Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 jeg har tenkt å kjøpe espressokanne til samboern til jul (...i dag..), og lurer på hva jeg bør kjøpe. Jeg ser at Bialetti er et vanlig merke, men synes kanskje de er littegrann dyre. I hvert fall hvis man kan få like gode kanner til lavere pris - så får jeg råd til melkeskummer også... Så - finnes det billigere, men gode alternativer? Hvor og hva? (vet at ordentlige espressomaskiner sikkert er bedre, men det er helt uaktuelt med min økonomi) På forhånd takk for svar!
Gjest agjest Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Bialetti er faktisk ikke så dyre på Kaffebrenneriet. Faktisk billigere enn kopiene er andre steder, har sett kopier på f eks Jernia som er dyrere enn den jeg kjøpte på Kaffebrenneriet. Bialetti er dessuten veldig bra, en kanne man kan ha i mange år. Jeg ville helt klart gått for den. Min 3-koppers kanne kosta så vidt jeg husker 135 kroner.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Av de jeg har prøvd (både dyrere og billigere), så er Bialetti absolutt den beste. Og som nevnt over her, så får du den ganske billig på Kaffebrenneriet.
SissiB Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Jeg hadde gått for Bialetti. Hadde den selv, før jeg kjøpte espresso maskin.
Gjest Emera Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Hva er egentlig forskjellen på slike espressokanner? Hva er det som gjør den ene bedre enn den andre? Jeg har en billig en selv, og synes jo den er grei, men jeg har aldri prøvd en av de dyre. Så derfor lurer jeg bare, rett og slett.
Gjest agjest Skrevet 23. desember 2005 #6 Skrevet 23. desember 2005 Jeg har bare erfaring med min kanne som er en Bialetti. Tror nok kaffen blir god i en kopikanne og, men jeg har en følelse av at Bialettikannen er mer holdbar. Blant annet er man avhengig av at kannen er tett og at ventilen er riktig sånn at man får godt nok trykk. En billig kopi har kanskje ikke en like god ventil og kanskje slites den fortere sånn at den begynner å lekke trykk. Noe sånt tenker jeg meg. Som sagt så har jeg bare erfaring fra min egen. Men det jeg egentlig svarte på i det første innlegget var prisargumentet, Bialetti er oftest ikke noe dyrere enn kopier, så prisen er ingen grunn til å velge kopi etter min mening.
lillesky Skrevet 23. desember 2005 #7 Skrevet 23. desember 2005 før jeg kjøpte espresso maskin. ← Hva slags espressomaskin har du?
SissiB Skrevet 23. desember 2005 #8 Skrevet 23. desember 2005 Hva slags espressomaskin har du? ← Francis, den er enkel i bruk, kjempegod og ikke FOR dyr.
Gjest Emera Skrevet 23. desember 2005 #9 Skrevet 23. desember 2005 Jeg har bare erfaring med min kanne som er en Bialetti. Tror nok kaffen blir god i en kopikanne og, men jeg har en følelse av at Bialettikannen er mer holdbar. Blant annet er man avhengig av at kannen er tett og at ventilen er riktig sånn at man får godt nok trykk. En billig kopi har kanskje ikke en like god ventil og kanskje slites den fortere sånn at den begynner å lekke trykk. Noe sånt tenker jeg meg. Som sagt så har jeg bare erfaring fra min egen. Men det jeg egentlig svarte på i det første innlegget var prisargumentet, Bialetti er oftest ikke noe dyrere enn kopier, så prisen er ingen grunn til å velge kopi etter min mening. ← Akkurat. Takk skal du ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå