Gå til innhold

Hvordan klarte du å gå ned i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opererte. Gastric sleeve. Har litt småskavanker i dag på grunn av det, men ingenting i forhold til vondter, hjertearytmi og generelt alt ubehaget det å veie 110 kilo kontra 58 kilo fører med seg. Har alltid vært ekstremt sulten av meg, mye sulthormoner og en enorm sultfølelse, ofte selv kort tid etter mat. Nå spiser jeg vesentlig mindre og holder meg mett på det. Det er ikke en fasit for alle, men for meg var det spot on. Jeg teller ikke kalorier og jeg har fått et helt nytt forhold til mat.

Anonymkode: 6af3e...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har det funket å gjøre alt på en gang, først og fremst kutte alt av snop og chips og alle erstatninger. I tillegg telle kalorier en liten stund til jeg har sånn ca oversikt over hvor mye jeg kan spise. Jeg er veldig liten og bor med store (som i høye og muskuløse) menn, da har det vært så lett å tenke at hvis de spiser fire skiver kan vel jeg også det, men det kan jeg jo ikke når de forbrenner dobbelt så mye som meg i løpet av en dag. Har også hørt på Marit Kolby, spiser mellom 11-17 på hverdager, litt senere middag på helg, og ingen mellommåltider. 

Ting jeg har prøvd som IKKE har funket i lengden er å alltid skulle være kjempeflink, feks at jeg spiser salat på lørdagen når de andre spiser pizza, å aldri spise kake i bursdag ol. Nå spiser jeg det samme som de andre, men spiser feks ikke kake el annet enn når det blir servert av noen andre. Alle hverdagsmiddagene er sunne (det er de egentlig alltid), også passer jeg på mengden. Pøser på med grønnsaker. Også har vi innimellom bær eller frukt til dessert, enten etter lunsj eller middag. 

Det med kalorier handler (for meg) også om å ikke alltid putte fløte og smør i alt mulig i enorme mengder. Maten kan bli god allikevel 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...