Gå til innhold

Inntrykket man gir ved å bruke veldig sterk knallfarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker man "oppmerksomhetssyk" da? 

Jeg skal i konfirmasjon, og har tre bluser å velge mellom. Jeg kler best mørke og sterke farger, men er så redd for å "lyse" opp. Jeg har lys beige, lys blå og knall rød bluse. Den røde ser absolutt finest ut på meg, men jeg har virkelig ikke lyst til å gi inntrykk av å ville skille meg ut. Bør jeg heller velge beige eller blå, som er mer dempet? Eller tenker dere ikke slik når dere ser noen med klær i sterk farge?

Anonymkode: 6035a...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå med det du liker. Jeg kunne lett møtt opp i orange siden jeg liker den fargen.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker man "oppmerksomhetssyk" da?

Jeg ville ikke tenkt det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Konfirmasjon er en festdag. Rød er helt innafor! Mange har mye rødt i bunader også.

Anonymkode: c183a...f44

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker ikke slik i det hele tatt, synes det er flott med mennesker som bruker farger i slike settinger. Det er festdager og ikke en begravelse. 

Anonymkode: d40dc...577

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenker ikke sånn. Bruk farger med hevet hode 😊

Anonymkode: 6c4ee...2a3

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

En rød bluse ved en festlig anledning vil neppe skille seg ut nevneverdig. Jeg er glad i sterke farger og får innimellom positive kommentarer på det, men har aldri tenkt at noen vil reagere negativt på det eller at det gjør at jeg stikker meg fram (med en mulig unntak for knall oransje kåpe på veldig grå vinterdager...), særlig ikke i en situasjon hvor alle er i penklær.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg elsker sterke, klare farger og blir veldig glad når jeg ser andre i farger. Gå med den du føler deg mest vel i 😊

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at folk i klær med sterke farger er glade og selvsikre. Mest glade og det påvirker også mitt humør positivt. Bruk den røde blusen du. 

Anonymkode: c95f5...47e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville gjort det litt dempet i en konfirmasjon. Det er greit nok i mengden. Men man blir veldig dominerende på bilder om det er knallfarger.

Jeg er glad i farger selv. Men det brukes til venninnetreff, middager, og slikt. 

Anonymkode: 49b02...a44

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke har knallrød bluse, lilla cardigan og limegrønt skjørt så skulle det vel gå bra. Knallfarger er verst i kombinasjon med andre knallfarger.

Anonymkode: f3761...86b

• Liker 6
Skrevet

Så klart du kan gå i sterke farger!

Anonymkode: e30ed...0bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kle deg i det,du føler deg vel i,du :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen har sterk farge på en bluse. 
Men kommer man i en knallblå dress, med en knallrød bluse, og knæsj rosa sko, så ville jeg kanskje tenkt at det var litt mye. 
Ville nok ikke tenkt at personen var oppmerksomhetssyk da, men ville det at det var litt mye og overdrevent. 

Jeg går ofte i litt anonyme farger til hverdags, men kan også fint finne på å ta på en knall rød eller blå hettegenser, eller singlet/topp. Har gått i både knall blå og knall turkis i bryllup også, og turkis har jeg brukt i konfirmasjon.

Anonymkode: 928ce...a20

Skrevet

Idag har jeg på meg rød fløyelsbukser og en rød strikket genser 😂 jeg liker farger, hvis folk tenker jeg er ute etter oppmerksomhet pga det så får de vel bare tenke det. Bruk det som kler deg og du føler deg vel i ☺️ 

• Hjerte 3
Skrevet

Gå i det du vil av farger! :nikke: 

Det gjør underverker for utstrålingen 💕

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Men er det ikke flere enn meg som tenker at det er uheldig på bilder?

Som regel består jo gjestene i bunadskledde kvinner - blått/grønt/sort/hvitt, noen avdempede innslag av rødt, og menn i mørk dress og nøytralt skift.

Om jeg ikke hadde hatt bunad ville jeg garantert valgt mørkeblått eller tilsvarende nøytralt, for å ikke være så utrolig fremtredende på bildene. 

• Liker 1
Skrevet

Nei syns ikke man virker oppmerksomhetssyk pga fargene man bruker. Syns det er flott med sterke farger!

Anonymkode: 676ed...4ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men er det ikke flere enn meg som tenker at det er uheldig på bilder?

Som regel består jo gjestene i bunadskledde kvinner - blått/grønt/sort/hvitt, noen avdempede innslag av rødt, og menn i mørk dress og nøytralt skift.

Om jeg ikke hadde hatt bunad ville jeg garantert valgt mørkeblått eller tilsvarende nøytralt, for å ikke være så utrolig fremtredende på bildene. 

Det tror jeg aldri noensinne jeg har tenkt over (og hvor ofte ser man på gruppebilder fra en konfirmasjon uansett? jeg kan ikke engang huske om det ble tatt i min egen), men unntak av når man ser bilder fra politiske toppmøter og det i havet av menn i mørke dresser stikker ut en og annen kvinne i en drakt i en annen farge. Og hovedtanken min da handler ikke om kvinnens klesvalg...

Når jeg er invitert i et selskap kler jeg meg  med tanke på anledningen, ikke med tanke på å være diskret og korrekt på eventuelle bilder. Bildene tas av anledningen, anledningen er ikke arrangert for bildenes del. For øvrig har bunaden min knallrød overdel...

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Det tror jeg aldri noensinne jeg har tenkt over (og hvor ofte ser man på gruppebilder fra en konfirmasjon uansett? jeg kan ikke engang huske om det ble tatt i min egen), men unntak av når man ser bilder fra politiske toppmøter og det i havet av menn i mørke dresser stikker ut en og annen kvinne i en drakt i en annen farge. Og hovedtanken min da handler ikke om kvinnens klesvalg...

Når jeg er invitert i et selskap kler jeg meg  med tanke på anledningen, ikke med tanke på å være diskret og korrekt på eventuelle bilder. Bildene tas av anledningen, anledningen er ikke arrangert for bildenes del. For øvrig har bunaden min knallrød overdel...

Jeg husker egne konfirmasjonsbilder, og har fortsatt albumet. Mine foreldre og svigerforeldre har flere slike oppstilte bilder på veggene.  Selv om jeg er glad i farger vil jeg rett og slett ikke være svigerinna som står der i knall rosa, sammen med bunadskledd konfirmant, og øvrig familie i nøytrale farger. 

Og, jo, vi har mange Vossabunader i familien, også på menn. En knallrosa kjole vil likevel skille seg stort ut. 

Men jeg ser jo at vi er grunnleggende forskjellige i siste avsnittet ditt. Uansett hvilken anledning jeg kler meg til så tenker jeg på hva som er diskret og korrekt. Og for meg er knall rosa korrekt i venninnetreff, eller i nyttårsselskapet. Ikke i en konfirmasjon eller bryllup. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...