Gå til innhold

Han prøver å gjøre meg sjalu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjent hverandre i et par måneder, og jeg er en person som får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men sliter en del psykisk så selvtilliten kunne vært mye bedre. Det ser ikke han, fordi jeg prøver å skjule det. Det som er greia er at han ofte kommenterer på andre jenters utseende. «Hun var pen», «hun var søt». Han er flink med folk, veldig utadvendt. Jeg merker at han gjør det for å få en reaksjon, og gjør det på en ertende måte. Der og da så spiller jeg med, men når jeg er alene, så kommer de negative tankene og da føler jeg meg ikke bra nok.

Spørsmålet er egentlig hvorfor noen menn gjør sånn? Det dytter meg bare unna. 

Anonymkode: bae36...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Har inntrykket av at dette er atferd man stort sett ser hos unge, usikre gutter som selv sliter med sjalusi.

Date heller en som er mer moden og selvsikker. 

Anonymkode: 40248...fa4

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor får du negative tanker om deg selv?

Jeg tror heller jeg hadde fått negative tanker om ham.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du prøver å skjule en del av deg, så er det ikke deg han blir kjent med.

Anonymkode: d29b6...2db

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hver og en mann som prøver å gjøre deg sjalu og usikker en er jævla drittsekk med lavt selvbilde!!! Du får negative tenker pga han. Han psyker deg ned, nesten uten at du merker det. 

Anonymkode: b6fec...77d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det drar damer av å gjøre jenter usikre

Anonymkode: 2d0ba...241

• Liker 1
Skrevet

Fordi de er maktsyk. Hvorfor konfronterer du han ikke direkte på det? Rett å slett spør han rett ut: "Hvorfor date meg og fortelle meg hvor bra andre kvinner er? Hva ønsker du å oppnå med dette?"

Anonymkode: e86bd...498

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Min gjorde sånt én gang. Da sa jeg, prøver du å gjøre meg sjalu? 

Anonymkode: 32597...9a7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor gamle er dere?

Har inntrykket av at dette er atferd man stort sett ser hos unge, usikre gutter som selv sliter med sjalusi.

Date heller en som er mer moden og selvsikker. 

Anonymkode: 40248...fa4

Han er i begynnelsen av 30-årene

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han er i begynnelsen av 30-årene

Men, du må jo tørre og si at, sånt er ikke "kult". Dere er ikke et gift par som har vært sammen i en årrekke og har bygget opp tillitt og god kjennskap til hverandres grenser. 

Altså. Si det en gang. Om han gjør det igjen, så dump!.

Du kan ikke begynne et familie liv med en som er usikker på seg selv. Det er noe av det mest skadelige en kvinne kan utsette seg selv for. 

Det blir ikke bedre.... 😬

Tenkte dere kanskje var 18-22 år. 

Anonymkode: 7f9b9...dc3

• Liker 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har kjent hverandre i et par måneder, og jeg er en person som får mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, men sliter en del psykisk så selvtilliten kunne vært mye bedre. Det ser ikke han, fordi jeg prøver å skjule det. Det som er greia er at han ofte kommenterer på andre jenters utseende. «Hun var pen», «hun var søt». Han er flink med folk, veldig utadvendt. Jeg merker at han gjør det for å få en reaksjon, og gjør det på en ertende måte. Der og da så spiller jeg med, men når jeg er alene, så kommer de negative tankene og da føler jeg meg ikke bra nok.

Spørsmålet er egentlig hvorfor noen menn gjør sånn? Det dytter meg bare unna. 

Det dytter meg også unna. Jeg tenker at de er usikre på seg selv.. og gidder ikke sånn tull. 

Skrevet

"Siden du har ett sterkt behov for å fortelle meg hvor fin andre er, så kan du heller spørre ut en av dem, så kan jeg finne meg en voksen og moden mann istedet, takk for meg..."

Anonymkode: d64bb...7eb

• 2 uker senere...
Skrevet

TS her. Jeg tror han er usikker på seg selv, som mange her sier, og som nevnt får jeg mye oppmerksomhet uten å prøve å få det. Og det er ikke noe jeg er stolt av heller, det er jo ikke jeg som styrer andre folk. Så jeg har en følelse av at han blir sjalu og prøver å gjøre meg sjalu pga. det. Han har opplevd å bli spurt om meg flere ganger, og hva greia med meg er. Det er jo ikke noe som jeg styrer eller egentlig bryr meg om. Det gjør uansett vondt når han flørter med andre og snakker om andre, men jeg viser det ikke. Skal nok ta den praten med han, og spørre rett ut hva greia er. Han er jo 6 år eldre enn meg også.. tenkte han skulle være mer moden enn som så. Som sagt så sliter jeg psykisk fra før av, og denne av-og-på oppførselen gjør det ikke særlig bedre. Får bare lyst å holde meg unna.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 13.38):

Min gjorde sånt én gang. Da sa jeg, prøver du å gjøre meg sjalu? 

Anonymkode: 32597...9a7

Hva svarte han?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Jeg tror han er usikker på seg selv, som mange her sier, og som nevnt får jeg mye oppmerksomhet uten å prøve å få det. Og det er ikke noe jeg er stolt av heller, det er jo ikke jeg som styrer andre folk. Så jeg har en følelse av at han blir sjalu og prøver å gjøre meg sjalu pga. det. Han har opplevd å bli spurt om meg flere ganger, og hva greia med meg er. Det er jo ikke noe som jeg styrer eller egentlig bryr meg om. Det gjør uansett vondt når han flørter med andre og snakker om andre, men jeg viser det ikke. Skal nok ta den praten med han, og spørre rett ut hva greia er. Han er jo 6 år eldre enn meg også.. tenkte han skulle være mer moden enn som så. Som sagt så sliter jeg psykisk fra før av, og denne av-og-på oppførselen gjør det ikke særlig bedre. Får bare lyst å holde meg unna.. 

Han prøver bare å trykke deg ned så du ikke skal tro noen andre vil ha deg. 
Løp!

Anonymkode: e0195...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...