Gå til innhold

Stoppe utvanning av pinnekjøtt lenge før man skal tilberede det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha pinnekjøtt imorgen. Det skal vanne ut i 24 timer. Tenkte å spise rundt kl 17,dvs starte utvanningen kl 14 idag. Problemet er at vi ikke er hjemme kl 14 imorgen. Er hjemme frem til 11. Kan jeg starte utvanningen nå og helle av vannet kl 11 imorgen og bare la kjøttet ligge på benken frem til jeg starter å tilberede det kl 14?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør legge pinnekjøttet i kjøleskapet hvis det går tid mellom utvanning og damping.

Husk at pinnekjøtt skal dampes en stund, kommer dere hjem tidsnok til å dampe det ferdig til kl 17?

Anonymkode: b93e9...531

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du bør legge pinnekjøttet i kjøleskapet hvis det går tid mellom utvanning og damping.

Husk at pinnekjøtt skal dampes en stund, kommer dere hjem tidsnok til å dampe det ferdig til kl 17?

Anonymkode: b93e9...531

Ok takk for svar. Er hjemme i 14-15 tida. Gjør ikke noe om vi spiser 18 heller

Endret av lady90
Skrevet

Bare la det ligge i vannet. Det går helt fint å la det ligge lengre enn det pakken sier. 

Anonymkode: a280b...1c4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
lady90 skrev (33 minutter siden):

Skal ha pinnekjøtt imorgen. Det skal vanne ut i 24 timer. Tenkte å spise rundt kl 17,dvs starte utvanningen kl 14 idag. Problemet er at vi ikke er hjemme kl 14 imorgen. Er hjemme frem til 11. Kan jeg starte utvanningen nå og helle av vannet kl 11 imorgen og bare la kjøttet ligge på benken frem til jeg starter å tilberede det kl 14?

Du er ikke hjemme kl 14.00 i morgen, men du skal starte å tilberede kl 14.00? Hva er det jeg ikke forstår her?

Anonymkode: 3a9c2...722

• Liker 1
Skrevet
lady90 skrev (35 minutter siden):

Men hvis dere skal tilberede det kl 14 så la det ligge til da, hvorfor ta det ut?

Anonymkode: 0d03c...215

• Liker 2
Skrevet

Haha ser jeg har surra litt her i innlegget mitt. Var usikker på vi rakk tilbake akkurat til 14, så var redd det ble liggende for lenge. Ikke godt om det er for utvanna heller. Nå la jeg det uansett i vann kl 11, så heller av vannet 11 imorgen og legger kjøttet i kjøleskapet frem til vi kommer hjem

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville heller ha startet vanningen kl 15.00. Om det vannes ut i 23 eller 24 timer har ingenting å si. Jeg ville ikke valgt din løsning

Anonymkode: 3a9c2...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...