Gå til innhold

Er jeg eller søsteren min urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en avtale med søsteren min om å møtes i dag. Jeg avlyste fordi jeg ikke har fått sove i natt. Nå er hun sur fordi jeg flere ganger har avlyst grunnet ingen/lite søvn. Hun mener det blir en for tynn unnskyldning for å hele tiden avlyse. Skal innrømme at jeg har avlyst noen ganger grunnet dette. Men jeg fungerer dårlig uten søvn/nok søvn, og foretrekker da å holde meg hjemme. 

Hva mener dere?

Anonymkode: cb415...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt tak i søvnprolematikken.

Anonymkode: 7b264...338

• Liker 29
Skrevet

Tenker at man tar seg sammen og treffer søsteren sin😊 

• Liker 43
  • Nyttig 3
Skrevet

Ingen er direkte urimelige, men det er helt forståelig om hun og andre ikke gidder lage så mange avtaler med deg fremover. 

Anonymkode: 169b1...333

• Liker 33
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tatt tak i søvnprolematikken.

Anonymkode: 7b264...338

Synes dette er veldig vanskelig. Jeg har en veldig dårlig døgnrytme og sliter periodevis veldig med å sove. 

ts

Skrevet

Ingen er direkte urimelige, men det er helt forståelig om hun og andre ikke gidder lage så mange avtaler med deg fremover. 

Anonymkode: 169b1...333

Ble kanskje litt feil valg av ord, men dere skjønner. Personlig synes jeg det er litt dårlig av henne å gi meg dårlig samvittighet for dette.

ts

• Liker 1
Skrevet

Hva skulle dere gjøre og hvor tette er dere? Jeg skjønner om det var noe store greier som krever masse at det kan bli utfordrende med lite søvn, men si dere skulle ha søstertid noen timer, med lett fellesskap, litt mat, og en film/serie, så gjør det vel ikke så mye med lite søvn? 

Kontekst har en del å si. Jeg er veldig tett på min søster, men treffer henne veldig sjeldent. Når vi først treffes så er det ikke noe vi må prestere for hverandre. Har vi en litt treg dag, så gjør ikke det noe for den andre. Jeg sliter med søvnen selv, og om jeg ikke kunne møtt folk fordi jeg sov lite så hadde det omtrent ikke skjedd at jeg fikk sosial omgang. 

Om det var noe mer aktivt enn du orker, kunne du heller spurt om noe som ikke krever så mye, så dere ihvertfall fikk vært med hverandre? 

Anonymkode: 24e6c...c1c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde en avtale med søsteren min om å møtes i dag. Jeg avlyste fordi jeg ikke har fått sove i natt. Nå er hun sur fordi jeg flere ganger har avlyst grunnet ingen/lite søvn. Hun mener det blir en for tynn unnskyldning for å hele tiden avlyse. Skal innrømme at jeg har avlyst noen ganger grunnet dette. Men jeg fungerer dårlig uten søvn/nok søvn, og foretrekker da å holde meg hjemme. 

Hva mener dere?

Hadde også blitt irritert om noen avlyste ofte. Enig med søsteren din. Høres litt ut som at du avlyser fordi du egentlig ikke vil.

Kanskje heller finne på noe som ikke krever så mye energi om du sliter med søvnen. 

Anonymkode: 99b93...f83

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes dette er veldig vanskelig. Jeg har en veldig dårlig døgnrytme og sliter periodevis veldig med å sove. 

ts

Men det kan du ikke bygge livet ditt rundt. Ta en dusj og en kopp kaffe og kom deg ut. Akkurat som om du skal på jobb. Da har man jo ikke noe valg.

Anonymkode: d9301...865

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet

Kan hun komme hjem til deg?

Det er selvsagt frustrerende å legge planer og sette av en dag, bare for å bli avvist gang på gang. Hun kan jo ha takket nei til andre ting fordi dere skulle møtes.

Skrevet

Hva skulle dere gjøre og hvor tette er dere? Jeg skjønner om det var noe store greier som krever masse at det kan bli utfordrende med lite søvn, men si dere skulle ha søstertid noen timer, med lett fellesskap, litt mat, og en film/serie, så gjør det vel ikke så mye med lite søvn? 

Kontekst har en del å si. Jeg er veldig tett på min søster, men treffer henne veldig sjeldent. Når vi først treffes så er det ikke noe vi må prestere for hverandre. Har vi en litt treg dag, så gjør ikke det noe for den andre. Jeg sliter med søvnen selv, og om jeg ikke kunne møtt folk fordi jeg sov lite så hadde det omtrent ikke skjedd at jeg fikk sosial omgang. 

Om det var noe mer aktivt enn du orker, kunne du heller spurt om noe som ikke krever så mye, så dere ihvertfall fikk vært med hverandre? 

Anonymkode: 24e6c...c1c

Vi er ganske tette. Snakkes daglig og møtes nesten ukentlig. Vi skulle lage mat og se på tv sammen. 

ts

Gjest theTitanic
Skrevet

Du kan komme unna problemet ved å ikke gjøre en avtale før etter du har våknet om morgenen. Kanskje erhun da opptatt den dagen, og du må prøve igjen annen dag. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Vi er ganske tette. Snakkes daglig og møtes nesten ukentlig. Vi skulle lage mat og se på tv sammen. 

ts

Slikt trenger du ikke avtale før samme dag. 

Skrevet
theTitanic skrev (Akkurat nå):

Du kan komme unna problemet ved å ikke gjøre en avtale før etter du har våknet om morgenen. Kanskje erhun da opptatt den dagen, og du må prøve igjen annen dag. 

Men greia er at jeg ofte ikke står opp før sent utpå dagen. Søsteren min står opp tidlig. Avtaler dagen før, fordi på ettermiddagen er hun godt i gang med sine planer.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva mener dere?

Du synest litt for synd på deg selv, og tar ikke hensyn til søsteren din. Hun har planlagt dagen sin i rundt avtalen. Å avlyse pga søvn gang på gang er dårlig gjort.

Helt ærlig, høres ut som du må ta deg sammen. 

Anonymkode: 99b93...f83

• Liker 36
  • Nyttig 7
Skrevet

Du er urimelig. 

Man planlegger dagen/helgen rundt avtaler. 

Voksne mennesker tåler å sove lite. Det er ubehagelig, ikke farlig. 

Voksne mennesker med søvnproblemer jobber aktivt for å finne løsninger. En god start er å komme seg opp om morgenen. 

Anonymkode: b9e26...277

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

Men greia er at jeg ofte ikke står opp før sent utpå dagen. Søsteren min står opp tidlig. Avtaler dagen før, fordi på ettermiddagen er hun godt i gang med sine planer.

ts

Høres ut som dere får ta en pause på 14 dager. Ikke ringe hver dag og ikke treffes på 14 dager. Kanskje lysten for å snakke og treffes da endrer seg. For jeg tror du er lat. Dere skulle tydeligvis være hos en av dere, så hvorfor kunne dere ikke være hos deg?

Men helt seriøst, hvorfor sover du på dagen og hvorfor har du ikke gjort noe for å endre på det? 

Anonymkode: 20b27...c7c

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Hvis du sliter med søvn må du komme deg opp selv om du har sovet dårlig. Jeg er enig med søsteren din.

Anonymkode: b2e5d...069

• Liker 26
Skrevet

Du høres skikkelig selvsentrert og ego ut. Jeg hadde aldri mer giddet å avtale noe med deg om jeg var søsteren din. Folk som stadig avlyser av så dårlig grunn gidder man faktisk ikke bruke energi på.

All støtte til søster, null til deg. Du klarer å lage mat og se på TV selv om du er sliten etter dårlig søvn. Du BØR ha dårlig samvittighet.

Anonymkode: 66496...d10

• Liker 17
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...