Gå til innhold

Har du vært fristet til å snakke med kjærestens eks og fått hans/hennes versjon av hvorfor det ble slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har jo sin versjon av hva som skjedde da ekskonen gikk fra ham. Da kommer hun rimelig dårlig ut selv om han ellers snakker pent om henne.

Jeg tenker at det kan ligge mer bak enn det han sier. Jeg skulle på en måte likt å høre hvordan hun så på deres samliv og hva det var som hun ikke syntes fungerte. Kommer aldri til å spørre likevel.

Hva med dere?

Anonymkode: 1933d...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er ikke interessert i å analysere. Kan uansett ikke finne ut så mye om ei fortid jeg ikke var en del av.

Skrevet

Vet at min eks og jeg har fullstendig ulike oppfatninger og opplevelser av hva som gikk galt i vårt forhold. Tenker det kanskje er slik med andre også. 

Anonymkode: fe2da...947

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei han har vært ganske ærlig der de begge to kom like dårlig/bra ut av det. Kanskje han litt verre enn henne sidem han gjorde det slutt.

Så har ingen grunn til å skulle spekulere noe i det. De begge er vennlige mot hverandre nå og samarbeider greit om felles barn. Forholdet endte for over 10 år siden.

Anonymkode: 3b2c9...499

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Min samboer har jo sin versjon av hva som skjedde da ekskonen gikk fra ham. Da kommer hun rimelig dårlig ut selv om han ellers snakker pent om henne.

Jeg tenker at det kan ligge mer bak enn det han sier. Jeg skulle på en måte likt å høre hvordan hun så på deres samliv og hva det var som hun ikke syntes fungerte. Kommer aldri til å spørre likevel.

Hva med dere?

Tror ikke det er noe lurt hvis ikke det er slik at han har gitt deg en grunn til å sjekke. Det kommer ikke han til å like og det er ikke sikkert hun liker det heller. Og de vil vel begge uansett ha forskjellig syn på bruddet og kanskje ha forskjellige forklaringer på hvorfor. 

Vil du virkelig vite dette. La oss si han ikke har vært en god partner for eksen, men er en god partner for deg. Vil du da la han tidligere historie farge ditt syn på hvem han er nå?

Skrevet

Ingen som synes dette høres ganske mentalt ustabilt ut?

Anonymkode: 112de...d51

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen som synes dette høres ganske mentalt ustabilt ut?

Anonymkode: 112de...d51

Jo, jeg. Dette kommer til å ødelegge veldig mye, hvis Ts fortsetter å finne noe til å ta sin "kjære" på.

Anonymkode: f130a...d7d

• Liker 1
Skrevet

Jeg stoler mer på kvinners versjoner, enn det menn sier om ekser: særlig menn som slenger masse dritt om alle eksene sine. 

Anonymkode: b545c...4e9

• Liker 1
Skrevet

Hans eks fortalte meg da vi var sammen. Jeg trodde hun overdrev og kjæreste fortalte at hun var helt gal. 

Realiteten var at hun hadde helt rett når han viste sitt sanne jeg 🫣

Anonymkode: 84c3b...d9b

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet at min eks har skapt seg en egen versjon av bruddet som han kanskje til og med har overbevist seg selv om. Han mishandlet meg psykisk, drakk masse og mye annet dritt som gjorde at jeg måtte gå. 

Synes synd på den nye dama hans, han har garantert fortalt en historie om at jeg er ustabil eller noe sånt, så ikke noen vits i å «advare» henne. Man har jo en tendens til å tro på det man ønsker er sant, så man må nesten bare finne ut av det selv. Det er synd hun drar to barn inn i huset til den mannen, men jeg kan ikke si noe uten at det går utover mine barn. 

Anonymkode: a306f...284

• Hjerte 2
Skrevet

Min mann er svært manipulerende, og han viser meg en side av seg selv som han ikke viser til andre. 
Han ble dumpet av sin forlovede før han traff meg, og han tok visst dette svært tungt.
Jeg kommer selvsagt aldri til å spørre henne, men jeg tror nok hun så disse tendensene tydeligere og tidligere enn hva jeg dessverre gjorde. 

Anonymkode: 7bb12...551

• Nyttig 2
Skrevet

Uansett om du spør, så kan det være 2 helt forskjellige historier. Da det ble slutt mellom meg om min ex hadde han sagt noe som ikke stemte, og folk trodde på han og ikke meg. 2 sider av en sak! 

Du har lov å være nysgjerrig, men du spør ikke eksen til typen/dama om hvorfor…

Anonymkode: 2fc19...f42

Skrevet

Tenker jeg skulle hørt flere sider av andres historier.. som for eksempel det som blir skrevet om her inne.

Skrevet

Nei. 

Manne min har aldri snakket dritt om sin ekskone. Hun har derimot ved flere anledninger plutselig stått i hagen og lurt på om jeg vil høre hvordan han egentlig er. 

Anonymkode: ef357...3db

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min mann er svært manipulerende, og han viser meg en side av seg selv som han ikke viser til andre. 
Han ble dumpet av sin forlovede før han traff meg, og han tok visst dette svært tungt.
Jeg kommer selvsagt aldri til å spørre henne, men jeg tror nok hun så disse tendensene tydeligere og tidligere enn hva jeg dessverre gjorde. 

Anonymkode: 7bb12...551

Hvorfor velger diu å være sammen med en som er svært manipulerende? Det høres ikke  noe bra ut?

Skrevet

Har snakket en del med nåværende kone til eksen min. Hun kan fortelle om en mann som er opptatt av å være sunn, liker trene og lever for jobben sin. 

Hva skal jeg si? "Jeg dumpa han fordi han gikk arbeidsledig i evigheter med null interesse for å skaffe seg jobb, og selv om han var god på matlaging savnet jeg noe som ikke var junkfood" ... 🤷

Han mente for øvrig at jeg var alt for ryddig av meg, og at jeg maste om husvask hele tiden. Han neste jeg var sammen med klaget konstant over hvor lite ryddig jeg var...

Anonymkode: e869c...045

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 15.19):

Hva med dere?

Hvorfor er du interessert i det? Det var jo et helt annet forhold som du ikke har noe med. 

Hvis du merker at han er dritt mot deg som gjør at du føler deg ukomfortabel så får du ordne opp i akkurat det. 

Anonymkode: 75c79...4dd

• Liker 1
Skrevet

Eksen min mener at jeg ba han velge mellom meg eller moren sin.

Greia var at han spredde løgner om meg til de også sa han løgner om de til meg. Så når jeg begynte å forstå det ba jeg han om å velge hvem han skal snakke sant til og om. Enten er han ærlig med meg om hvordan ting egentlig er eller så får han være ærlig med de. Det ble så mye drama av alle løgnene hans at jeg ikke orket mer. 

Anonymkode: 75c79...4dd

Skrevet

De hadde et noe turbulent brudd pga utroskap fra hennes side. Bor på et lite sted, så dette visste jeg før vi to ble sammen. (For ordens skyld var han skilt i sju år før vi ble sammen). 

Ting gikk dårlig mellom dem, og han sier nå at utroskap var hennes litt feige måte ut av forholdet på. Han fremstiller ikke seg selv som en perfekt partner, og sier han har lært endel om seg selv og er en bedre partner i versjon 2.0. Det samme tror jeg gjelder for meg selv.

Jeg er ikke interessert i å høre "hennes versjon". Slike ting er aldri bare rene, målbare fakta, men har med følelser og hvordan ting oppleves og oppfattes av de to som står oppi det. 

Anonymkode: 33586...8d4

Skrevet

Tenker du ikke har noe med det. 

Jeg ble ringt engang av en ny kjæreste til en eks. Fortalte ærlig at jeg gikk fordi han var voldelig og gjorde ett nesten velykket forsøk på å ta livet av meg. Men var visst bare løyn, og jeg som var sjalu fikk jeg beskjed om. 

Ett år etterpå ringte advokaten hennes og lurte på om jeg ville vitne mot han fordi han hadde gjort det samme mot hun. 

Fristet litt å si at hun bare var sjalu. 

Forelska folk blir blinde og nekter å se realiteten. Så det er egentlig bare å la de lære av seg selv. 

Anonymkode: 5bff0...87a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...