AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Hei, er i tenkeboksen og lurer egentlig på hva hadde dere gjort i dette tilfellet. Hadde dere valgt indøk eller datateknologi på Uis og hvorfor? Har ikke snittet til å komme inn på Ntnu, så det er ikke en mulighet per nå. Eventuelt kom med tips om andre skoler og retninger Anonymkode: ab823...26c
Nordic99 Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Spørs hva du vil jobbe med, de to linjene er jo relativt forskjellige, går du INDØK blir du som ''regel'' konsulent i et firma, går du datateknologi tar du en utdannelse for å utvikle fremtidens IT-løsninger og har muligheten til å velge litt friere jobber. Om INDØK er hva du vil gå og du ikke kommer inn ved NTNU, ville jeg sett på NMBU, sett flere av dem som har gått i gode jobber i etterkant og vet om en som ble grunder for noen artige vannroboter. - Du har også muligheten til å spesialisere deg i data når du tar INDØK (iallfall ved NTNU). Men ja, du ga litt lite informasjon om deg selv i tråden, så å vite hva som passer for deg er litt vanskelig å si, men jeg kan si hva jeg ville valgt. Som jeg skrev på en annen post, som har med linjen du nevnte. "Noe som har med kunstig intelligens å gjøre, robotikk / mekatronikk eller generelt automasering, informatikk / data med spesialisering i robotikk og ai / visualisering og simulering er vel de mest ''fremtidsrettede'' som jeg personlig ville valgt. Du kan vel også slenge på elektroingeniør, da elektro er en stor gren av majoriteten av disse, samt så har det ikke ''så'' mye å si. Jobben du har i tankene når du starter studiene endrer seg som regel til man er ferdig. - Ville også tatt en master, grunnet friheten, du kan få samme frihet med en bachelor, men da krever de som regel noen par år på baken. Kunne tenkt meg å jobb med for eksempel utvikling av nano drone for forsvaret, lage kunstig bukspyttkjertler osv. I de sektorene krever de som regel master. Utrolig mye spennende du kan være med på om du lærer deg kunstig intelligens / maskinlære kombinert med litt anvendt kunnskap, alt fra industriarbeid til medisin til verdensrommet, fantasien setter grenser."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå