Ingvelina87 Skrevet 11. februar 2023 #1 Del Skrevet 11. februar 2023 (endret) Endret 15. februar 2023 av Ingvelina87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Del Skrevet 11. februar 2023 La samboer dra på besøk og så blir du hjemme. Han kan si at du følte deg pjusk eller har fått ett virus, ingen gravide vil være i nærheten av noen som er syke. For øvrig kondolere ❤️ det er ekstra tøft når andre "lever ditt liv" uten å vite det. Anonymkode: 0b190...341 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Del Skrevet 11. februar 2023 Han er irritert? Når du er lei deg og kjenner på noe vondt? Og kun ser sitt eget behov/ønske? Det er ikke akkurat et sjarmerende trekk med en du prøver å få barn med. Jeg har vært der selv, riktignok da jeg stod i prøverørsforsøk. Mannen forstod meg ikke alltid, men vi kunne alltid snakke godt ut om det, og han anerkjente at jeg følte på ting på en annen måte selv. Og så fant vi en løsning, og var enige i den. Hva jeg ville gjort? Vært ekstremt skuffet over personen som er den som skal være der og møte mine følelser og behov på en god måte, og revurdert om dette var noe jeg orket. Anonymkode: 0bdb8...1a4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monika100 Skrevet 11. februar 2023 #4 Del Skrevet 11. februar 2023 Bli hjemme. Ta tiden du trenger❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvelina87 Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): La samboer dra på besøk og så blir du hjemme. Han kan si at du følte deg pjusk eller har fått ett virus, ingen gravide vil være i nærheten av noen som er syke. For øvrig kondolere ❤️ det er ekstra tøft når andre "lever ditt liv" uten å vite det. Anonymkode: 0b190...341 Problemet er at vi nå er i byen de bor i 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Del Skrevet 11. februar 2023 Nei, du er ikke fæl! Helt utrolig at samboeren din ikke greier å forstå hvordan det må føles for deg😳 La han dra alene, og kos deg så godt du kan med egenpleie og en god film e.l. Om du bare vil ha litt tid til å være lei deg og gråte under dyna så er det helt i orden også❤️ Anonymkode: 120df...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Del Skrevet 11. februar 2023 Samboer kan dra, du blir hjemme med god samvittighet. Må si jeg er lite imponert over hans evne til empati her. Anonymkode: 4375e...f6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvelina87 Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 11. februar 2023 Takker for gode svar. Problemet nå er at vi er på handletur i byen se bor i, og kjører forbi huset deres på veg hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 11. februar 2023 #9 Del Skrevet 11. februar 2023 Alle følelser er lov Kanskje hadde det vært godt å fått satt ord på følelsene, før det går for lang tid. Men skjønner veldig den uoppnåelige følelsen, altså Lov å si nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Del Skrevet 11. februar 2023 Du skal holde deg unna de for alltid helt til du får unge selv da? "ånei, jeg klarer ikke å få barn så derfor orker jeg ikke møte de igjen" Anonymkode: 5c7ad...5da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #11 Del Skrevet 11. februar 2023 7 mnd er da ikke unormalt. Kan du ikke heller prøve å tenke på at den aborten du hadde var helt greit, for mest sannsynlig var det noe galt med det fosteret. Du kunne endt opp med for eksempel ett multihandikappet barn som trenger hjelp døgnet rundt. Jeg har mistet 2 ganger og det var helt greit. Det tok meg flere år før jeg endelig ble mamma. Samtidig var det flere rundt oss som fikk babyer. Jeg koste meg med de og det var en slags terapi. Prøv du også. Anonymkode: 7d0ec...2f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandalorian Skrevet 11. februar 2023 #12 Del Skrevet 11. februar 2023 Det er helt greit å kjenne på disse følelsene❤️ Og det er veldig lov til å sette grenser for seg selv. Ville forklart samboer om hvorfor det er sårt akkurat nå(kan jo godt hende du takler å besøke de en annen gang, litt senere?) Det er sårt og vondt å kjenne på at man ikke blir gravid så raskt som man har tenkt(uavhengig av hvor lenge eller kort du har prøvd) Synes det er ganske teit med kommentarer som inisuerer at det ikke er lov fordi 7mnd «ikke er lenge» og at sa/kjemisk ikke er noe ta påvei over fordi «det helt sikkert var noe galt med fosteret»- jeeeezez🙈 Noen føler ikke på det tydeligvis, men vi andre kjenner på sorg, håpløshet, om det er noe galt osv. Poenget er at det ER lov til å ha følelser og det er lov til å sette grenser og det er også lov til å forklare det til samboer❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #13 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg tenker i hvert fall at det er helt sikkert at du ikke er fæl, og at det er forståelig at du føler som du gjør. Samtidig syns jeg det er forståelig at samboeren din har lyst til å dra innom søsteren. Om de har en nær relasjon, betyr det kanskje mye for ham at hun er gravid igjen? Det er så mye som spiller inn, så hva jeg ville gjort er definitivt ikke noen fasit for andre enn meg. Nå har dere antageligvis valgt å gjøre det ene eller andre også, siden den handleturen var i dag. Jeg må bare nevne likevel at åpenhet om følelsene hjelp veldig for meg personlig. Min manns søster og samboeren fikk to barn i løpet av tiden vi strevde. Og både deres graviditeter og andres var sårt mens vi strevde. Det var lettere da babyene var født, og det var en liten person å forholde seg til, som var nydelig, men ikke det barnet vi lengtet etter. Men i hvert fall, da vi begynte med IVF-behandling, var vi åpne om det, innen det sa vi ikke til noen at vi prøvde. Og for min del tok det ganske mye av brodden av følelsene, samt at folk nok tok litt mer hensyn og ikke snakket om bare baby til meg. Nå var jeg heldig å ha folk rundt meg som var forståelsesfulle og gode å snakke med til tross for noen "dere må bare slappe av så blir du gravid, jeg kjenner noen som opplevde det". Anonymkode: 30e80...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #14 Del Skrevet 12. februar 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker i hvert fall at det er helt sikkert at du ikke er fæl, og at det er forståelig at du føler som du gjør. Samtidig syns jeg det er forståelig at samboeren din har lyst til å dra innom søsteren. Om de har en nær relasjon, betyr det kanskje mye for ham at hun er gravid igjen? Det er så mye som spiller inn, så hva jeg ville gjort er definitivt ikke noen fasit for andre enn meg. Nå har dere antageligvis valgt å gjøre det ene eller andre også, siden den handleturen var i dag. Jeg må bare nevne likevel at åpenhet om følelsene hjelp veldig for meg personlig. Min manns søster og samboeren fikk to barn i løpet av tiden vi strevde. Og både deres graviditeter og andres var sårt mens vi strevde. Det var lettere da babyene var født, og det var en liten person å forholde seg til, som var nydelig, men ikke det barnet vi lengtet etter. Men i hvert fall, da vi begynte med IVF-behandling, var vi åpne om det, innen det sa vi ikke til noen at vi prøvde. Og for min del tok det ganske mye av brodden av følelsene, samt at folk nok tok litt mer hensyn og ikke snakket om bare baby til meg. Nå var jeg heldig å ha folk rundt meg som var forståelsesfulle og gode å snakke med til tross for noen "dere må bare slappe av så blir du gravid, jeg kjenner noen som opplevde det". Anonymkode: 30e80...c5b Jeg er helt enig med deg om det, vi mistet veldig mange ganger i løpet av en periode på 2år, før de fant ut hva som var årsaken. Og vi valgte å være åpne om det sånn at folk lettere forstod hvis man måtte melde avbud eller lignende. Da slapp man å måtte late som og man slapp å mptte finne på unnskyldninger. Anonymkode: a5042...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 13. februar 2023 #15 Del Skrevet 13. februar 2023 Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Del Skrevet 14. februar 2023 Det er lov å være lei seg, men jeg synes også at man bør være voksen nok til å dra på besøk selv om hun har fått noe du ønsker deg. Jeg syntes også det var tungt da jeg hadde prøvd i nesten et år, og kusinen min ble uplanlagt gravid i syden med en random greker... Men altså, man gjør gode miner til slett spill. Du kan ikke unngå folk som er gravide eller som har barn, det er bare noe man må lære seg å leve med. Anonymkode: 3faa3...549 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #17 Del Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er lov å være lei seg, men jeg synes også at man bør være voksen nok til å dra på besøk selv om hun har fått noe du ønsker deg. Jeg syntes også det var tungt da jeg hadde prøvd i nesten et år, og kusinen min ble uplanlagt gravid i syden med en random greker... Men altså, man gjør gode miner til slett spill. Du kan ikke unngå folk som er gravide eller som har barn, det er bare noe man må lære seg å leve med. Anonymkode: 3faa3...549 Jeg er enig. Jeg hadde bitt tenna sammen og reist på besøk. Anonymkode: e49af...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Del Skrevet 14. februar 2023 Vi prøvde i over fire år før jeg ble gravid. Skulle tatt seg nydelig ut dersom jeg kuttet ut all kontakt med gravide og småunger i denne perioden. Ikke lull deg inn i sorg og elendighet, det gjør ingenting bedre. Anonymkode: 5de85...35d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 15. februar 2023 #19 Del Skrevet 15. februar 2023 Det er fint at du deler så åpent om dine følelser her, men snakker du om dette med samboeren din? Altså, vet og forstår han at du har det vanskelig akkurat nå? Og alle de tingene som føles som vonde påminnelser om det du har opplevd og går gjennom nå? Kanskje du kan bare si at du vil gjerne dra på besøk litt senere, men at akkurat i dag føler du deg ikke klar for det? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #20 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi prøvde i over fire år før jeg ble gravid. Skulle tatt seg nydelig ut dersom jeg kuttet ut all kontakt med gravide og småunger i denne perioden. Ikke lull deg inn i sorg og elendighet, det gjør ingenting bedre. Anonymkode: 5de85...35d Så fint at du hadde det sånn når du prøvde, andre igjen har andre følelser og behov. Selv er jeg prøver på 3 året og det stikker så inn i helvette hver gang de rundt meg får barn eller annonserer graviditeter, jeg unngikk ikke folk men måtte ta det i mitt tempo og når jeg orket. Et planlagt drop-in besøk klarer jeg ikke, hadde jeg vært TS hadde jeg nektet besøk frem til jeg hadde fått summet meg og forberedt meg litt mentalt før besøket. Anonymkode: 351cb...562 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå