Gå til innhold

Begynte på nytt P-pillebrett 2 dager for sent, redd for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg klarte det, men jeg innså i går kveld at jeg begynte på mitt nye pillebrett 2 dager for sent. 
Og dette skjedde for ca 2-3 uker siden. Har vært stresset den seneste tiden og surret mye, så her har jeg rett og slett gjort en dum glipp.

Jeg har gått på denne pillen i 10 år. I det siste har jeg hoppet over mensen i flere måneder, og fikk da en mellomblødning og tok en pillefri uke som anbefalt, men problemet er at denne uka med opphold fra pillene ble 9 dager og ikke 7 dager som det står. 

Jeg har hatt samleie en gang rett etter jeg begynte på det nye brettet, som jeg innser nå nesten to uker senere at har vært ubeskyttet. Så kan ikke ta noen angrepille nå.
Han fikk derimot ikke orgasme i meg. Men det er jo fortsatt en sjanse å bli gravid på forsatsen. 

Jeg tenker jo at det skulle vært veldig uflaks om jeg ble gravid nå, med tanke på at han ikke kom i meg og at jeg egentlig går på p-piller - for mange tar det jo tid å bli gravid også når de slutter på prevansjon. Leste også en plass på internett at ETT ubeskyttet samleie gir 2-4% risiko for å bli gravid. 

Men uansett så stresser jeg veldig over dette og får ikke tatt en sikker graviditetstest før typ 2 uker. 

Skulle du vært bekymret om du var meg?

Anonymkode: 0e812...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en test og ellers ikke tenk på det.

Anonymkode: 1f763...2b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 21.38):

Ta en test og ellers ikke tenk på det.

Anonymkode: 1f763...2b1

hvis hjernen min bare var så enkel 😅

Anonymkode: 0e812...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...