Gjest Lille Solstråle Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Skal vokse meg for første gang i salong tredje juledag... Hvor lenge kan jeg regne med å være helt hårløs? Og er det skikkelig vondt..?
Rannva Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 2-5 uker kan du være hårløs, kommer an på hvor raskt håret ditt vokser (syns jeg å huske at hun i salongen fortalte meg). Ulempen er at det tar litt tid å "spare" hår til neste gang. Det må være en viss lengde før voksen kan ta det. Og det er veldig vondt ja.
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Skal vokse meg for første gang i salong tredje juledag... Hvor lenge kan jeg regne med å være helt hårløs? Og er det skikkelig vondt..? ← Jeg tok braziliansk i september for første gang og jeg må si at jeg var SÅ skuffet! Hårene vokste ut fort. Det var ikke snakk om 4 uker som hudpleieren sa. Hun nevnte jo at hårene vokser fortere ut etter den første gangen pga hårene vokser i forskjellige retninger, men hvis man gjentar behandlingen, så tar det lenger og lenger tid før de vokser ut igjen. Jeg har høy smerteterskel, lite hårvekst og jeg synes det var helt forjævlig vondt! Må si jeg kom med noen par gisp! Men hvis jeg synes at det var verdt pengene, så hadde jeg nok gjort det igjen. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Går det an å fjerne kjønnshårene med laser i stedet? Dyrere, men mer varig!? Har lest noe om at d må være mørke hår på lys hud, vil det si at huden på kjønnsorganet er for rosa/mørk til at laser går an? Hadde vært fint m et mer permanent og mindre smertefullt alternativ?!
Gjest allium Skrevet 4. januar 2006 #7 Skrevet 4. januar 2006 Går det an å fjerne kjønnshårene med laser i stedet? Dyrere, men mer varig!? Har lest noe om at d må være mørke hår på lys hud, vil det si at huden på kjønnsorganet er for rosa/mørk til at laser går an? Hadde vært fint m et mer permanent og mindre smertefullt alternativ?! ← Vil du virkelig det? Det er ingenting som er så stygt som gårsdagens mote, og dagens mote blir før eller senere gårsdagens.
lil Skrevet 4. januar 2006 #8 Skrevet 4. januar 2006 Varte ikke lenge på meg før de første viste seg igjen. Gjorde det flere ganger, syntes egentlig ikke at det var sååå grusomt. Ikke på langt nær så ille som jeg hadde trodd. Men jeg ble altså ikke fornøyd med varigheten. Kjekkere å barbere seg, være "glatt" litt oftere enn 2-3 dager en gang i mnd
lillesky Skrevet 4. januar 2006 #9 Skrevet 4. januar 2006 Hver fjerde uke må man gå og vokse seg, har jeg hørt.
Grace Skrevet 4. januar 2006 #10 Skrevet 4. januar 2006 Hver fjerde uke må man gå og vokse seg, har jeg hørt. ← Det stemmer det veit du. Hvor har du hørt det hen???
lillesky Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 Det stemmer det veit du. Hvor har du hørt det hen??? ← Nei, si det du!
~sikka~ Skrevet 5. januar 2006 #12 Skrevet 5. januar 2006 Går det an å fjerne kjønnshårene med laser i stedet? Dyrere, men mer varig!? Har lest noe om at d må være mørke hår på lys hud, vil det si at huden på kjønnsorganet er for rosa/mørk til at laser går an? Hadde vært fint m et mer permanent og mindre smertefullt alternativ?! ← Jepp det går seffen an - svigerinna mi har gjort det. Hun har ikke fjernet alt da, men trimmet bikinilinja o.l. Skal jeg også gjøre så snart jeg har råd til det.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #13 Skrevet 11. januar 2006 Vil du virkelig det? Det er ingenting som er så stygt som gårsdagens mote, og dagens mote blir før eller senere gårsdagens. ← Der har du jammen et poeng. Jeg har faktisk bestilt time for laserfjerning siden sist, men har ikke tenkt å fjerne alt skjønner du. Men så er det jo veldig praktisk da, å slippe å barbere/vokse seg så ofte..
Melocoton Skrevet 11. januar 2006 #14 Skrevet 11. januar 2006 Der har du jammen et poeng. Jeg har faktisk bestilt time for laserfjerning siden sist, men har ikke tenkt å fjerne alt skjønner du. Men så er det jo veldig praktisk da, å slippe å barbere/vokse seg så ofte.. ← En venninne av meg brukte laser. Hun betalte dyre dommer for å fjerne alt sammen og det er vokst ut igjen alt sammen... Hun er skuffet og sa at det var som å kaste penger ut av vinduet.. Og på toppen av dette fikk hun inngrodde hår så det holdt.. Jeg vokser, og tror jeg vokser sånn ca hver 3-4 uke. Det blir mindre og mindre hår for hver gang også og de er ikke så stive! :smile:
~sikka~ Skrevet 11. januar 2006 #15 Skrevet 11. januar 2006 En venninne av meg brukte laser. Hun betalte dyre dommer for å fjerne alt sammen og det er vokst ut igjen alt sammen... Hun er skuffet og sa at det var som å kaste penger ut av vinduet.. Og på toppen av dette fikk hun inngrodde hår så det holdt.. Jeg vokser, og tror jeg vokser sånn ca hver 3-4 uke. Det blir mindre og mindre hår for hver gang også og de er ikke så stive! :smile: ← Ja det er jo ikke borte for alltid etter en runde med laser såklart. Rart de ikke fortalte henne det. Vanligvis må man gå tilbake for flere behandlinger. Min svigerinne gikk 1 gang i mnd eller noe ett års tid, husker ikke helt, og har ikke hørt henne klage over at det er kommet tilbake igjen.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #16 Skrevet 12. januar 2006 Men hvis hun tok så mange behandlinger, burde jo hårene være borte!! De salongene jeg sjekket ut, både skrev på nettsidene sine og sa på tlf at man måtte regne med flere enn 1 behandling - men det var snakk om 2-5, 3-6, 5-6, osv stk. (De sa litt ulikt.) Så jeg skjønner jo at hun er misfornøyd da ja.. Søren, nå blei jeg litt i tvil likevel ja.. Vil jo at det skal virke når det er så dyrt..!!!
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #17 Skrevet 12. januar 2006 Eh, unnskyld meg..!! Det var meg over igjen. Jeg leste feil, og overså et IKKE.. Da blir jo innlegget over meningsløst.. (Og jeg blei mer optimistisk igjen ) Min svigerinne gikk 1 gang i mnd eller noe ett års tid, husker ikke helt, og har ikke hørt henne klage over at det er kommet tilbake igjen. ←
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 22. november 2007 #18 Skrevet 22. november 2007 Hei dere.... har prøvd aaaaalt detta... barbering syns jeg blir bare rot med mindre man går etter tre ganger om dagen, ellers blir det jo råondt og stygt å holde det ved like... og voksing blir det lett masse kluss med også, pluss at man må la det vokse ut og alt det der. Seriøst, det høres kanskje drastisk ut, men funnet ut at beste metoden er å nappe selve "hovedområdet" med en god gammeldags pinnsett, det er overaskende lite ondt, varer 2-3 uker og går faktisk veldig fort når man kommer inn i det. Bikinilingen bruker jeg veet krem på eller barberer innimellom. Og dere, de billige høvlene til 29,90 for ti stykk er mye mildere og bedre til bikinilinjen enn de råååådyre gilette greiene. det blir ingen røde nupper eller noe sånt med napping, særlig om man passer på å dra mest mulig rett utover hele tiden. jeg er så å si alltid nesten glatt over det hele. tar en liten time til å nappe vekk med to-tre ukers mellomrom og ellers vanlig rutine med linjen... funker flott det
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Ja det er jo ikke borte for alltid etter en runde med laser såklart. Rart de ikke fortalte henne det. Vanligvis må man gå tilbake for flere behandlinger. Min svigerinne gikk 1 gang i mnd eller noe ett års tid, husker ikke helt, og har ikke hørt henne klage over at det er kommet tilbake igjen. Hei Det er veldig forskjellig på hvordan laserbehandling virker. For har gått til laserbehandling i 3 år nå, betalt dyre dommer. Sikker hvert der 10 ganger, altså hårene burde være borte og jeg har mørke hår. Men nei, de er det fortsatt og nå gidder jeg ikke å fortsette å kaste penger ut av vinduet mer. Dessuten kan man få pigmentforandringer, som var litt kjipt siden jeg tok behandling på mine ben. Så ikke så fornøyd. Det kan jo tenkes om noen år så finnes en bedre teknologi, som er mer utprøvd! Som faktisk kan garantere at det virker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå