AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Synes du det er fair at nettbutikkene tar returneringsgebyr som gjør at man må betale for å returnere om klærne ikke passer? Spesielt med tanke på at størrelsene kan variere veldig fra merke til merke? Velger dere å handle i nettbutikker hvor dere vet at dere må betale for retur hvis størrelsen ikke er riktig? Anonymkode: 28167...f75
Mezzosoprena Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Jeg synes det er fair så lenge det er jeg som har bestilt "feil" - enten det er størrelse eller det viser seg at jeg ikke liker plagget eller det ikke passer meg av en eller annen grunn. Hvis det er noe feil med plagget som ikke er min skyld, så forventer jeg at nettbutikken betaler frakten og det gjør de vel som regel også? 5
Frøkenfryd30 Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Jeg driver nettbutikk, og jeg har ikke fri retur på varene. Nå selger jeg lite klær da (kun t-shirts), men så lenge kunde ønsker å returnere sitt kjøp må han/hun stå for returfrakt. Dersom det er noe feil med produktet, dekker selvfølgelig jeg det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Ja, jeg synes det er fair. Skal de ha utgifter på noe som ikke blir et salg? Anonymkode: 47a71...dc1 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Selvfølgelig skal du betale retur! Der er jo du som har ombestemt deg! Anonymkode: 51b18...68b 2
borealizaurora Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 Det er fair det, men heldigvis er det en del nettbutikker som opererer med fri retur. Jeg velger utelukkende disse nettbutikkene. 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Selvfølgelig er det fair at du betaler returen. Jeg pleier stort sett og kjøpe bare merker jeg kjenner på nett, så jeg har en grei formening om størrelsen. Anonymkode: 341ac...650 1
svartkatt Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Det kommer litt an på grunnen til retur og prisen på returen og varen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Ja det er fair fordi de betaler mye i frakt pris til deg så de går i minus egentlig på returer. Men så går de i pluss pga høy profitt på solgte varer da, og hvis det er en veldig stor kjede som tjener millioner så syns jeg de kan sponse returkostnaden Anonymkode: b02f9...504
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Helt i orden, men setter pris på butikkene som har fri frakt. Kondomeriet har dyr returfrakt 🙈 Anonymkode: c18e1...220
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er fair fordi de betaler mye i frakt pris til deg så de går i minus egentlig på returer. Men så går de i pluss pga høy profitt på solgte varer da, og hvis det er en veldig stor kjede som tjener millioner så syns jeg de kan sponse returkostnaden Anonymkode: b02f9...504 Så får de veldig høye returutgifter og tjener ikke millioner lenger., det er absolutt ikke alltid man går i pluss heller, det kommer jo an på pris på varen og om det er salg/ rabatter med i bildet. Mange har jo gratis frakt over en viss sum. Anonymkode: 341ac...650
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 Det er absolutt fair at kunden må betale returporto selv, men personlig benytter jeg meg utelukkende av butikker som dekker den, med mindre jeg vet helt sikkert at jeg skal beholde varen. Anonymkode: acdd1...880 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Som flere andre her skriver, benytter jeg meg også KUN av butikker som tilbyr fri retur. Det er bestandig det første jeg sjekker hvis jeg kommer over en ny nettside, og har de ikke fri retur er det 100 % sikkert at jeg dropper kjøpet, samme hvor lyst jeg har på tingen jeg vurderer å kjøpe der. Anonymkode: 77cb1...e9f 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 16.35): Selvfølgelig skal du betale retur! Der er jo du som har ombestemt deg! Anonymkode: 51b18...68b Jeg har ikke gjort noenting kjære deg, jeg har bare stilt noen spørsmål om hvordan andre på forumet forholder seg til returgebyrer hos nettbutikkene. Anonymkode: 28167...f75 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #15 Skrevet 11. februar 2023 Frøkenfryd30 skrev (På 10.2.2023 den 16.33): Jeg driver nettbutikk, og jeg har ikke fri retur på varene. Nå selger jeg lite klær da (kun t-shirts), men så lenge kunde ønsker å returnere sitt kjøp må han/hun stå for returfrakt. Dersom det er noe feil med produktet, dekker selvfølgelig jeg det. Om du bare bestiller tshirts så er det omtrent umulig at den ikke passer, så for din butikk ville jeg tenkt at det var fair med returgebyr. For andre nettbutikker med klær,sko, undertøy så er det et sjansespill om størrelsen passer og figurformen blir som på bildet når man trer den på egen figur. I vanlig butikk er det vanlig å prøve klær, derav prøverommet, for å finne rett størrelse og passform. = fysiske butikker anerkjenner at det ikke enkelt å se kun ut fra å se plagget. Nettbutikker vil tape mye salg på pålegge returgebyr og andre fraktkostnader. Kundene vil syntes det er for stor risiko og for mye bryderi. Det er allerede hårreisende mye bry i og med at frakt i Norge tar en halv evighet. Retur vil ta like mye tid. Det tar en evighet innen pengene er på konto eller riktig vare hos kunden. Anonymkode: afd94...9ca
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #16 Skrevet 11. februar 2023 Rettferdig. Anonymkode: 955fa...66b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 16.35): Selvfølgelig skal du betale retur! Der er jo du som har ombestemt deg! Anonymkode: 51b18...68b Nei. Man har ikke ombestemt seg om plagget ikke passer. Anonymkode: 1ebf9...c61
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 19.15): Jeg har ikke gjort noenting kjære deg, jeg har bare stilt noen spørsmål om hvordan andre på forumet forholder seg til returgebyrer hos nettbutikkene. Anonymkode: 28167...f75 Personlig holder jeg meg til loven, som klart og tydelig sier jeg er pliktig til å dekke returkostnaden. Om jeg slipper det - ok, det har ingen betydning på mitt valg av nettbutikk. Anonymkode: 4bcde...03c
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #19 Skrevet 13. februar 2023 Ja, det er fair. Det er jo en kostnad for dem. Men jeg kjøper ikke fra nettbutikker som ikke har fri retur. Da det å kjøpe på nett innebærer at jeg alltid returnerer noe, i og med at jeg er kresen på passform og materialer. Og, ja, jeg forstår at det selvfølgelig er bakt inn i prisen på andre måter. Men det er enklere å forholde seg til. Anonymkode: cf6cf...a20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå