AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Baby er 7 mnd og ammer mye på nettene. Jeg er utslitt. Hvordan slutte med nattamming på en mest mulig skånsom måte? Vi samsover og barnet spiser 3 måltider pr dag + amming. Anonymkode: 55981...e57
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Baby er 7 mnd og ammer mye på nettene. Jeg er utslitt. Hvordan slutte med nattamming på en mest mulig skånsom måte? Vi samsover og barnet spiser 3 måltider pr dag + amming. Anonymkode: 55981...e57 Slutte å samsove er en god start. Anonymkode: 19f9d...9ce
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutte å samsove er en god start. Anonymkode: 19f9d...9ce Det har jeg ikke lyst til. Elsker å sove med ham.. Anonymkode: 55981...e57
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Jeg (mor) tok de første nettene, ga heller kos og smokk da barnet våknet. Ville ikke ta fra babyen både melk og nærhet på én gang. Var et helvete første natta, men verst på første oppvåkning (rundt 22.00). Natt nr 2 var det litt mindre skriking ved første oppvåkning og babyen sov faktisk helt til 3. vaneoppvåkning (hadde 22.00, 01.30 og 04.00 og 07 sånn ca) og natt 3 var det far som tok over frem til 04, da lot jeg baby amme. Dag 4 sov de begge hele natta til 07.30 og jeg måtte sjekke om de levde der inne 😆 Synes det var en skånsom måte å gjøre det på, og gikk over all forventning. Anonymkode: 64b1c...633
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg (mor) tok de første nettene, ga heller kos og smokk da barnet våknet. Ville ikke ta fra babyen både melk og nærhet på én gang. Var et helvete første natta, men verst på første oppvåkning (rundt 22.00). Natt nr 2 var det litt mindre skriking ved første oppvåkning og babyen sov faktisk helt til 3. vaneoppvåkning (hadde 22.00, 01.30 og 04.00 og 07 sånn ca) og natt 3 var det far som tok over frem til 04, da lot jeg baby amme. Dag 4 sov de begge hele natta til 07.30 og jeg måtte sjekke om de levde der inne 😆 Synes det var en skånsom måte å gjøre det på, og gikk over all forventning. Anonymkode: 64b1c...633 Jeg hadde håpt jeg kunne gjort det uten gråt, men det går kanskje ikke? Utrolig at du klarte det på fire dager da! Jeg tror ikke jeg klarer å la vær å gi om han hylgråter. Anonymkode: 55981...e57
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde håpt jeg kunne gjort det uten gråt, men det går kanskje ikke? Utrolig at du klarte det på fire dager da! Jeg tror ikke jeg klarer å la vær å gi om han hylgråter. Anonymkode: 55981...e57 Var ikke hylgråting, tror det hadde vært det om jeg hadde fjernet meg helt og overlatt det til far. Baby var mer sint, merket godt det ikke var sult-skriking. Jeg synes det var godt å kunne være der underveis, og som nevnt var det mindre og mindre skriking/protestering, var egentlig bare første natt ved 22.00 som var skikkelig stress. Anonymkode: 64b1c...633
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Skal du fortsette å samsove og amme på dagen vil det nok bli en litt umulig kamp. Anonymkode: 0c69b...e38
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 For de fleste vil det bli en langvarig kamp hvis baby er vant til å spise mye om natten, og fortsatt skal ammes om dagen og samsove med deg, men ikke skal få die om natten. Min mellomste sov gjennom natten og våknet sjelden for å få melk etter firemåneders alder, så der fortsatte vi med samsoving. Men de to andre sov jeg på sofaen en ukes tid mens far fortsatte å samsove og trøste, og deretter sov de i egen seng på vårt rom, uten nattamming. Anonymkode: 2792b...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå