Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen sv dere som har drukket bringebærblad te før fødsel? Når burde man starte? Hvor mange kopper burde man drikke fra hvilken uke? Tusen takk😊

Anonymkode: ba7df...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte brungebærblad-kapsler, og tok en pr dag fra uke 36, tror jeg det var. 
Drakk i tillegg Schweppes bitter lemon fora uke 37 (ble sagt å kunne starte fødsel) 

Fødselen starta ikke før på termindato, men fødselen var veldig lett og fin, og det tillegger jeg bringebærbladene

Anonymkode: e089d...48f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg brukte brungebærblad-kapsler, og tok en pr dag fra uke 36, tror jeg det var. 
Drakk i tillegg Schweppes bitter lemon fora uke 37 (ble sagt å kunne starte fødsel) 

Fødselen starta ikke før på termindato, men fødselen var veldig lett og fin, og det tillegger jeg bringebærbladene

Hva er forskjellen på kapselen og teen?😊

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sorry men det er UMULIG å vite at det var derfor. Jeg spiste sjokolade hver dag de siste 4 ukene av graviditeten og hadde en lett fødsel. Antar det var pga sjokoladen liksom 🙄

Anonymkode: 8709b...106

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 9.03):

Det kan du jo ikke vite 🙄 Jeg drakk masse bringebærte etter "anbefalingene", men fødselen startet ikke før en uke etter termin, og varte i tillegg i 30 timer og var helt jævlig.

Anonymkode: a2a26...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 8.55):

Hei. Er det noen sv dere som har drukket bringebærblad te før fødsel? Når burde man starte? Hvor mange kopper burde man drikke fra hvilken uke? Tusen takk😊

Et par uker før.

Anonymkode: 72568...505

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 18.57):

Sorry men det er UMULIG å vite at det var derfor. Jeg spiste sjokolade hver dag de siste 4 ukene av graviditeten og hadde en lett fødsel. Antar det var pga sjokoladen liksom 🙄

Anonymkode: 8709b...106

Bringebærblad påvirker livmoren. 

Anonymkode: 1a729...786

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg startet i uke 36, 1-2 kopper om dagen. Jeg startet fordi jeg skulle igangsettes i uke 39, og håpte at bringbærblad ville hjelpe meg med å modne litt før det. 
Vet ikke om det var det som funket, men jeg var moden og hadde 3 cm åpning! Fødselen var også veldig fin, men det er som sagt helt umulig å vite om det var pga bringbærblad

Anonymkode: f07bd...149

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bringebærblad påvirker livmoren. 

Anonymkode: 1a729...786

Vis meg fagfellevurdert publisert forskning som støtter denne påstanden

Anonymkode: 01c2c...653

• Liker 2
Skrevet

Jeg har født 4 ganger, den eneste gangen fødselen startet av seg selv og jeg ikke trengte å bli satt igang, og minst vondeste fødsel samt ingen rift. Var den gangen jeg tok bringebærblad kapsler....

Anonymkode: 26b1c...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Et par uker før.

Anonymkode: 72568...505

Studiene ble gjort fra uke 32.

Anonymkode: 5cd05...91c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Studiene ble gjort fra uke 32.

Og da starter man med en kopp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og da starter man med en kopp?

Har bare tatt kapsler selv, men har vel fulgt anvisning på pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...