AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Jeg skal reise fra en by i Europa til Oslo i sommer. Billetten hos SAS koster nå 3600, men hvis jeg reiser til Manchester via Oslo (flybytte der) med samme fly, så koster det 1400. Jeg kan selvfølgelig gå av i Oslo, ingen kan vel hindre meg i det? Men så var det dette med visum til England. Kommer de til å sjekke at visumet mitt er i orden allerede på avreiseflyplassen, eller er ikke det et issue før man skal entre England? Sagt på en kortere måte: må jeg ordne visum til England selv om jeg aldri setter meg på flyet Oslo-Manchester? Anonymkode: b8304...8b2
mammams Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal reise fra en by i Europa til Oslo i sommer. Billetten hos SAS koster nå 3600, men hvis jeg reiser til Manchester via Oslo (flybytte der) med samme fly, så koster det 1400. Jeg kan selvfølgelig gå av i Oslo, ingen kan vel hindre meg i det? Men så var det dette med visum til England. Kommer de til å sjekke at visumet mitt er i orden allerede på avreiseflyplassen, eller er ikke det et issue før man skal entre England? Sagt på en kortere måte: må jeg ordne visum til England selv om jeg aldri setter meg på flyet Oslo-Manchester? Anonymkode: b8304...8b2 Du trenger ikke visum til Storbritania for opphold på under 6 måneder etter Brexit. 4 1
Whistler Skrevet 11. februar 2023 #3 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skal reise fra en by i Europa til Oslo i sommer. Billetten hos SAS koster nå 3600, men hvis jeg reiser til Manchester via Oslo (flybytte der) med samme fly, så koster det 1400. Jeg kan selvfølgelig gå av i Oslo, ingen kan vel hindre meg i det? ............... Anonymkode: b8304...8b2 Lufthansa tok en passasjer til retten for et tilsvarende forhold. Lufthansa vant. Passasjeren måtte betale billettprisforskjellen og saksomkostninger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 Whistler skrev (2 timer siden): Lufthansa tok en passasjer til retten for et tilsvarende forhold. Lufthansa vant. Passasjeren måtte betale billettprisforskjellen og saksomkostninger. Ja, det gjorde de sikkert. Men om jeg sier jeg har diare og oppkast, så blir de sikkert bare glad for at jeg ikke blir med videre Anonymkode: b8304...8b2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Whistler skrev (2 timer siden): Lufthansa tok en passasjer til retten for et tilsvarende forhold. Lufthansa vant. Passasjeren måtte betale billettprisforskjellen og saksomkostninger. Et raskt googlesøk sier at Lufthansa tapte den saken. Tapte i "tingretten" og neste rettsinstans avviste anken. https://www.godsavethepoints.com/skiplagging-hidden-city-legal-battle/ Ts Anonymkode: b8304...8b2
Whistler Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et raskt googlesøk sier at Lufthansa tapte den saken. --------- Anonymkode: b8304...8b2 I stand corrected.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #7 Skrevet 15. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 7.28): Jeg skal reise fra en by i Europa til Oslo i sommer. Billetten hos SAS koster nå 3600, men hvis jeg reiser til Manchester via Oslo (flybytte der) med samme fly, så koster det 1400. Jeg kan selvfølgelig gå av i Oslo, ingen kan vel hindre meg i det? Men så var det dette med visum til England. Kommer de til å sjekke at visumet mitt er i orden allerede på avreiseflyplassen, eller er ikke det et issue før man skal entre England? Sagt på en kortere måte: må jeg ordne visum til England selv om jeg aldri setter meg på flyet Oslo-Manchester? Anonymkode: b8304...8b2 Du trenger ikke visum til UK Anonymkode: 06ca6...cd7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Om du ikke reiser med innsjekket bagasje, så tror jeg ikke de kan nekte deg å gå av flyet. Anonymkode: 97eaf...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå