JDT Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Hei Huset som vi leier nå i 2 år skal leveres tilbake. Må sies at vi i disse 2 årene ikke har vasket vinduene utvendig. Vinduene nede er ok, de har ikke sprosser. Vinduene opp derimot, er vel ca 4-5m oppe og har masse sprosser. Hvis de ikke hadde det, hadde vi kunne stå på trapp og vaske med en forlenget nal. Men hvordan løser vi dette? Er ikke mulig å ta ut sprossene og vasking med sprosser gjør det verre da skitten bare sprer seg. Er det noen andre måter å gjøre dette på som jeg ikke har tenkt på? Og ja, et av kravene før flytting er vindusvask innvendig og utvendig.
Amossa Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Må sikkert til med en stige. Så børster du selve sprossene og rammen med en oppvaskkost for å få bort rester av blader, spindelvev o.l. Har du hageslange er det lurt å spyle over etter børstingen. Hvis ikke, går du rett på vaskingen. Jeg foretrekker å ha utblandet vaskemiddel på sprayflaske. La det stå litt, og så vasker du med klut. I en annen sprayflaske har du rent vann for å skylle glasset. Man kan sikkert bruke nal, men jeg bruker pusseskinn av typen man bruker i bilen. Mye jobb, men selv ser jeg ikke annen måte å gjøre det på.
smurfebuss Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Sikker på at de ikke kan vendes innover og sprossene klipses av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå