AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Jeg tenker vi i Norge må være litt stolte over den kulturen vi har. Det finnes hundre tusener av potensielle partnere så hvorfor må mange finne en med kulturforskjell, stor aldersforskjell eller andre ting som gjør er langvarig forhold vanskelig? Så skal de trøstes etter å ha opplevd det ene og det andre i løpet av forholdet. Det er til å bli sprø av Anonymkode: 4601a...b70 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Jeg er helt enig! Nå er det 12 år mellom meg og min utkårede, men vi er ellers veldig like, begge er helnorske med felles verdier. Og still going strong etter mange år. Ingen tvil, etter min erfaring, at de som absolutt har høyest sannsynlighet for å ende opp som alenemødre, er de som får barn med ikke-vestlige. Ikke rasistisk ment, men her er det nok for store kulturforskjeller.. Anonymkode: 02e3f...05a 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig! Nå er det 12 år mellom meg og min utkårede, men vi er ellers veldig like, begge er helnorske med felles verdier. Og still going strong etter mange år. Ingen tvil, etter min erfaring, at de som absolutt har høyest sannsynlighet for å ende opp som alenemødre, er de som får barn med ikke-vestlige. Ikke rasistisk ment, men her er det nok for store kulturforskjeller.. Anonymkode: 02e3f...05a Det er ikke rasistisk. Statistisk sett har "blandede" ekteskap mye høyere risiko for skilsmisse. Anonymkode: 09b49...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Par med store forskjeller kjenner jeg innefor egen kultur også, så det handler ikke om den "norske stolte kulturen" (og kjedelig at du må gjøre tråden til det). Kjenner en fyr som er den roligste bondegutten i verden som ble sammen med en ganske gæærn partyjente, jeg tenkte i mitt stille sinn at de sikkert hadde fantastisk sex og mye gøy, men de kranglet også heeele tiden og selvfølgelig ble det slutt, som ikke overrasket noen som helst. Anonymkode: 9aded...897 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg tenker vi i Norge må være litt stolte over den kulturen vi har. Det finnes hundre tusener av potensielle partnere så hvorfor må mange finne en med kulturforskjell, stor aldersforskjell eller andre ting som gjør er langvarig forhold vanskelig? Anonymkode: 4601a...b70 Fordi de fleste single norske menn på min alder er skilt med delt omsorg for 2 barn, 1 hund og et akvarium. Anonymkode: dab2a...428
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Jeg tenker at folk må få lov å bestemme selv. Jeg har mange norske vennepar som kommer fra samme miljø og likt alder og likevel skille seg fra hverandre, mens mitt forhold står stabilt. Her er det store kulturforskjeller, men med stor respekt for hverandre. Anonymkode: a244b...2f6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Så for å være stolt over sin egen kultur, må man bli sammen med noen fra samme kultur? Er ikke det litt... elitistisk? For en merkelig tråd. Anonymkode: 71f56...371 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke rasistisk. Statistisk sett har "blandede" ekteskap mye høyere risiko for skilsmisse. Anonymkode: 09b49...3ed Som med folk med stor aldersforskjell, samme der også. Anonymkode: bec3b...a1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå