Gå til innhold

Barnet mitt har blitt nyfrelst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet mitt er hos faren sitt, tar han ho ofte med til bestemor. Ho er veldig grei, men forkynner stadig om bibelen osv.

Når barnet mitt kom hjem etter en helg sa hi "bestemor sier at hvis man ikke tror på Gud så kommer man til helvete"

I alle dager. 

Jeg er for verdier som  medmenneskelighet, nestekjærlighet osv. 

Anonymkode: eeaed...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe huff. Kanskje ta med barnet et sted der de er litt mindre ekstreme i troen.. Er tross alt bedre enn diverse andre interesser..

Skrevet

At ungen sa det er vel ikke akkurat at hun er nyfrest 🤣

Anonymkode: 53a2b...218

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Men litt mer seriøst, det kontrer du lett ved å si at det er det bestemor tror på, mens du tror noe annet

Anonymkode: 53a2b...218

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun bør kanskje introduseres for noen kristne som er litt yngre som har en annen tolkning.

Anonymkode: 1c1c6...93b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når barnet mitt kom hjem etter en helg sa hi

"Hi"? Er det entall kjønnsløs form av "hen"?

Anonymkode: a736c...114

• Liker 2
Skrevet

Men det sa sikkert bestemor? Gutten ble jo ikke frelst av det? 
Det er jo bare å si selv at bestemor tror det, men du tror ikke det, du tror på verdier som nestekjærlighet og medmenneskelighet (bestemor tror sikkert på det også). 

Anonymkode: 43d49...de9

Skrevet

Da forteller du barnet at en del mennesker tror på forskjellige eventyr, og at bestemor tror på eventyret om Gud og Jesus. Så forteller du videre at du ikke tror på disse eventyrene, og at de som sier at man må tro på dem for å være et godt menneske tar feil, for du og barnet er gode mennesker likevel. 

Litt avhengig av barnets alder kan du jo ta med menneskers behov for å forklare det de ser eller menneskers behov for å kontrollere andre, men det er gjerne ikke det man tar til en 3-åring.

Så ville jeg tatt en kjapp prat med barnefar om bestemors oppførsel..

Anonymkode: 43c4a...3eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du forklarer barnet at mennesker tror på forskjellige ting, og det er helt greit. Uansett hvis mennesker tror på skal man vise dem respekt, selv om man ikke er enig eller tror på noe annet. Så legger du også til at du ikke tror på det samme som bestemor, og at barnet får lov til å tro på akkurat det han vil. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Akkurat dét er noe du kan ta opp med "frelseren" :nikke: Hun kan snakke varmt om Gud, men be henne ordlegge seg på en annen måte. Da unngår du samtidig at det bikker mot en belæring som kan virke utrygg 🙂

Ellers så får dere spille "fy faen" i bilen på full guffe, for litt motvekt... :sjenert: Neida :fnise:

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

"Hi"? Er det entall kjønnsløs form av "hen"?

Anonymkode: a736c...114

Pronomenet for de som identifiserer seg som hest.

Anonymkode: 58a28...ed0

Skrevet

Jeg ville ikke kalt det eventyr som en over her sier, fordi det kan virke dømmende og nedlatende. 

I vår familie er det både muslimer og ateister. Jeg har forklart datteren min at vi tror forskjellig og man må finne det man er komfortabel med. Om noen tror at man kommer til helvetet fordi man ikke er muslim /kristen etc, så gjelder det kun dem som tror på det, og de som ikke tror på det trenger ikke tenke på det. 

Anonymkode: 454d8...4e8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenk om bestemor har rett

Anonymkode: 1c5fb...424

Skrevet

Gikk i en klubb, hos pinsemenigheten som barn. Havna med en voksenvoksen og noen unge voksne, som sto rundt meg og sa at om jeg ikke ønska og bli frelst, så kom det demoner etter meg. Var 8 år og ble kjempe redd🥴🥺 Løp hjem og gråt, kort vei da vi bodde i nærheten. Etter en stund, kom den voksnevoksne på døra, beklaga seg og sa at det skulle absolutt ikke blitt sagt og gjort slik. 

Har og prøvd og være kristen, da og som barn, kom hjem til mamma med mye rart. Hun sa at jeg bestemmer selv hva jeg ønsker og tro på og ikke tro på. Og at hun gjorde det samme, at kristendom ikke var en av de tingene hun trodde på. 

Gikk aldri der igjen. På den klubben. 

Gjest Abendstern
Skrevet

Er vell ikke noe verre enn mdg og disse woke-folka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...