AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Begge barna skal på tur med laget sitt til Danmark i sommer. Og dette er i fars samværshelg. Jeg er i styret og skal i teorien være med på denne turen som for å passe alle barna og drive opplegget rundt dem. Jeg får ikke lov av faren å være med så lenge det er hans helg og han skal dra med dem. Men han vil ikke ta min rolle på turen, så vi må jobbe for å få en annen som er villig til å ta min rolle. Greit nok det. Men far mener at jeg skal dekke turen de skal på, siden han betaler barnebidrag og at det er jeg som har valgt at de skal gå på denne aktiviteten. Jeg mener at aktiviteter i hans helger skal han betale, så lenge vi ikke bytter helg, og jeg drar med dem, da betaler selvfølgelig jeg siden vi bytter helg. Prisen kommer på ca 10.000 tilsammen kr for tre stk når han reiser (han mener jeg skal dekke hans kostnader også, siden jeg har valgt idretten). Hvis jeg reiser blir prisen 5000 tilsammen for barna og jeg som reiseleder går gratis. Hvem har rett her? Anonymkode: 1a94e...028
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Han er veldig urimelig. Han burde så klart bytte helg, og la deg dra med dem. Greit at du betaler for barna, men han får virkelig betale for seg selv! Anonymkode: 930f2...2b0 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 FAMILIEVERNKONTORET. Far er usedvanlig vanskelig og rigid her. I tillegg lager han problemer for fritidsklubben for barna som må endre på sitt opplegg pga. ham Anonymkode: d7182...037 5 3
Hjelpsom Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Dette er jo ren sabotasje av far. Å bruker barna i en "krig" med deg er jo bare helt sykt. Barna bør alltid komme først uansett og så får de voksne ordne opp seg i mellom. Jeg hadde ikke hatt noen problem med å gi bort min tid med min sønn for noe sånt som dette. Anbefaler ny mekling på FvK for dere. 2
RockyRose Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Forstår ikkje at foreldre kan vere så vanskelege! 😖🙈 Anten blir han med og betalar, eller så byttar de helg og du er med. Er vel borna som bestem om dei vil vere med på fritidsaktivitetane? Hadde jo også vore supert at du er der som reiseledar og han med borna så får dei begge foreldra med. Berre sei "sånn blir det, du får bestemme. Eg er reiseledar uavhengig av kva du sei". Han kan jo ikkje diktere kva du skal gjere i frihelgene dine 🤷♀️ 2
GørilB Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 Du får ikke lov? Og det kan han bestemme? Her hadde jeg sagt til ham at du skal delta, uansett om han blir med eller ikke, du er tross alt med i styret. Han får betale for seg selv, men at du betaler for barna. Ønsker han ikke dette får han bytte helg. Det skal i grunn ikke være så vanskelig. Og at du har bestemt aktiviteten? Regner med dette er en aktivitet barna selv ønsker å delta på, ikke noe du har tvunget gjennom. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Jeg mener igså du bør dekke tur til barna , han bør dekke egen Anonymkode: d83ce...f8a
solsolsol Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 Hallo! Selvfølgelig drar du, det har vel ikke noe med samvær og ikke å gjøre. Om han absolutt ikke vil bytte helg får han dra han også, og selvfølgelig betale for seg selv. Familievernkontor høres ut som en veldig god ide.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 Jeg hadde gitt F i han og betalt for barnet då fet i det minste blir tur og vært reiseleder. Hva han gjør får bli hans ansvar. Har hatt forelder med som reiseleder på langturer og han hadde 0 ansvar for meg, men andre barn. Anonymkode: b2e0e...fd0
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Skrevet 11. februar 2023 Han er stokk idiot. Det sagt, så er det opp til ham hva barna skal drive med i hans samværshelg. Jeg tenker at dine to alternativer til ham er: -Vi kan bytte helg og jeg reiser til Danmark med barna. -Du kan gjøre hva du vil, jeg betaler selvfølgelig ikke for aktivitet i din helg - du tar støyten om ungene blir knust fordi du avlyser turen. Jeg dekker ikke for deg. Anonymkode: b85cf...b58 1
Gjest kruspersilletaco Skrevet 11. februar 2023 #11 Skrevet 11. februar 2023 Jeg hadde sagt at jeg reiser, som leder, og betaler for meg og barna. Du kan gjøre hva du vil, men slik blir det. Og du betaler for deg selv om du velger å dra.. Deretter hadde jeg spurt om han ville bytte helg, og når dere kan møtes på fvk for å lage en avtale om fremtidige hendelser som dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå