Gå til innhold

Savner sex med mannen min…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i slutten av 40-årene, og mannen min er kun intressert i å ha sex med med med 1-2 ukers mellomrom, noe som er altfor lite og et stort savn for meg… han har aldri vært intressert i mere, og han vet jeg har et mye større behov, men byr ikke på. Fikser selv når jeg kan , men kjenner på en tristhet av å leve resten av livet sånn.. Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: e7201...506

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er i slutten av 40-årene, og mannen min er kun intressert i å ha sex med med med 1-2 ukers mellomrom, noe som er altfor lite og et stort savn for meg… han har aldri vært intressert i mere, og han vet jeg har et mye større behov, men byr ikke på. Fikser selv når jeg kan , men kjenner på en tristhet av å leve resten av livet sånn.. Noen som kjenner seg igjen?

Det er da ikke så ille med annenhver uke? Finnes verre ting. Dette blir syting

Anonymkode: fb80f...253

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg verdens singleste mann i utgangspunktet, men om jeg var i et forhold med så lite sex tror jeg at jeg ville avslutta det hele. Jeg synes det er mye mindre frustrerende å være singel og helt uten sex, enn i et forhold der jeg stadig et kåt og ikke får gjort noe med det.

Anonymkode: 2123e...fa6

• Liker 1
Skrevet

Kan du ta en alvorsprat med han og se om dere kan komme til et kompromiss ? Altså et antall ganger i uken du kan leve med ? F. Eks minimum en gang i uka? Hvis ikke han er villig til kompromiss så kan du vurdere å gjøre det slutt. Eventuelt spør han om det er greit du har en elsker. 

Anonymkode: 46a19...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er da ikke så ille med annenhver uke? Finnes verre ting. Dette blir syting

Anonymkode: fb80f...253

Nei,ikke ille..vi har levd sånn i 20 år,og jeg er så glad i han at jeg innser at det antagelig aldri vil bli anderledes .. Men jeg føler en tristhet og et savn, og få beskjed om at det er ‘syting’, det er sårende!!

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

Kan forstå at det er vanskelig å ha så ulikt sex-behov. Frustrerende!

Det er nok oftest kvinnen i et forhold som har minst sex-behov, spesielt i perioder med småbarn, stress og overgangsalder. 

Jeg tror ikke det er noen løsning og tvinge partner til noe hen ikke har lyst til. Sexlyst styres i hovedsak av hormoner og det fine med det er at det kan finnes hjelp å hente i helsevesenet. Hvis mannen din ønsker å ha mer lyst, og er motivert til å gjøre noe med det, foreslår jeg en tur til fastlegen. Kanskje kan fastlegen tilby et hormontilskudd som får fart på sakene, eller kanskje er det andre helsemessige årsaker til lite lyst som kan gjøres noe med. Psykisk helse er også en viktig moment, uten at det trenger å gjelde din mann.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært i den situasjonen selv og det er trist og frustrerende. Jeg hadde stort behov hun hadde lite. Men skal sies at jeg i ettertid har reflektert og hennes behov var mye styrt av hvilke andre behov hun hadde som jeg dekket.

Det med å "stille opp" har jeg ikke trua på lenger, da det ikke føles godt for den parten som stiller opp for husfredens skyld.

Har dere pratet grundig om dette? Jeg og min eks gjorde det, men vet nå at vi ikke klarte å komunisere skikkelig med hverandre så vi forsto hverandres behov, savn og ønsker. Kan jo ikke garantere deg at det vil fungere, men er jo verdt å prøve, men vil anbefale å prate om det når du ikke er i savn eller frustrert modus, da det ikke vil fungere når man er i den modusen. Det kan også være lurt å trå litt tilbake om dere prater om det og du kjenner frustrasjonen komme. Prat gjerne om det flere ganger i små porsjoner når du ikke er i modus for sex, slik at det ikke blir et stort press for partner. Det kan jo hende at dere begge lærer noe nytt om hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Har det litt på samme måte med motsatt fortegn, her er det hun som har mindre/sjeldnere lyst enn meg.

Har mang en gang tenkt, hvorfor traff ikke jeg en av de damene som har oftere lyst..

Likevel har vi jo holdt sammen i over 30 år, skal jo sies at de første årene, var lysten hos begge mye hyppigere.

det dabbet vel litt av hos henne etter passering av 40 ja. Men så innser jeg jo at det er mange andre ting enn bare sex som knytter meg til henne. Sex er bare et krydder i hverdagen liksom.

Savnet er der fortsatt, men har lært meg å leve med det, og dermed sette enda større pris på kosen, selv om det er 2-3 eller 4 uker siden sist. For meg har det hjulpet å fokusere på alt rundt, og ikke bare tenke på at vi har for sjelden sex. Og hjelpe seg selv innimellom, med henne i fantasien 😉

Klem, kyss, kos i armkroken ka også være ok selv om det ikke leder til sex hver uke.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
aksase skrev (2 timer siden):

Kan forstå at det er vanskelig å ha så ulikt sex-behov. Frustrerende!

Det er nok oftest kvinnen i et forhold som har minst sex-behov, spesielt i perioder med småbarn, stress og overgangsalder. 

Jeg tror ikke det er noen løsning og tvinge partner til noe hen ikke har lyst til. Sexlyst styres i hovedsak av hormoner og det fine med det er at det kan finnes hjelp å hente i helsevesenet. Hvis mannen din ønsker å ha mer lyst, og er motivert til å gjøre noe med det, foreslår jeg en tur til fastlegen. Kanskje kan fastlegen tilby et hormontilskudd som får fart på sakene, eller kanskje er det andre helsemessige årsaker til lite lyst som kan gjøres noe med. Psykisk helse er også en viktig moment, uten at det trenger å gjelde din mann.

Tror du overvurderer hvor enkelt det er å få hjelp med hormontilskudd aka TRT i helsevesenet. Du skal i prinsippet ha mistet hormonproduksjonen før du får hjelp. Optimalisering skjer ikke med dagens retningslinjer.

Anonymkode: d6d80...9c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Til de som sier «gjør det slutt og finn en annen».

Hos oss har hennes dalende lyst nok hatt sammenheng med sykdom og helseproblemer.

Skal jeg da si «dumt du ble syk, da gidder ikke jeg mer»?
Nei. Jeg har valgt å bli, støtte hennes i hennes helseutfordringer, så må jeg heller leve med at sexen ikke er så ofte som før.

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er jo noe du selv velger å godta.

Snakk om det, ingen løsning? Da må du vurdere om forholdet er noe å satse på videre.

Anonymkode: 3b3cc...514

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tror du overvurderer hvor enkelt det er å få hjelp med hormontilskudd aka TRT i helsevesenet. Du skal i prinsippet ha mistet hormonproduksjonen før du får hjelp. Optimalisering skjer ikke med dagens retningslinjer.

Anonymkode: d6d80...9c3

«Sjekk testo» er et svar som ofte kommer på KG fordi mannen ikke har lyst på sex 3 ganger i uka.

Helt latterlig.

Er mange her på KG som åpenbart tror «testo» er det eneste som påvirker en mann sin lyst på sex, mens i realiteten er det en sjelden årsaksforklaring for en som opplever nedsatt lyst.

Mannen som beskrives i åpningsinnlegget har heller ingen tegn på for lav testoproduksjon basert på hva som skrives.

Og som du sier. Om man skal på TRT i Norge, så er det en lang prosess. Man kan noe lettere for hjelp jos privatpraktiserende urolog før fastlegen tar over behandlingen, men de samme kriteriene gjelder.

Folk her på KG må slutte å henge seg så jævlig opp i «Testo» i diskusjonene her som åpenbart handler om friske menn.

Anonymkode: 53e63...f61

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har det lit som deg men jeg er mann. Så du er nok ikke alene. Det er nok mange som har det slik. Skal vi så oss samme hemmelig

Skrevet (endret)

Han bør jo slippe pliktsex og sex-mas, det burde være en selvfølge at hans kropp og seksualitet blir respektert.

Endret av Kompetent
  • Liker 2
Skrevet
Geojak skrev (2 timer siden):

Til de som sier «gjør det slutt og finn en annen».

Hos oss har hennes dalende lyst nok hatt sammenheng med sykdom og helseproblemer.

Skal jeg da si «dumt du ble syk, da gidder ikke jeg mer»?
Nei. Jeg har valgt å bli, støtte hennes i hennes helseutfordringer, så må jeg heller leve med at sexen ikke er så ofte som før.

Kan love deg damen din setter pris på dette 🥰🫶🏻

Jeg er selv en av de damene/jentene som har lav og sjeldent sexlyst/behov. For meg så tror jeg jammen det er pgr av p-pillene, så nå 5-6mnd av pillen så begynner faktisk kroppen å ville ha sex selv. MEN det skal sies at her gikk det flere måneder mellom hver gang vi hadde sex… 🥴

Overlykkelig at min mann har valgt å bli også, tross lite sex på han 🥺🙏🏻

Anonymkode: 77a6e...da5

• Liker 2
Gjest Beelzebub
Skrevet (endret)

Vil tippe det finnes ting dere begge kan gjøre for å øke hyppigheten noe. Det kan f.eks. være å ta bedre vare på seg selv fysisk, dersom dere har noe å gå på der. Tenning handler både om å finne sin partner attraktiv, og å føle seg selv attraktiv. Din mann høres f.eks. ikke akkurat ut som en som løfter tunge ting jevnlig, flere dager i uka. Og kanskje du selv kan bli kvitt noen kilo og, ikke vet jeg.

Kanskje det finnes noen kinks der og som han ikke har kommunisert overfor deg av forskjellige grunner. Eller kanskje du selv finner det litt "kleint" å drive og friste ham med skitne/tøsete triks, noe som jo vil være naturlig at du syns dersom du har opplevd mye avvisning. 

Hva spesifikt har du/dere allerede forsøkt og gjennomført for at det skal bli bedre?

Endret av Beelzebub
Gjest DreamWorks
Skrevet

Vi kvinner er ofte litt bortskjemte og tenker mannen alltid skal ha lyst. Men hva gjør du for å vekke hans lyst UTEN at det kjennes som press? Vi tenker menn bare skal tenne uansett, men når han ikke gjør det må du finne ut av om det er mulig å vekke ham litt mer. For oss er kropp viktig, så enkelt men noe mange ikke vil annerkjenne. Han fikk mye mer lyst når han følte seg mer vel i egen kropp, jeg får meg lyst når jeg føler meg vel i min kropp (tross mine skavanker, cellulitter, strekkmerker og rare knær, det handle ikke om det med kroppen -men å føle seg ren, pen, med en god  krem eller parfyme, i pent undertøy osv) og igjen så får han også mer lyst når jeg føler meg vel i min kropp, fordi jeg da vet  å bruke den listig for å vekke hans lyst.

For meg kan det gå sport i det med å hele tiden finne nye måter å føle meg sexy på, samtidig som jeg vet jeg tenner ham. Det i seg selv gir utgangspunkt for en god dag. Det handler ikke om å skulle tenne til sex, men å få se det der rå blikket hans. Det må selvsagt ikke bli masete eller pågående, men om lyst er et problem finnes den i alle fall ikke i en joggebukse på sofaen for noen av partene. 

Skrevet

Jeg kjenner på det samme, men som mann. Min kone er blitt lite interessert i sex (vi er begge 40), men det skjer vel en gang hver 2/3-uke (kun med mitt initiativ), men til og med da så sitter jeg igjen med følelsen at sexen kun tillates, og ikke er ønsket. Det kjennes ikke ektefølt lenger. Nevner jeg noe om problemet så hagler det pliktsex-beskyldninger, selv om det ikke det jeg ønsker. Det blir vanskelig når hun skyver hele problemet over på meg og ikke innser at vi har begge et ansvar til å få ekteskap og sexliv til å fungere. Hvordan skal man leve i et ekteskap uten noen intim og emosjonell tilknytning? Jeg kjenner på tristhet som deg TS, og er usikker på om det er en slags ulykkelighet. Usikker på om det går i lengden, spesielt når hun fjerner seg fra utfordringene.

Anonymkode: e5e5c...d2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvordan skal man leve i et ekteskap uten noen intim og emosjonell tilknytning? 

Anonymkode: e5e5c...d2d

Jeg og min mann lever helt supert uten en utpreget «intim tilknytning». Vi har dog overskudd av emosjonell tilknytning.

Sex er ikke noe «lim» for vår del. Sex er heller ikke en driver for emosjonell tilknytning eller følelser.

Sex er bare noe godt og gøy vi har en gang eller to i året.  Sex har ingen avgjørende egenskap eller rolle for kvaliteten på forholdet vårt.

Men jeg føler meg heldig da jeg skjønner at dette tydeligvis ikke er så vanlig.

Anonymkode: 53e63...f61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...