Gå til innhold

HPV vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dame på 40 som har tidligere fått påvist HPV. Har nå fått bekreftet at kroppen har kvittet seg med det.

Er det lurt av meg da å ta vaksinene for å beskytte meg?

Akkurat nå har jeg ingen partner, men tenker at det vil jeg få.

Anonymkode: 2bd6b...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er dame på 40 som har tidligere fått påvist HPV. Har nå fått bekreftet at kroppen har kvittet seg med det.

Er det lurt av meg da å ta vaksinene for å beskytte meg?

Akkurat nå har jeg ingen partner, men tenker at det vil jeg få.

Hvis du har hatt HPV og immunforsvaret ditt har utrydda viruset, betyr vel det at du allerede har utviklet antistoff og har det klart hvis du skal bli infisert på nytt? Blir man ikke immun etter gjennomgått HPV-infeksjon?

Anonymkode: f02ed...105

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du har hatt HPV og immunforsvaret ditt har utrydda viruset, betyr vel det at du allerede har utviklet antistoff og har det klart hvis du skal bli infisert på nytt? Blir man ikke immun etter gjennomgått HPV-infeksjon?

Anonymkode: f02ed...105

Jeg følte dårlig kjemi med legen, så orket ikke spørre mye. Men hun sa at jeg kunne få det igjen. Det var ikke vanlig i min alder å ta vaksine, men det kan du, sa hun.

Forstod det var mange typer HPV med forskjellige numre

Skrevet

Jeg ville tatt vaksinen om du kan. Det er noe herk med hpv.. men det vaksineres vel ikke mot absolutt alle varianter.. 🤔

Skrevet
svartkatt skrev (16 timer siden):

Jeg ville tatt vaksinen om du kan. Det er noe herk med hpv.. men det vaksineres vel ikke mot absolutt alle varianter.. 🤔

Ja, enig. Jeg gjør det. Det finnes to slags vaksiner som jeg vet om. Den ene typen skal beskytte for de fleste typer. Jeg trodde egentlig alle, men er ikke sikker

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ta vaksine i voksen alder og kjenner til flere andre som også har gjort det. Til tross for langvarige partnere, ektefeller osv. Har du råd, så bare ta den. Men ta gardasil 9. Det er den som beskytter mot flest tilfeller.

Anonymkode: 8b1e2...9e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...