Gå til innhold

Hvorfor ser jeg kun bandeau-brudekjoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne stroppeløse. Googler man brudekjole får man opp mange elegante og fine, men de kjolene jeg ser av folk i nærområdet som har giftet seg, er alltid av den stroppeløse typen som ser ut som den kommer rett fra tidlig 2000-tall. Er det virkelig bare jeg som synes det er kjempestygt?

Anonymkode: 69b74...b6d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: ddb87...12b

• Liker 2
Skrevet

Dette har jeg også alltid lurt på😂 

Anonymkode: abd40...59a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig, det er veldig stygt og ganske harry. Samtidig må folk få velge hvilke brudekjole de skal ha på seg utifra sine egne meninger. 

Anonymkode: f1250...8f3

• Liker 1
Skrevet

Det er jo nesten ingen som kler stroppeløs kjole. Samme hvor slank man er så buler det jo fett over kanten, og er den ikke 100% god på så må bruden korrigere og dra den opp for at den skal sitte på plass.

Anonymkode: 46259...cab

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er enig, det er veldig stygt og ganske harry. Samtidig må folk få velge hvilke brudekjole de skal ha på seg utifra sine egne meninger. 

Anonymkode: f1250...8f3

Absolutt :) Synes bare det er overraskende at så mange velger de kjolene, men det er jo kun basert på min egen smak. Begynner nesten å lure på om det er begrenset utvalg i butikken som gjør det.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo nesten ingen som kler stroppeløs kjole. Samme hvor slank man er så buler det jo fett over kanten, og er den ikke 100% god på så må bruden korrigere og dra den opp for at den skal sitte på plass.

Ja, ikke sant?! Har fortsatt til gode å se en flatterende stroppeløs kjole. Må være utrolig upraktisk også!

• Liker 2
Skrevet

Ja, en brud som driver og drar i kjolen sin fordi den ikke passer er et sørgelig syn.

Anonymkode: 69f80...fff

Skrevet

Regner med det er bløtkakekjoler du mener. Ja det er ille, jeg heller skjønner ikke hvorfor noen velger dette. 

Anonymkode: cbe8d...04b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med det er bløtkakekjoler du mener. Ja det er ille, jeg heller skjønner ikke hvorfor noen velger dette. 

Nei, det er snakk om ermeløse og stroppeløse kjoler:

image.thumb.png.d00cb13e1b6be236902c26873d04cecc.png

Skrevet

Synes det er mange som kler stroppeløst jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 9d2d7...d5f

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er snakk om ermeløse og stroppeløse kjoler:

image.thumb.png.d00cb13e1b6be236902c26873d04cecc.png

Er ikke dette en klassisk bløtkake?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er ikke dette en klassisk bløtkake?

Bløtkake handler jo om volum. Fra ordboken: "hvit, overdådig (brude)kjole med bredt skjørt og detaljer som puffermer og rysjer som får den til å minne om en bløtkake"

Her er det snakk om hvorvidt kjolen har stropper eventuelt ermer, samme om den også er en bløtkakekjole eller ei. Dette er også en kjole av typen vi snakker om, uten at den samtidig er en bløtkakekjole:

image.png.53fb3bd8c2af1757d6de3d76696f6290.png

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bløtkake handler jo om volum. Fra ordboken: "hvit, overdådig (brude)kjole med bredt skjørt og detaljer som puffermer og rysjer som får den til å minne om en bløtkake"

Her er det snakk om hvorvidt kjolen har stropper eventuelt ermer, samme om den også er en bløtkakekjole eller ei. Dette er også en kjole av typen vi snakker om, uten at den samtidig er en bløtkakekjole:

image.png.53fb3bd8c2af1757d6de3d76696f6290.png

Ok, skjønner. De her er mer i prinsesse-land kanskje? Mens Diana sin kjole helt og holdent bløtkake, men siden ingen bruker puffermer på kjolene lenger kan det ha skjedd en fusjon.

Skrevet

Fordi det er innebygd korsett i kjoler som dette, og brudesalonger har bestemt seg for at damer med noen kilo ekstra skal stappes inn i et korsett for å få midje. Selv om alt tyter ut på toppen. 

Anonymkode: 98cc2...a5f

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er innebygd korsett i kjoler som dette, og brudesalonger har bestemt seg for at damer med noen kilo ekstra skal stappes inn i et korsett for å få midje. Selv om alt tyter ut på toppen. 

Ja, det er jo det det gjør 😭 De er som oftest litt overvektige de jeg ser som bruker disse kjolene, når jeg tenker meg om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 23.13):

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 5.47):

Ja, det er jo det det gjør 😭 De er som oftest litt overvektige de jeg ser som bruker disse kjolene, når jeg tenker meg om.

Jeg er en overvektig kommende brud som for alt i verden vil unngå den skrekkelige stilen på mitt livs største dag. Det tyter på toppen, det er ryggflesk og det er armflesk. Dessuten er kjolene brutalt avkuttet på en slik måte i toppen at det bidrar til å forsterke og forstørre områder som heller burde vært dempet og forminsket.  Jeg kan for øvrig gjerne bruke korsett, men da som separat undertøy. Joda, jeg kan slanke meg, men jeg blir aldri en størrelse 36 uansett hvordan jeg snur og vender på det. Jeg synes likevel jeg fortjener å velge et snitt som er mer kledelig. Gjerne med v-utringing og en form for ermer. 

Anonymkode: 6c901...d47

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 23.39):

Sånne stroppeløse. Googler man brudekjole får man opp mange elegante og fine, men de kjolene jeg ser av folk i nærområdet som har giftet seg, er alltid av den stroppeløse typen som ser ut som den kommer rett fra tidlig 2000-tall. Er det virkelig bare jeg som synes det er kjempestygt?

Jeg er allerede gift så dette er ikke relevant for meg. Men jeg synes det er hyggelig å se på brudekjoler på nett, nesten som så se på feriemål fra eksotiske strøk. Og jeg er ikke helt enig i at utvalget er godt. Jeg synes tvertimot at det virker som om designerne har forelsket seg i stroppeløse kjoler, og det ser jo greit nok ut på modellene. Men både de som har bittelitt overflødig hud og de som gifter seg utenom den korte sommersesongen vi har i Norge så har man rett og slett lite å velge i. Og så finner man en kjole som er fin bortsett fra at den er stroppeløs og så må man fikse det med en slags bolero. Og så er poenget med en kjole borte, den blir jo todelt.

Anonymkode: 07ae1...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...