Gå til innhold

Må klesskap stå igjen i bolig når man flytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min straks, og lurer på noe så dumt som om jeg må la klesskapene på soverommene stå igjen? Det er Ikea skap, og det har vært et helvete å få tak i deler etc. Orker ikke gå gjennom det igjen, så ønsker å ta mine med. Skapene der jeg flytter likte jeg ikke. 

Anonymkode: db024...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvis de er skrudd fast i veggen skal det følge leiligheten. Alt fastskrudd inventar skal følge salg. Du kan spørre kjøper som vant budrunden om de ønsker at det står igjen eller om du kan ta det med deg, men så lenge de vil ha det plikter du å la det stå igjen

Anonymkode: e81e2...a85

• Liker 4
Skrevet

Det er vel opp til deg, om du vil selge med eller uten klesskap? 

Anonymkode: f8474...9ba

Skrevet

Å ja, den er allerede solgt? 

Skrevet

Og husk at hvis du får lov av kjøper til å skru det ned og ta det med deg er det ditt ansvar å male og sette opp nye med mindre kjøper går med på noe annet f eks om de har egne skap de vil sette opp selv

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel opp til deg, om du vil selge med eller uten klesskap? 

Nei alt fastskrudd inventar skal følge leiligheten

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja hvis de er skrudd fast i veggen skal det følge leiligheten. Alt fastskrudd inventar skal følge salg. Du kan spørre kjøper som vant budrunden om de ønsker at det står igjen eller om du kan ta det med deg, men så lenge de vil ha det plikter du å la det stå igjen

Jeg har ikke skrudd de fast i veggen 🙈

• Liker 1
Skrevet

Garderobeskap skal følge med, selv om det ikke er skrudd fast, er bare å Google. Samt endel andre ting skal følge med, husker ikke alt for hånden nå. 

Anonymkode: 75480...4f3

• Liker 5
Skrevet

Du kan skrive forbehold i salgsannonsen og kontrakten da om at det ikke følger med. Men da risikerer du å miste bud,

Skrevet

Hvis du vil ha dem med deg bør du fjerne dem før fotografering og visninger. 

Evnt spesifisere at de ikke følger med.

Anonymkode: 66ec8...883

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal selge leiligheten min straks, og lurer på noe så dumt som om jeg må la klesskapene på soverommene stå igjen? Det er Ikea skap, og det har vært et helvete å få tak i deler etc. Orker ikke gå gjennom det igjen, så ønsker å ta mine med. Skapene der jeg flytter likte jeg ikke. 

Som de andre sier over: Dersom de ikke er skrudd fast i veggen, så kan du ta dem med.

Anonymkode: 1dcee...719

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei alt fastskrudd inventar skal følge leiligheten

Så rart. Jeg tok med et klesskap når jeg solgte leiligheten, men hvordan skulle de som kjøpte leiligheten vite at « der sto det et klesskap «? Merkelig. Da må de jo betale for klesskapet da. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Som de andre sier over: Dersom de ikke er skrudd fast i veggen, så kan du ta dem med.

Det er forresten ikke sikkert at ny eier vil ha dem. Da vi kjøpte, mistenker jeg huseier for å ha skrudd noen skap fast i veggen i ettertid, slik at han slapp å ta dem med 😂

Skrevet

Klesskap på soverom skal stå igjen. Andre skap som feks det du har i gangen til jakker ol kan du ta med dersom du ikke har festet det til veggen, tilpasset listene til skapet ol. Vi hadde en STOR diskusjon om det ved overtakelse når vi solgte. Endte med at kjøper ringte mekler og måtte gi slipp på skapene.

Anonymkode: db460...352

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du vil ha dem med deg bør du fjerne dem før fotografering og visninger. 

Evnt spesifisere at de ikke følger med.

Anonymkode: 66ec8...883

Jeg gjorde det, men visste ikke at det ikke skulle vært lov. Gir jo ingen mening. 

Skrevet

Jeg ville jo tenkt på om skapet i utgangspunktet var mitt eie? Avhengig av økonomisk situasjon ville jeg i tillegg kjøpt nytt skap. Er jo allerede i gang med en omveltning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan skrive forbehold i salgsannonsen og kontrakten da om at det ikke følger med. Men da risikerer du å miste bud,

Ikke på grunn av noen garderobeskap. Da er kjøper ganske blåst økonomisk. 

Anonymkode: 1d16b...49d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forresten ikke sikkert at ny eier vil ha dem. Da vi kjøpte, mistenker jeg huseier for å ha skrudd noen skap fast i veggen i ettertid, slik at han slapp å ta dem med 😂

Haha... den skal jeg notere meg. *ta en runde med drill og skruer før jeg flytter neste gang. 

Anonymkode: 1d16b...49d

Skrevet

Hvis det er frittstående skap som dette tyssedal-garderobeskap-hvit-speil__03826

Kan du ta det med deg.

Er det store Paxskap eller lignende skal det stå igjen. Eventuelt kan du skrive i annonsen og kontrakt at det ikke medfølger men regel er at sånt skal følge med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde det, men visste ikke at det ikke skulle vært lov. Gir jo ingen mening. 

Hvis du har fjernet dem før fotografering og visning er det ikke noe problem. Da kan du beholde dem. Da har du ikke reklamert med at de er en del av leiligheten

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...