Gå til innhold

Influensa - blir ikke frisk igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde influensa for snart 14 dager siden. Testet flere ganger, men ingen utslag på covid. Etter at feberen og kroppsverken gikk over, har jeg ikke følt meg i form i det hele tatt. Jeg er konstant trøtt, eier ikke matlyst og det lille jeg klarer å spise gjør meg kvalm, gir meg vondt i magen, og jeg har diaré hver dag. Eneste som kroppen tar imot uten protest er vann. Er så forbaska sliten at selv en dusj virker uoverkommelig. Usikker på om det nå kommer av sykdommen, eller lite næring. Er dette normalt etter en relativt heftig runde influensa?

Anonymkode: 3367c...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha fått lungebetennelse. Vanlig komplikasjon til influensa. Ta en tur til legen for sjekk. 

Anonymkode: 42fcb...910

Skrevet

Influensaen som går nå er veldig tøff, her på Vestlandet har flere rundt meg blitt skremmende dårlige. Ene venninnen min ble så syk at jeg var redd hun skulle stryke med, det er 3 uker siden hun ble frisk fra influensaen, men sliter fortsatt med fatigue og svimmelhet, men hun sier det blir bedre hver dag. Gi det tid, det er ille sykdom i år. 

Anonymkode: a6a85...155

• Liker 2
Skrevet

Tuberkulose?

Anonymkode: 648ff...fde

Skrevet

Pass på å få i deg noe saltholdig. Eplejuice blandet med farris er bra. Litt kjeks eller potetgull. Men uansett, legesjekk ❤️

Skrevet

Ja, trodde pokker meg det sang på siste verset her selv jeg🙈😂 rimelig svimmel jeg også, hoster en del enda så det kan jo være lungebetennelse men ikke hatt feber på mange mange dager. Kjenner det sitter langt inne å ringe legen for dette, men har gått ned 9 kilo på 3 uker ca, så dette går jo ikke i lengden. 

Takk for tips om eplejuice/farris/kjeks. Klarer ikke med eplejuice men drikker Farris, og knasker på noen sånne knekkebrød med havsalt. Blir ihvertfall ikke kvalm av det!

Skrevet

Du må til lege ja.. En rask Crp-test for å utelukke bakteriell lungebetennelse er et minimum 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, trodde pokker meg det sang på siste verset her selv jeg🙈😂 rimelig svimmel jeg også, hoster en del enda så det kan jo være lungebetennelse men ikke hatt feber på mange mange dager. Kjenner det sitter langt inne å ringe legen for dette, men har gått ned 9 kilo på 3 uker ca, så dette går jo ikke i lengden. 

Takk for tips om eplejuice/farris/kjeks. Klarer ikke med eplejuice men drikker Farris, og knasker på noen sånne knekkebrød med havsalt. Blir ihvertfall ikke kvalm av det!

Venninna mi slet hardt, men sjekk med lege at du "bare" hangler etter influensaen og at det ikke er en betennelse! Føler med deg! Jeg er mer redd for å få den influensaen folk hadde enn koronaen som går nå, for noen tider vi lever i. 😱

Anonymkode: a6a85...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...