Pbrina Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Haslenisser er disse norske nissene, eller fjøsnisse, kanskje. De har skjegg under haka(ingen bart), med islender eller busserull, svarte bukser og tresko. De trenger ikke være original Haslenisse. Noen som vet hvor jeg kan finne slike?
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Jeg så akkurat et innslag om disse nissene på tv... Du må kjøpe på fabrikken; de selges ikke i butikk. Jeg vet ikke hvor fabrikken ligger, men det er sikkert ikke vanskelig å finne den på gulesider.no e.l.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Fabrikken ligger i Askim, 6 mil sør for Oslo. Nissene er skikkelig fine, og ikke så vedlig dyre på fabrikkutsalget. Lykke til!
Grooo Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Her er hjemmesiden Haslenisser. Er usikker på åpningstidene enda jeg bor ca 300 meter i fra...
Grooo Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Se der ja! Åpningstidene står nederst på denne siden
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #6 Skrevet 22. desember 2005 Det rare er at mange synes disse er fine. Jeg har alltid syntes de har hoe groteskt ved seg. Liker ikke utseendet på dem.
Pbrina Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2005 Takk, takk, men Askim vet jeg allerede om, og jeg skulle helst vistt om noe sted i Oslo. Jeg tar nesten helst de som ikke er originale Haslenisser, de er jo litt dyre. Er enig i at de ikke er så fine, jeg var litt redd de nissene da jeg var lita. Men så er det Mormor som vil ha de, og da får man bare overvinne fjøsnisse-skrekken
Gjest HB Skrevet 22. desember 2005 #8 Skrevet 22. desember 2005 Vi fikk en slik av svigermor for noen år siden. Vet ikke om den er ekte, men den ligner i hvert fall. Den ble kjøpt på Strømmen storsenter. Mente først at den ble kjøpt på Christiania Glassmagasin, men den ble nok kjøpt før de kom til Strømmen. Så jeg tror den ble kjøpt på Til Bords-butikken der eller hobbybutikken. Hilsen Lille meg
loffen Skrevet 24. desember 2005 #9 Skrevet 24. desember 2005 Å huff å huff.. synd jeg ikke bor i Oslo; så skulle du fått 2stk ekte Hasle nisser av meg. En mann og en dame. Fått dem av svigers og er nesten litt redd dem ( nissene altså...)- de er så stygge i ansiktet (fremdeles nissene!!)! Ungene synes de er skumle. Vi setter dem i en krok vi...
Gjest Hilde Skrevet 24. desember 2005 #10 Skrevet 24. desember 2005 Det er de eneste fine nissene som finnes - jeg har kjøpt mine i en butikk her i byen.
Gjest LoisLane Skrevet 24. desember 2005 #11 Skrevet 24. desember 2005 De er fascinerende - både litt fine og groteske. Litt sånn innbiller jeg meg at den norske nissen er - du kødder ikke med dem!
Flo* Skrevet 26. desember 2005 #12 Skrevet 26. desember 2005 Har 120 nisser men ingen Haslenisser, nei! De er skulme ! : Nisser må være koselige for å få bo hos meg!
Snuppelure Skrevet 27. desember 2005 #13 Skrevet 27. desember 2005 Christiania Glasmagasin solgte de i allefall før. Moren min synes de er kjempe fine og kjøpte slike til oss hver jul selv om jeg kremtet om at de kanskje ikke passet så godt inn hos osss. ... like mange romjuler var jeg nede på Glasmagasinet og byttet de inn.... Hørte noen rykter i julen hos den hasle-nisse-elskende-familien at det vist nok skulle bli slutt på produksjonen av disse... Fikk ikke med meg flere detaljer. Jeg er livredd for å spørre, dersom det skulle lede til at noen trodde jeg ønsket meg en slik... nå som mamma endelig har forstått at jeg ikke er like stor fan som henne...
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #14 Skrevet 27. desember 2005 Jeg er litt redd de der nissene, jeg. Skumle ansikter og de våkner jo til liv når hele huset sover.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå