt. Prøv å få dekket behovet ditt for menneskelig kontakt gjennom venner og familie. - ikke date andre før du er ferdig med kjærlighetssorgen - fortsett å ikke ha kontakt. Slett ham hvis du har ham på sosiale medier. - tenk at kjærlighetssorg kan ha en positiv side. Det betyr at du kan knytte deg til og elske andre mennesker. - tving deg selv til å være ute hver dag, om så det bare er en kort tur. Frisk luft er alltid bra. - ikke lytt til mennesker som mener kjærlighetssorg ikke kan være lammende og føre til depresjon. 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Du har ingen depresjon. Du tror du har, og du har klaget lenge nok til legen slik at han sier du har for å slippe å høre på gnålet ditt og gir deg noen lykkepiller du mest sannsynlig blir avhengig av resten av livet. Man blir ikke deprimert av et brudd. Rett deg opp i ryggen, smil til verden og kom deg ut og få deg mye frisk luft! Og kvitt deg med antisosiale medier (some). Livet skjer ikke der. Ikke ditt ihvertfall. Anonymkode: 44368...e46 Slutt. Bare slutt. Anonymkode: 73198...fd1 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjæresten valgte å gjøre det slutt før jul og jeg har utviklet en depresjon. Er enda helt forferdelig og inatt drømte jeg at jeg kontakten han mens han avviste meg. Vi har ingen kontakt, men det føles helt forferdelig to måneder etter bruddet. Ser ikke meningen med livet lengere. Lar det være med tanken bare så det er sagt. Noen som har noen gode tips? Har begynt på cipralex. Anonymkode: 7a6f3...137 Ts, de 3 første mnd etter et ønsket brudd er de verste. Kroppen skal bearbeide sjokket. Den skal orientere seg mot noe nytt. Gi kropp og sinn hvile men også nye opplevelser. Selv begynte jeg bla med foto etter mitt brudd, og fikk et kjæledyr. Anonymkode: 73198...fd1 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Skrevet 11. februar 2023 Siden du har begynt på Cipralex, kan skaden allerede være skjedd. All ssri er noe styggedom, som har potensiale til å gi deg varige bivirkninger, på både følelsesliv og seksualliv. Mange er de, som føler seg over kneika, og klare for dating igjen, men som ikke greier å kjenne tiltrekning, eller har problemer med libido og orgasmer. Synd du har det slik du har det, men jeg hadde ønsket for din del, at du slapp å behandle en av livets vanlige, men triste begivenheter, som en sykdom. Anonymkode: 64ff3...357 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #11 Skrevet 11. februar 2023 Det slår meg at du kunne hatt nytte av å få snakke med psykolog og få greie på hva som har vært det største "slaget" ved å bli dumpet. Kanskje er det følelsen av å være mislykket pga av at du ble "forkastet" som tærer på deg og din selvfølelse. Bruddet trenger ikke en gang å være din skyld men sier mer om han. Han fant kanskje ut at han ikke er moden for å binde seg, og redd for at han skal gå glipp av andre ting. Jeg tror dette er et fenomen som spesielt karaktiserer menn. Å bli avvist på den måten du har blitt gjør at du begynner å lure på hva som er galt med deg og hvorfor du ikke er bra nok for ham. Så lenge du er idet stadiet og i en "kuet" tilstand så beholder han kontrollen over situasjonen. Men dersom du tar tak i livet ditt og innser at du fortjener mer og begynner å sette krav til hva du unner deg og begynner å leve positivt og unne deg kafébesøk og å ha det moro med venner, og skaffe deg nye klær etc. Så kan det vel hende at du får oppmerksomheten hans og han sjokkeres av din "glow up". Kanskje han til og med angrer seg etter hvert. Prøv i alle fall å få sortert dine tanker og følelser og gi slipp på ham i første omgang. Du kan fortsette å være glad i ham selv om du ikke forstår ham. Vær først og fremst glad i deg selv også! Lykke til! Klem! Anonymkode: c11f3...1bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #12 Skrevet 11. februar 2023 Ts her. Det var mange sterke meninger her. Planen er kun å gå på de i kort tid, har gått på de i kort tid tidligere også så er ikke bekymret for det. Har hatt en depresjon tidligere av en annen årsak så kjærlighetssorgen bare utløste den på nytt liksom. Er vel en sårbarhet som ligger der fra før. Anonymkode: 7a6f3...137 1 3
Hjelpsom Skrevet 12. februar 2023 #13 Skrevet 12. februar 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Kjæresten valgte å gjøre det slutt før jul og jeg har utviklet en depresjon. Er enda helt forferdelig og inatt drømte jeg at jeg kontakten han mens han avviste meg. Vi har ingen kontakt, men det føles helt forferdelig to måneder etter bruddet. Ser ikke meningen med livet lengere. Lar det være med tanken bare så det er sagt. Noen som har noen gode tips? Har begynt på cipralex. Anonymkode: 7a6f3...137 Ser du har fått noen gode råd og noen dårlige. Du skriver ikke hvor lenge dere var sammen før bruddet? Du sier lenger nede at du har hatt depresjon tidligere. At bruddet da har utløst en ny depresjon er nok veldig plausibelt. Cipralex har jeg personlig dårlige erfaringenr med, men Lamictal som jeg tar for bipolar har jeg gode erfaringer med da de ikke er så agressive og er mer stemningsstabiliserende. Jeg kom i brudd for 6 uker siden og ble også skikkelig deprimert og fikk angst (brudd etter 22 år). Jeg doblet dosen på Lamictal og følte meg bedre uten bivirkninger og føler meg mye bedre. Er mange her inne som ikke vet hva "lykkepiller" er, cipralex er ikke i den kategorien Uansett så skal du høre på legen din og eventuelt psykolog om medisinering og ikke "kvakksalvere" her inne på KG. De har ingen relevant utdannelse og kjenner ikke deg. Ja, enkelte leger skriver ut cipralex for lett, men siden du har slitt med depresjon tidligere så sitter vel du og din lege inne med den informasjonen dere trenger til å medisinere deg. Det er også mange gode råd her om å komme deg ut osv. Jeg har gjort det samme, laget meg rutiner på å ut å gå hver dag. Har hund så jeg må ut med den 3 ganger om dagen, gjøre husarbeid, kjøpe nye klær, ta bedre vare på utseende med å barbere meg daglig, tenke positivt og ikke negativt osv. Alle de små tingene hjelper på å komme seg videre. Det gjelder å Vinne Tilbake kontrollen på livet sitt. 2
Eloise12345 Skrevet 12. februar 2023 #14 Skrevet 12. februar 2023 (endret) Et brudd påvirker psyken. Jeg tror at man lett kan havne i en depresjon etter et brudd. Helt naturlig. Man må jobbe med livet sitt videre. Holde seg aktiv, trene, og prøve å finne fokus på det nye livet selv om det er ufattelig vanskelig. Ønsker trådstarter god bedring ❤️. I have been there. Endret 12. februar 2023 av Eloise12345 1
Hjelpsom Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 Just now, Eloise12345 said: Et brudd påvirker psyken. Jeg tror at man lett går i en depresjon etter et brudd. Helt naturlig. Man må jobbe med livet sitt videre. Holde seg aktiv, trene, og prøve å finne fokus på det nye livet selv om det er ufattelig vanskelig. Enig, og man må ta utgangspunkt i at det kan ta tid. For de som bagateliserer det og mener at det er bare å hoppe rett videre og ikke tenke videre på det kan ikke ha vært i seriøse forhold tidligere. Jo mer seriøset et forhold har vært og jo mere man har bygget opp sammen jo vanskeligere er det å gi slipp. Jeg er rimelig sikker på at det ikke bare er vanskelig for den parten som er forlatt, men kan også være vanskelig for den parten som går også. I mange tilfeller så har man jo felles barn også og da kan man ikke bare kutte kontakten helt og være ikke ekstisterende for hverandre. Man må fortsette å forholde seg til hverandre på godt og vondt og da vil hele tiden gode og dårlige følelser komme opp, som man må håndtere. Er ikke bare å "rive av plasteret" og det var det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei. Du har ingen depresjon. Du tror du har, og du har klaget lenge nok til legen slik at han sier du har for å slippe å høre på gnålet ditt og gir deg noen lykkepiller du mest sannsynlig blir avhengig av resten av livet. Man blir ikke deprimert av et brudd. Rett deg opp i ryggen, smil til verden og kom deg ut og få deg mye frisk luft! Og kvitt deg med antisosiale medier (some). Livet skjer ikke der. Ikke ditt ihvertfall. Anonymkode: 44368...e46 I alle dager… jo man kan bli deprimert av ett brudd! Har vært der selv Anonymkode: 7d1ef...ec1 3
Eloise12345 Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 (endret) 7 minutter siden, Useless said: Enig, og man må ta utgangspunkt i at det kan ta tid. For de som bagateliserer det og mener at det er bare å hoppe rett videre og ikke tenke videre på det kan ikke ha vært i seriøse forhold tidligere. Jo mer seriøset et forhold har vært og jo mere man har bygget opp sammen jo vanskeligere er det å gi slipp. Jeg er rimelig sikker på at det ikke bare er vanskelig for den parten som er forlatt, men kan også være vanskelig for den parten som går også. I mange tilfeller så har man jo felles barn også og da kan man ikke bare kutte kontakten helt og være ikke ekstisterende for hverandre. Man må fortsette å forholde seg til hverandre på godt og vondt og da vil hele tiden gode og dårlige følelser komme opp, som man må håndtere. Er ikke bare å "rive av plasteret" og det var det. Enig. Det kan ta lang tid. Det er lurt å vente å date til man er over det. Det er viktig å pleie seg selv , og ta tiden til hjelp. Folk kan bruke måneder til år for å komme over et brudd. Det kan ta tid. Det er en sorgprosess. Noe som man må jobbe med for å løsrive seg. Endret 12. februar 2023 av Eloise12345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå