AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Del Skrevet 10. februar 2023 Er så lei av å svette ihjel om nettene. Jeg er 30 år. Men kan det være dynen? Jeg har en sånn fiberdyne fra Jysk. Vet ikke hvor gammel den er.. tok den med fra mamma da jeg flyttet. Anonymkode: 74a25...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Del Skrevet 10. februar 2023 Hvorfor svetter du om natten? For mye varme på kanskje? På "Kid" sa de til meg at man svetter mer hvis man sover med fiberdyne, fordi dun regulerer bedre kroppstemperaturen så du burde prøve dundyne og de kommer i alle tykkelser. Lykke til😇 Anonymkode: d5209...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Del Skrevet 10. februar 2023 Syntetiske dyner blir klamme og ekle, ja. Den eneste fordelen er at de er lette å vaske. Vi har ulldyner, siden vi (jeg) ikke kan ha dun pga allergi. Både ull og dun er naturmaterialer som puster. Jeg liker også ulldyner fordi de er tunge og holder seg på plass selv om man sover litt urolig. Våre dyner er fra Jysk, og består av en tynn sommerdyne og en litt tykkere høst/vårdyne som kan kobles sammen til en tykk vinterdyne. Anonymkode: d093e...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Del Skrevet 10. februar 2023 Støtter at dundyne regulerer kroppstemperaturen bedre enn fiber/syntetisk. Hvis du er en varm person, så ikke ha for varm dyne/for varmt rom. Ellers forsvant nattesvetten min da jeg fikk opp d vitamin nivåer, det er også noe å tenke på Anonymkode: 52e25...c24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Del Skrevet 10. februar 2023 Du bør først og fremst ta deg en tur til legen. Nattesvette kan være symptom på alvorlig sykdom. Anonymkode: b55ae...b17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Del Skrevet 10. februar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Syntetiske dyner blir klamme og ekle, ja. Den eneste fordelen er at de er lette å vaske. Vi har ulldyner, siden vi (jeg) ikke kan ha dun pga allergi. Både ull og dun er naturmaterialer som puster. Jeg liker også ulldyner fordi de er tunge og holder seg på plass selv om man sover litt urolig. Våre dyner er fra Jysk, og består av en tynn sommerdyne og en litt tykkere høst/vårdyne som kan kobles sammen til en tykk vinterdyne. Anonymkode: d093e...53c En annen fordel er at de er allergivennlige, i motsetning til dun. Anonymkode: 298c7...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Del Skrevet 10. februar 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør først og fremst ta deg en tur til legen. Nattesvette kan være symptom på alvorlig sykdom. Anonymkode: b55ae...b17 Det kan også være symptom på varm dyne. Anonymkode: 298c7...2e5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #8 Del Skrevet 11. februar 2023 Lege først ja. Nattesvette kan være noe alvorlig, så sjekk deg først. Så kan du kjøpe en ny dyne. Hvis det er en dyne du har "arva" ville jeg uansett kjøpt ny, de har litt begrenset brukstid... Anonymkode: f725c...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Del Skrevet 11. februar 2023 Altså, jeg har lest men blir ikke klokere. Jeg har også spurt bekjente. Hun sa at hun har fiber fordi hun vil ikke ha dun. Virker visst mer hygienisk. Hun jobber i interiørbutikk og sa at det ikke er vits å tro så mye på noe som blir skrevet. At alt er salgstriks. Så jeg ble usikker. Hun sa at fiber puster like godt som dun. jeg leste at dundyne kan mugne??? Og at den trekker til seg kroppsvæsker og derfor blir du ikke så klam. Så det er mindre hygienisk med andre ord? Det er også noe på markedet som heter tencel som skal være pustende og avkjølende. Men jeg sa til henne og viste henne og hun sa da at den kjentes ikke ut til å puste noe bedre enn fiber. Det er også fiberdyne som er laget for å kjennes som dun. Anonymkode: 74a25...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #10 Del Skrevet 11. februar 2023 Høie har flere ekstra svale modeller som er gode. Husk også at sengetøy har mye å si og om du er varm så er krepp det som anbefales. Anonymkode: 9e0a9...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #11 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg ble tett i nesen av dundyne. Byttet til den allergivennlige fra Høie, de har både sval til sommer og varmere til vinteren. Men jeg er frostpist, så hadde nok gått for en av de svaleste om jeg var deg, nå når vi nærmer oss sommer og vår Anonymkode: 47d38...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #12 Del Skrevet 11. februar 2023 Fiberdyne altså. Anonymkode: 47d38...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bieter Skrevet 12. februar 2023 #13 Del Skrevet 12. februar 2023 Nattsvette er ikke normalt. Med mindre du spiser ekstrem sterk mat til kvelds hele tiden. Du har sannsynligvis et fysisk problem som burde utredes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #14 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg er sånn som blir varm om nettene. Har sommerdundyne året rundt, bortsett fra midt på sommeren, da holder det med laken. Sengetøy i bomullsdamask/sateng, det er kjølig. Hater å sove hos andre, for de har ofte kunstfiberdyner, og disse er superklamme sammenlignet med dun. Blir klam, svett og det klør i huden av disse dynene. Og har de vanlig jerseylaken og flanellsengesett også. Grøss... De har sjekket meg hos legen, og det er ingen feil. Er bare generelt varm. Anonymkode: 51696...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Altså, jeg har lest men blir ikke klokere. Jeg har også spurt bekjente. Hun sa at hun har fiber fordi hun vil ikke ha dun. Virker visst mer hygienisk. Hun jobber i interiørbutikk og sa at det ikke er vits å tro så mye på noe som blir skrevet. At alt er salgstriks. Så jeg ble usikker. Hun sa at fiber puster like godt som dun. jeg leste at dundyne kan mugne??? Og at den trekker til seg kroppsvæsker og derfor blir du ikke så klam. Så det er mindre hygienisk med andre ord? Det er også noe på markedet som heter tencel som skal være pustende og avkjølende. Men jeg sa til henne og viste henne og hun sa da at den kjentes ikke ut til å puste noe bedre enn fiber. Det er også fiberdyne som er laget for å kjennes som dun. Anonymkode: 74a25...236 Denne venninna di aner ikke va hun snakker om… Fiber er syntetisk, dun er naturlig. Det sier seg selv at det som er naturlig er bedre. Både for varme, pusteevne og fukttransport. Salgstriks er det iallefall ikke, dette er det forskning på som viser. Anonymkode: 1e9f5...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #16 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg er kommet i overgangsalder og fikk ekstremt nattesvette. Hadde billig, varm dundyne med stor andel fjær. Prøvde sval fiberdyne uten effekt. Byttet til sval dundyne med 90 % dun. Problem løst. Anonymkode: 1e851...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå