AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Del Skrevet 11. februar 2023 I staten. Og hva bør jeg ta stilling til? Hvordan er det med lønn når stillingen ligger ute og lønnen varierer på flere lønnstrinn. Anonymkode: 7bd62...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg har tilleggsspørsmål: hvor lenge etter intervjuene er innstillingen klar? Anonymkode: 10a11...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg har alltid avklart lønn på intervju. Ca 1 uke etter søknadsfrist hsr jeg blitt oppringt og tilbudt stilling. Anonymkode: f8892...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har alltid avklart lønn på intervju. Ca 1 uke etter søknadsfrist hsr jeg blitt oppringt og tilbudt stilling. Anonymkode: f8892...51e Du snakker ikke om staten. TS spør om staten. Anonymkode: 10a11...376 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Omg, enda flere spm om jobb/innstilling i staten?? Anonymkode: 4a1cd...0c2 Hvorfor ikke? Mange som lurer på det. Jeg lurer på det, ts lurer på det, flere i nabotrådene lurer på det. Jeg forstår ikke reaksjonen din. Anonymkode: 10a11...376 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Del Skrevet 11. februar 2023 Det kan ta litt tid før du får svar på søknaden. Det spørs om de har en egen HR-avdelingen eller om det gjøres av f.eks. avdelingsleder eller seksjonsleder. Det varierer selvfølgelig ut ifra antallet søknader. Hvis de ikke går for 2. gangsintervju kan det ta til og med en måned før innstillingen er klar. Men det varierer og Anonymkode: 69a5a...702 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Del Skrevet 11. februar 2023 Fikk jobbtilbudet i digital postkasse tre måneder etter intervju. Der sto det hvilken lønn de tilbød. Svarfrist på en uke. Anonymkode: 658ff...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Del Skrevet 11. februar 2023 Og det med lønnstrinn varierer selvfølgelig med din arbeidserfaring og utdanning. Det er forskjell på førstekonsulent og rådgiver. Du kan jo spørre på intervjuet om hvor du ligger også eventuelt få et mer spesifikt tilbud senere. Anonymkode: 69a5a...702 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 15. februar 2023 #9 Del Skrevet 15. februar 2023 Ryddet for avsporing. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #10 Del Skrevet 15. februar 2023 Fikk det i digital postkasse, med frist til å signere (elentronisk) på én uke. Forhandlet selvsagt på lønnen og fikk tilsendt ny kontrakt med høyere lønn før jeg skrev under. Anonymkode: b16b0...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #11 Del Skrevet 15. februar 2023 Det vanlige er vel at de ringer en stund etter intervjurunden og spør om du vil ha jobben. Det kan hende dere også snakker om lønn da, i hvert fall hvis du spør (det kan være tidsbesparende). Så får du et formelt tilbud på Digipost eller i posten som du må takke ja til eller forhandle lønn og evt. få et nytt tilbud. Det er sånn det har vært i alle mine 3 statsjobber i hvert fall. Tror ikke det er veldig vanlig å bare sende tilbud uten å ringe først, men det skjer sikkert. Anonymkode: 18ec8...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #12 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det vanlige er vel at de ringer en stund etter intervjurunden og spør om du vil ha jobben. Det kan hende dere også snakker om lønn da, i hvert fall hvis du spør (det kan være tidsbesparende). Så får du et formelt tilbud på Digipost eller i posten som du må takke ja til eller forhandle lønn og evt. få et nytt tilbud. Det er sånn det har vært i alle mine 3 statsjobber i hvert fall. Tror ikke det er veldig vanlig å bare sende tilbud uten å ringe først, men det skjer sikkert. Anonymkode: 18ec8...804 Hva om man allerede jobber der? Anonymkode: 10a11...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #13 Del Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva om man allerede jobber der? Anonymkode: 10a11...376 Spør på e-post eller Teams-chat om du har tid til en prat, eller stikker innom kontoret? Sånn som dere vanligvis kommuniserer antar jeg. Det finnes jo ingen regler for dette bortsett fra det som er rent formelt. Ellers er det vanlig folkeskikk som gjelder. 🤓 Anonymkode: 18ec8...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå