Gå til innhold

Ikke fornøyd med vare kjøpt via FiksFerdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med reklamasjon på Finn?

Kjøpte et klesplagg som har en tydelig flekk midt på plagget som ikke går av i vask. Den var også mye mer falmet enn hva som fremstod på bildet. Ingen av delene var informert om i annonsen eller da vi hadde meldingsutveksling rundt spørsmål om størrelse og pris.

Fiks ferdig skal jo sørge for trygg betaling og overfører pengene etter at varen har kommet trygt frem. Men hva om det gjelder reklamasjon? Har jeg rett på å få returnert varen og må jeg da betale hele frakten selv? Eller burde jeg kunne få refusjon på prisen?

Anonymkode: ee964...f7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen som har erfaring med reklamasjon på Finn?

Kjøpte et klesplagg som har en tydelig flekk midt på plagget som ikke går av i vask. Den var også mye mer falmet enn hva som fremstod på bildet. Ingen av delene var informert om i annonsen eller da vi hadde meldingsutveksling rundt spørsmål om størrelse og pris.

Fiks ferdig skal jo sørge for trygg betaling og overfører pengene etter at varen har kommet trygt frem. Men hva om det gjelder reklamasjon? Har jeg rett på å få returnert varen og må jeg da betale hele frakten selv? Eller burde jeg kunne få refusjon på prisen?

Du har 24 timer på å reklamere etter å ha mottatt varen. Og du må betale returfrakt selv.

• Liker 1
Skrevet
Helgekarjol skrev (3 timer siden):

Du har 24 timer på å reklamere etter å ha mottatt varen. Og du må betale returfrakt selv.

Får jeg da pengene tilbake inkl frakten jeg måtte betale fra selger til meg? Så jeg taper kun 80 kr frakt ene veien?

Eller må jeg betale frakt tur/retur på 160 kr?🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Får jeg da pengene tilbake inkl frakten jeg måtte betale fra selger til meg? Så jeg taper kun 80 kr frakt ene veien?

Eller må jeg betale frakt tur/retur på 160 kr?🙈

Du må lese det som står om tjenesten. Det jeg leser meg til, er at du må ta kontakt med selger og prøve å komme til en ordning. Ifølge det som står, er det ikke noen "retur" ordning. Så dette blir mellom deg og selger, men jeg du kan gi beskjed om at du ikke godtar varen slik at pengene ikke utbetales.

Om mangelen er tydelig, og selger sier seg enig, er det naturlig at selger betaler for returen. Husk at du kan gi selger en dårlig tilbakemelding på finn. Det hjelper andre potensielle kjøpere.

Anonymkode: b40d0...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...