AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Hei, har en kjæreste (vi bor ikke sammen) så vi er ikke sammen hver dag. Men noe som plager meg er at kjæresten aldri forteller om planene sine og hva han skal. Jeg forteller alltid hvis jeg skal noe spesielt, som i en bursdag eller ut på byen. Han gjør aldri det og det får meg til å føle meg lite verdt når jeg er en av de siste som får vite hva han holder på med. Hvis han er ute på byen ser jeg det fortere på sosiale medier (vennene hans legger ut) enn det han forteller selv. Sier alltid i fra til han om at dette liker jeg ikke, men han gjør ikke noe med det og sier jeg overreagerer. Overreagerer jeg? Anonymkode: b968d...2be
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Jeg er helt enig med deg. Hadde selv samme problem med min type. Tok det opp med han, og han forklarte det med at han ikke er vant til at andre bryr seg om hva han holder på med. I motsetning til din, tok han det til seg og prøvde å bli bedre på det, noe han ble etter hvert. Hvordan har du formidlet det til han, altså hva har du sagt? Anonymkode: d41f9...fa0 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig med deg. Hadde selv samme problem med min type. Tok det opp med han, og han forklarte det med at han ikke er vant til at andre bryr seg om hva han holder på med. I motsetning til din, tok han det til seg og prøvde å bli bedre på det, noe han ble etter hvert. Hvordan har du formidlet det til han, altså hva har du sagt? Anonymkode: d41f9...fa0 Vi har hatt samtaler tidligere der vi har blitt enige om at vi skal fortelle hverandre hva vi skal (spesielt om vi skal på fest, byen osv) men han får det ikke til å funke i praksis og han pleier alltid å si «jeg trodde jeg sa det til deg» Anonymkode: b968d...2be
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Jeg var helt lik, tror nok det er forskjellen mellom oss kvinnfolk og mannfolk. Vi forteller gjerne om det som interesserer oss og vårt liv, mens for dem så er ikke en tur på byen like interessant og dermed ikke noe som faller dem naturlig å fortelle om. Jeg maste ofte på samboer om dette, kunne komme 1-2 dager før å bare «forresten, jeg skal på hyttetur fra fredag til søndag i helga», enda vi bodde sammen også. Det var ofte slike ting «forresten, de kommer på besøk» og da var de allerede på vei. Eller hvis jeg foreslo at vi skulle gjøre noe dagen etterpå så kunne han si «ja men jeg har jo sagt ja til at vi skulle spise middag hos pappa?». Det måtte flere år med mas og et utfordrende barn til for at han skulle bli bedre på dette. Da det ikke lenger ble mulighet for slike spontane avgjørelser. Hender seg han kommer med forespørsler litt senere enn nødvendig, men det tror jeg er fordi han manner seg opp til å spørre eller noe sånt. Jeg kan ofte se at han og vennene chatter om å gjøre et eller annet dagen etterpå, så går det gjerne 3-4 timer før han faktisk spør om det passer at han blir med. Jeg synes bare det er komisk, mest fordi jeg da allerede har hatt noen timer på å lande at jeg blir enda en dag alene med hus og barn. Anonymkode: f84ec...fad 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Tror du han forstår hvorfor du ikke liker det? Kan være han er mindre tilbøyelig til å endre mønster om han for eksempel føler det går på overvåkning og kontroll. Veldig kjipt av han å ikke prøve og gjøre noe med det. Ville følt meg ekskludert og uviktig om jeg ikke fikk vite hva typen skulle. Anonymkode: d41f9...fa0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei, har en kjæreste (vi bor ikke sammen) så vi er ikke sammen hver dag. Men noe som plager meg er at kjæresten aldri forteller om planene sine og hva han skal. Jeg forteller alltid hvis jeg skal noe spesielt, som i en bursdag eller ut på byen. Han gjør aldri det og det får meg til å føle meg lite verdt når jeg er en av de siste som får vite hva han holder på med. Hvis han er ute på byen ser jeg det fortere på sosiale medier (vennene hans legger ut) enn det han forteller selv. Sier alltid i fra til han om at dette liker jeg ikke, men han gjør ikke noe med det og sier jeg overreagerer. Overreagerer jeg? Anonymkode: b968d...2be Jeg er helt motsatt. Jeg forteller om noe veldig spesielt, men type «skal ut på byen» er langt i fra det. Å nærmest kreve at han skal dele alt syntes jeg blir for mye. Vil du ha detaljer om alt annet i løpet av dagen hans også? Blir det ikke kontrollerende? Så får han heller dele det HAN SELV syntes er ekstra spesielt. Anonymkode: 61907...2cf
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt motsatt. Jeg forteller om noe veldig spesielt, men type «skal ut på byen» er langt i fra det. Å nærmest kreve at han skal dele alt syntes jeg blir for mye. Vil du ha detaljer om alt annet i løpet av dagen hans også? Blir det ikke kontrollerende? Så får han heller dele det HAN SELV syntes er ekstra spesielt. Anonymkode: 61907...2cf Overdrivelse at hun krever at han skal fortelle ALT da vel. Men å dele sine planer med det mennesket man lever med og som liksom skal være ens nærmeste er vel ikke så rart? For min del er det nyttig info og et tegn på at vi er sammen om detta livet. Og da vet jeg at han er opptatt for kvelden Anonymkode: d41f9...fa0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er helt motsatt. Jeg forteller om noe veldig spesielt, men type «skal ut på byen» er langt i fra det. Å nærmest kreve at han skal dele alt syntes jeg blir for mye. Vil du ha detaljer om alt annet i løpet av dagen hans også? Blir det ikke kontrollerende? Så får han heller dele det HAN SELV syntes er ekstra spesielt. Anonymkode: 61907...2cf Nei alvorlig talt. Hvis jeg hadde dratt på byen med en venninne og tilfeldigvis sett at typen hennes også er der, uten at hun hadde noen anelse om det, så hadde jeg virkelig stusset. Det er faktisk normalt å fortelle kjæresten sin om hva man skal. Anonymkode: 12430...01c 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Kamskjell man ikke sier alt, men "hva skal du neste uke" eller "hva skal du i helga?" er jo normalt. Anonymkode: 91808...f8e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Du overreagerer ikke, spesielt når du har gitt uttrykk for at du skulle ønske han snakket med deg mer og han tilsynelatende ikke bryr seg. Noen er bare ikke modne nok til å være i ett forhold med andre. Dump han. Anonymkode: 538c9...219
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 Kjærestene jeg ikke har bodd med har jeg ikke drevet og rapportert til alt jeg skal. Eneste er hvis det er relevant for evt felles planer, eller det er såpass interessant at jeg ville si det. Jeg sa ikke "nå stikker jeg på besøk til Trine" "nå skal jeg på kiwi" "nå stikker jeg på trening" etc. Anonymkode: b56d2...e10
Hjelpsom Skrevet 11. februar 2023 #12 Skrevet 11. februar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: «jeg trodde jeg sa det til deg» Hehe, denne kjenner jeg igjen fra min ekskone. Jeg klaget også bestandig om at jeg var den siste til å få vite absolutt alt. Det er ikke av vondt vilje og noen ganger så hadde jeg faktisk fått vite, men hadde glemt. Og sånn kan det kanskje være for dere også, at han har fortalt. Det ble en selvfølge for meg at jeg ikke hadde blitt fortalt selv når jeg hadde blitt fortalt ting. Tror dere bør prate mer om dette og hvordan det påvirker deg, for om dere ikke får gjort noe med det så blir det fryktelig frustrerende for dere begge og legger grobunn for andre problemer i forholdet, som sinne og frustrasjon.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #13 Skrevet 11. februar 2023 Dere bor ikke sammen og han ser annerledes på deres forhold. Jeg hadde en slik kjæreste og mens han var viktigste person i livet mitt og jeg på sikt ville flytte sammen var det slett ikke slik for ham. Jeg og hans liv ellers var 2 adskilte ting for ham. Anonymkode: c44a1...38a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Skrevet 11. februar 2023 Jeg er gift. Men er jeg på jobbreise, og mannen tar en tur ut med venner, så reagerer jeg da ikke på at jeg ikke vet det i forkant. Jeg er jo ikke hjemme, så ser ikke hvorfor jeg har behov for den informasjonen? Like lite som jeg informerer han om hvorvidt jeg spiser middag med en kollega, stikker på besøk til ei venninne som bor i samme by, eller slapper av på hotellrommet den kvelden. Det er naturlig å nevne det om man snakker sammen, hva planen for dagen er, og slik. Men å ta kontakt kun for å informere. Nope. Anonymkode: 3206e...2dc
Gjest Mysticgirl Skrevet 11. februar 2023 #15 Skrevet 11. februar 2023 Vi bor ikke sammen og jeg sier aldri i fra om jeg stikker på byen, ut for å spise eller finner på andre ting med vennene mine. Det gjør ikke han heller. Vi bruker å fortelle i etterkant når vi møtes, hva vi har gjort og om noe nytt har skjedd. Kan hende han også tenker slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå