Gå til innhold

Beste studenthus i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å bo sentralt og pent så billig som mulig, i et ordentlig område. Liker ikke hipsterstil som jeg har hørt det er på østkanten. Jeg har nå Pilestredet park på førsteplass, etterfulgt av Rodeløkka (litt nærme Tøyen, men Grunerløkka er vel koselig?), Sofienberg, Bjølsen og Vestgrensa. Boliger jeg har søkt på er alle hybel i kollektiv med eget bad, for jeg vil gjerne bo med andre. Er det noen som har erfaringer om disse stedene? :) 

Anonymkode: 515dd...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen egen erfaring, men har 10-15 venner som alle har bodd på studentbyene du nevner samt Sogn og Carl Berner i korte eller lengre perioder. Ville vurdert å flytte Vestgrensa og Bjølsen høyere opp da disse er top notch. Det er også fint på St. Hanshaugen så sjekk ut den. Mulig de kun har parboliger. Selv ville jeg også satt Carl Berner høyere enn Sofienberg og Rodeløkka. De to har god plassering, men er slitne i forhold til de andre her. Carl Berner har også helt rå felles takterasse og ligger veldig nærme t-banen (praktisk).

Anonymkode: f9f97...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ingen egen erfaring, men har 10-15 venner som alle har bodd på studentbyene du nevner samt Sogn og Carl Berner i korte eller lengre perioder. Ville vurdert å flytte Vestgrensa og Bjølsen høyere opp da disse er top notch. Det er også fint på St. Hanshaugen så sjekk ut den. Mulig de kun har parboliger. Selv ville jeg også satt Carl Berner høyere enn Sofienberg og Rodeløkka. De to har god plassering, men er slitne i forhold til de andre her. Carl Berner har også helt rå felles takterasse og ligger veldig nærme t-banen (praktisk).

takk for svar ❤️ Bjølsen er billig, men lengre unna sentrum. Ser det er nært Nydalen og at det er kafeer osv der, men jeg hadde sett for meg å bo nærmere Oslomet og selve sentrum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjølsen er nydelig, og etter mine begreper sentralt som bare det. Du kan gå eller sykle ned på ikke så lange tida, og bydelen er veldig fin 🤩

Anonymkode: 53188...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

takk for svar ❤️ Bjølsen er billig, men lengre unna sentrum. Ser det er nært Nydalen og at det er kafeer osv der, men jeg hadde sett for meg å bo nærmere Oslomet og selve sentrum...

Skjønner hva du mener, men hvis du aldri har bodd i Oslo før så kan jeg hvert fall si med en gang at "oslo sentrum" er ikke et sted du kommer til å henge mye. Det er ikke på Karl Johan og Aker brygge det skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Bjølsen, Rodeløkka og Sofienberg er på østkanten, så om du er redd «hipsterstil» som du sier, som jeg forøveig ikke har sett noe til etter 5 år på Oslo Øst, bør du holde deg på vestkanten! 

Som andre her sier, oslo sentrum er ikke stedet man drar så ofte… Bodd selv i Oslo i 7 år og drar kun ned dit om det er noe helt spesielt som ikke finnes i nærområdet 😉 (Som forøvrig er på østkanten). 

Kan forøveig anbefale på det sterkeste å bo i nærheten av t-banen..

Anonymkode: 10b9b...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...