Gå til innhold

Gode kredittkort med generell cashback?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner til kredittkort som fremdeles har generell cashback?

Etter at trumf Visa kutta generell cashback ønsker jeg å finne et annet kredittkort.

Ser komplett bank har 1% på alt, men de har forferdelige anmeldelser pga. ingen efaktura og dårlig kundeservice.

Cashback kun på dagligvare eller bensin er ikke så interessant, da mannen kun vil bruke felles debetkort på dette.

Anonymkode: 1ad26...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt komplettkortet i årevis og har aldri opplevd noen problemer med det.

Anonymkode: dc766...f54

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har hatt komplettkortet i årevis og har aldri opplevd noen problemer med det.

Og jeg har efaktura på det også, så skjønner ikke hva du mener?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og jeg har efaktura på det også, så skjønner ikke hva du mener?

Takk for svar! Jeg leste dette:

https://www.bytt.no/erfaringer/bank/komplett-bank-mastercard

Men det er kanskje ikke det samme kortet som du har?

Skrevet

Bank Norwegian har nå 0,5% cashback igjen (kan velge mellom det og cashpoints). Men hvis komplett har 1% ville jeg valgt det. Jeg fikk Bank Norwegian rett før de gikk ned fra 1%. Jeg er fornøyd ellers, så jeg gidder ikke bytte nå. Og har akkurat fått Ikano, som har 2% på dagligvarer. 

Anonymkode: d47af...914

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kommentarene om efaktura er jo 3 år gamle. Flere av kredittkortene jeg hadde da hadde heller ikke efaktura.

Det er akkurat samme kort jeg har og har hatt efaktura lenge nå.

• Liker 1
Skrevet

Synes Sparebank1 Mastercard har vært bra, 1% cashback på alle kjøp i butikk og på nett. Koster ti kroner måneden. Kan maks få 3000 tilbake hvert kalenderår men det er da noe

Skrevet

Santander har prisgaranti på 100 dager, om det veier noe.

Anonymkode: 8754c...293

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har akkurat fått dette kortet etter å ha fått anbefalt det her inne og er fornøyd. e-faktura kommer automatisk i nettbanken og jeg får 1% på all handel og 2% på nett. Grensen er 500 pr måned eller 2000 siste måned, så det kan jo være greit å være oppmerksom på. Så vidt jeg vet er dette det beste kortet pr nå når det gjelder cashback på generelt forbruk. NB, du får ikke cashback på kjøp under 50 kroner. 

Jeg klikket inn på linken og denne anmeldelsen oppsummerer også min erfaring. Appen er fin, men jeg savner mulighetene til uttak mot faktura i den, eventuelt at det motregne automatisk: 

Sitat

Dette er det desidert beste kortet for å få generell cashback hos alle butikker. I tillegg får du 2%(!) på all netthandel, fungerer blant annet på Vy sin app og flybilletter på nettet osv. Veldig fornøyd med kortet, og har fått mye bonuspoeng! Du må gå inn på nettsiden for å velge å bruke bonuspoengene på neste faktura, noe jeg synes burde være enklere og mulig i appen. Men alt i alt et kort som jeg anbefaler alle å få👍

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bank Norwegian har nå 0,5% cashback igjen (kan velge mellom det og cashpoints). Men hvis komplett har 1% ville jeg valgt det. Jeg fikk Bank Norwegian rett før de gikk ned fra 1%. Jeg er fornøyd ellers, så jeg gidder ikke bytte nå. Og har akkurat fått Ikano, som har 2% på dagligvarer. 

Anonymkode: d47af...914

Jeg hadde Bank Norwegian før endringene og har også beholdt det. Men nå bruker jeg kortet fra Komplett stort sett. Etter endringene fikk jeg muligheten til å bytte fra cashpoints (til flybilletter, som altså ble redusert fra 1% til 0,5%) til cashback, men fortsatt bare 0,5% (1% i utlandet). 

Det jeg tror jeg sparer mest på er: 

FlexiVisa: 4% på alle bensinstasjoner, trekkes automatisk av på faktura/settes inn på konto automatisk). Her kan man også velge 4% på enten klær, sportsutstyr eller elektronikk, kan bytte kategori en gang i måneden, men for meg lønner det seg å ha dette som bensinkort. 

Ikano Visa: 2% på alle matbutikker, også i utlandet, trekkes automatisk fra på faktura. Kan kobles til Æ på Rema og Coop. I Norgesgruppens butikker skanner jeg fysisk Trumf-kort og betaler med Ikano og får da 3% totalt. 

Komplett Bank: 1% cashback på alle kjøp, 2% på all netthandel, visstnok 4% på handel på komplett.no. Dette brukes til alt forbruk som ikke er mat og drivstoff, unntatt hvis det er beløp under 50 kroner, da bruker jeg:

Bank Norwegian: 0,5% på alle kjøp, enten cashback eller cashpoints til flybilletter, 2% (?) på kollektivtransport og 1% ved bruk i utlandet, 4-10% ved kjøp av flybilletter med Norwegian. Går jeg over grensen for cashback på Komplett-kortet kommer jeg til å bruke dette. 

Anonymkode: 44bf8...244

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Cashback kun på dagligvare eller bensin er ikke så interessant, da mannen kun vil bruke felles debetkort på dette.

Dette er jo dumt. Som jeg svarte over er det lurt å ha et bensinkort og et som gir cashback på dagligvarer, og så et eller to til annet forbruk og som gir cashback på dette. Jeg sparer sikkert en tusenlapp eller to eller tre i året på det. 

Gjest Adobyen
Skrevet

Det finnes så utrolig mange typer kredittkort med bonusordninger.  Jeg har kun to nå.  Det ene er Trumf visa som gir 2% trumfbonus på dagligvarer og reseptfrie medisiner, men 4% når det er trippel-trumf. Det finnes enkelte nettbutikker som det også kan brukes i, men det har jeg ikke testet.

Det andre kredittkortet mitt er Dnb mastercard pluss. Det bruker jeg til drivstoff og bilvask, og eventuelt alt jeg kunne finne på å kjøpe av varer på hvilken som helst bensinstasjon. Da trekker de fra 3% av summen når eFakturaen kommer.  Det gir mer rabatt enn alle tidligere bensinkort jeg har hatt.

Jeg har valgt å ha grense på 10.000 på disse kortene og betaler hele beløpet ved forfall.

Skrevet
Adobyen skrev (3 timer siden):

Det finnes så utrolig mange typer kredittkort med bonusordninger.  Jeg har kun to nå.  Det ene er Trumf visa som gir 2% trumfbonus på dagligvarer og reseptfrie medisiner, men 4% når det er trippel-trumf. Det finnes enkelte nettbutikker som det også kan brukes i, men det har jeg ikke testet.

Det andre kredittkortet mitt er Dnb mastercard pluss. Det bruker jeg til drivstoff og bilvask, og eventuelt alt jeg kunne finne på å kjøpe av varer på hvilken som helst bensinstasjon. Da trekker de fra 3% av summen når eFakturaen kommer.  Det gir mer rabatt enn alle tidligere bensinkort jeg har hatt.

Jeg har valgt å ha grense på 10.000 på disse kortene og betaler hele beløpet ved forfall.

Trumfvisa gir jo bare bonus hos Norgesgruppen, da. Og ts skriver jo eksplisitt at hun ønsker å finne et annet kort enn dette, så det var jo ikke et særlig relevant svar. :roll: 

Skrevet

Har hatt komplettbank sitt i mange år. Har fungert bra så lenge jeg har husket å betale før forfallsdato. Har skjedd 2-3 ganger at jeg har glemt å betale, da måtte jeg ut med rundt 300-600kr i renter. Litt kjipt det, men min egen feil. Har dog fått igjen minst 30000kr tilbake for bruk.

Anonymkode: f31c4...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har hatt komplettbank sitt i mange år. Har fungert bra så lenge jeg har husket å betale før forfallsdato. Har skjedd 2-3 ganger at jeg har glemt å betale, da måtte jeg ut med rundt 300-600kr i renter. Litt kjipt det, men min egen feil. Har dog fått igjen minst 30000kr tilbake for bruk.

Anonymkode: f31c4...aa7

Hvorfor har du ikke efaktura?

• Liker 1
Skrevet

For de fleste så holder det med to kredittkort.

Ikano Bank for dagligvarer og Bank Norwegian for kjøp av flybilletter, og andre reisekostnadene.

Handler du hos Norges Gruppen (Meny, Kiwi osv.) med Ikano Bank-kortet så husk å bruke Trumf-kortet for å få med bonus.

Anonymkode: c7938...552

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For de fleste så holder det med to kredittkort.

Ikano Bank for dagligvarer og Bank Norwegian for kjøp av flybilletter, og andre reisekostnadene.

Handler du hos Norges Gruppen (Meny, Kiwi osv.) med Ikano Bank-kortet så husk å bruke Trumf-kortet for å få med bonus.

Anonymkode: c7938...552

Jeg har ikke bruk for Norwegiankortet siden jeg aldri flyr med Norwegian, men sparer 2000 kr i året på å ha komplettkortet. Har også Danske Bank sitt 365 for drivstoff, i tillegg til Ikanokortet for matvarer.

• Liker 1
Skrevet

Spare seg til fant altså 🙊🙊

Anonymkode: 02907...deb

Skrevet

Ikano har 2% på alle matbutikker. Du kan også bruke dette sammen med trumf kort i norgesgruppen butikker og få ekstra cashback 

Anonymkode: 9544d...487

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spare seg til fant altså 🙊🙊

Anonymkode: 02907...deb

Du aner ikke hva det uttrykket betyr, gjør du vel?

• Liker 2
Skrevet

Husk nå bare at EU snart kommer med et direktiv som vil begrense provisjonen kredittkortselskapene tar fra brukerstedene til max 0,2 %. I dag tar de 2 - 5 %, det er dette som finansierer cashback, bonuspoeng osv. Når selskapene ikke lenger kan ta slike avanser vil cashback og slikt være forbi.

De provisjonssatsene kortselskapene tar kunne nok forsvares på 1980-tallet da de fleste korttransaksjoner gikk via manuelle blanketter og "strykejern", i dagens elektroniske verden er det ganske absurd.

Anonymkode: 89fdb...c8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...