AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Hvordan har dere avsluttet terapien hos psykolog? Hvor lenge i forveien fikk dere vite at det skulle avsluttes? Hadde man noen oppsummerende timer eller var det bare plutselig slutt? Anonymkode: 65f10...551
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Jeg fikk vite om det ca et halvt år før siste time tror jeg det var. Men hun var på jobbjakt, så derfor fortalte hun at hun skulle slutte og at det ble i løpet av høsten. Fikk vite når vi skulle ha siste time ca to måneder før, og vi brukte nok de siste timene til oppsummering. Anonymkode: dd29e...a46
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk vite om det ca et halvt år før siste time tror jeg det var. Men hun var på jobbjakt, så derfor fortalte hun at hun skulle slutte og at det ble i løpet av høsten. Fikk vite når vi skulle ha siste time ca to måneder før, og vi brukte nok de siste timene til oppsummering. Anonymkode: dd29e...a46 Godt å vite! Jeg er egentlig bare del av et prøve-prosjekt som skulle vært ferdig ifjor, men hun setter opp timer ennå. Litt ubehagelig å ikke vite hvor lang tid det er igjen. Anonymkode: 65f10...551
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt å vite! Jeg er egentlig bare del av et prøve-prosjekt som skulle vært ferdig ifjor, men hun setter opp timer ennå. Litt ubehagelig å ikke vite hvor lang tid det er igjen. Anonymkode: 65f10...551 Du kan jo prøve å spørre henne da? Anonymkode: dd29e...a46 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Hun begynte å prate om at det var på tide å avslutte det timen før hennes sommerferie i juli. Vi avsluttet i september. Men jeg viste ikke når jeg gjekk inn i den timen at det var min siste, hadde gått til hun i 4 år. Anonymkode: b6a51...2a9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hun begynte å prate om at det var på tide å avslutte det timen før hennes sommerferie i juli. Vi avsluttet i september. Men jeg viste ikke når jeg gjekk inn i den timen at det var min siste, hadde gått til hun i 4 år. Anonymkode: b6a51...2a9 Syns du ikke det var ubehagelig? Jeg har så lyst til å sammenfatte hva man har snakka om og sånt... Rekker ikke å tenke så nøye på hva som har vært osv hvis det brått er slutt, vel? Anonymkode: 65f10...551
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Syns du ikke det var ubehagelig? Jeg har så lyst til å sammenfatte hva man har snakka om og sånt... Rekker ikke å tenke så nøye på hva som har vært osv hvis det brått er slutt, vel? Anonymkode: 65f10...551 Det vsr litt spesielt. Kanskje fordi hun de siste gangene jeg var hos hun gjekk noe over grensene mine iforhold til hva jeg ønsket å prate om, eller mer hvordan vi pratet om dette på. komunikkasjonen mellom oss hadde begynt å skurre litt. Så noen dager i forkant av den psykolog timen hadde jeg mentalisert hvordan jeg skulle sette en grense for hun (og grensesetting er vanskelig for meg) at viss vi skulle jobbe med det spesifikke temaet så måtte vi jobbe på en annen måte enn den tekniske avhørsmetoden hun jobbet på. Jeg satt en ganske tydelig grense for hun og så sier hun "ok men da setter vi ikke opp noen ny time, så får du ringe meg innen en måned om det er noe akutt". 2 måneder etterpå så jeg at epikrisen lå på helenorge. Så det var en veldig rar avslutning syntes jeg selv. Problemet er at jeg får ganske god og tett oppfølging av en annen instans, men for å få oppfølging herifra så er det et krav at jeg har poliklinisk oppfølging så jeg ble søkt inn til en annen psykolog rett etterpå. Litt rart hele greien. Men det er den første psykologen jeg har hatt hvor jeg ikke har gått igjennom epikrisen, hatt en avslutningsssmtale og fått være med på avslutningsprosessen. Når jeg leste epikrisen var det småfeil her og der, små faktafeil osv som er lett å rette opp når en har en avslutningsssmtale og epikrise gjennomgang. Dette har jeg vanligvis hatt med andre og tenker at det alltid er best med en transparent og åpen dialog spesielt på slutten av psykolog-pasient forhold. Men sånn ble det ikke, og jeg kverner ikke så mye på det nå men samtidig synes jeg at det var en litt lei måte å håndtere min grensesetting på. Anonymkode: b6a51...2a9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun begynte å prate om at det var på tide å avslutte det timen før hennes sommerferie i juli. Vi avsluttet i september. Men jeg viste ikke når jeg gjekk inn i den timen at det var min siste, hadde gått til hun i 4 år. Anonymkode: b6a51...2a9 4år fordi du gikk dit mens du gikk på aap? Anonymkode: 7afc5...8c3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 4år fordi du gikk dit mens du gikk på aap? Anonymkode: 7afc5...8c3 ? Nei. Jeg har aldri gått på aap. Hvorfor jeg har gått til psykolog er mellom meg og min psykolog Anonymkode: b6a51...2a9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Skrevet 11. februar 2023 Jeg foreslo det selv, at jeg trodde jeg begynte å nærme seg så bra som det kom til å bli. Hun var enig. Så brukte vi et halvt års tid på å avrunde. Jeg hadde "åpen retur" i et halvt år etterpå, som jeg ikke benyttet meg av - men opplevde betryggende. Det var avtalespesialist, da. De er jo generelt mer tilpasset pasientene enn DPS. Anonymkode: b7646...551
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 Vært dypt nede i psykiatritåka og vært kasteball hit og ditt mellom forskjellige behandlere og systemer så derfor tidlig til den siste jeg gikk hos jeg ville trenge lang tid på å jobbe med avslutningen. Fikk dette men det var likevel tøft. Men takknemlig. Jeg hadde håpet jeg skulle føle meg mye bedre enn jeg gjorde når hun mente det var tid for avslutning. Men nå glad for at ikke være så avhengig av en person. Anonymkode: 6ef52...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå