Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Zeruda skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke. Jeg må vel ikke vite svaret på alle spørsmål. 

Enig i det, men å unngå kritiske spørsmål mot en ordning man argumenterer for er vel veldig overbevisende

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, NiceOrNothing said:

Enig 👆 Å hva med de som vil være begge deler ? Som identifiserer seg som intetkjønn , med et dobbeltnavn som initierer at hen er både mann og kvinne ? De «føler « seg som to kjønn . Wtf liksom . Min ; sikkert absurde teori , er at de har blitt seksuelt misbrukt eller sliter med noe psykisk vi ikke helt får fatt i. 

Dette sa de også om homofile og lesbiske før i tiden. At homofile menn og lesbiske kvinner hadde fått den legningen de har fordi de har blitt seksuelt misbrukte. 

Lgbtq er nok medfødt. 

• Liker 1
Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)
Zeruda skrev (9 minutter siden):

Jeg spurter ikke mot hva som helst som er nytt. Men jeg vil at alle skal være lykkelige, så lenge det ikke går ut over noen. Jeg ser ikke at noen skifter kjønn går ut over noen andre mennesker.

Unntatt når de presser det på deg. Ofte så er det sånn at enten støtter du dem 100%, ellers er du transfobisk. Hvordan vet du at alle er lykkelige? Mange angrer, og er ganske sikker på at noen ikke tør å si det, pga presset. Og det er problemet mitt. Hvis det er så fantastisk å være trans, tør de ikke å si at de ikke er det lenger, eller at det er vanskelig. Unntatt når det gjelder å ai at alle hater dem

Endret av CatPerson123
Skrevet
Zeruda skrev (1 minutt siden):

Dette med «hva blir det neste», sa de også om homofili. Mange trodde faktisk å avkriminalisere og akseptere homofili ville føre til en aksept av pedofili. 

Sammenligningen mellom homofili og pedofili kan enkelt avvises, det er jo for eksempel vesentlig at kun voksne kan samtykke. Sammenligningen mellom å skifte kjønn og skifte alder virker derimot ikke vesensforskjellig.

For øvrig er det vel forsøk på å akseptere dette blandt enkelte woke-grupperinger, nå er vel det politisk korrekte blitt "minor attracted people", men det er en avsporing

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, CatPerson123 said:

Jeg synes noen ting heter det. Og forresten, hvis man vil få barn, vær en transkvinne❤️ De skal jo tydeligvis kunne få barn, hvis det er så enkelt. 

Jeg synes at det som gjøres for å redde liv er greit. Selv om jeg synes det ikke er greit å desperat ikke la veldig syke mennesker dø, og la dem lide i årevis istedet selv om de ikke ønsker å leve.

Men det å få cis menn til å få barn? Ingen menn tenker på det før lgbtq begynner å si at det er diskriminering om det ikke kan det. 

Jeg kjenner flere cismenn som sier de gjerne skulle født hvis det var mulig. 
Men det er nok ikke mulig. 

Skrevet
1 minutt siden, DuMåkkeKommeHer said:

Sammenligningen mellom homofili og pedofili kan enkelt avvises, det er jo for eksempel vesentlig at kun voksne kan samtykke. Sammenligningen mellom å skifte kjønn og skifte alder virker derimot ikke vesensforskjellig.

For øvrig er det vel forsøk på å akseptere dette blandt enkelte woke-grupperinger, nå er vel det politisk korrekte blitt "minor attracted people", men det er en avsporing

Er det noen der ute som vil skifte alder? 

Skrevet

Du vet at transbevegelsen er homofobisk? Hvis du liker det samme kjønn som deg så må du være det motsatte kjønnet du er født som.

• Liker 4
Skrevet
Zeruda skrev (Akkurat nå):

Det er tilfelle ja. Folk har gått til rettssak og greier, men har foreløpig blitt avvist

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, CatPerson123 said:

Unntatt når de presser det på deg. Ofte så er det sånn at enten støtter du dem 100%, ellers er du transfobisk. Hvordan vet du at alle er lykkelige? Mange angrer, og er ganske sikker på at noen ikke tør å si det, pga presset. Og det er problemet mitt. Hvis det er så fantastisk å være trans, tør de ikke å si at de ikke er det lenger, eller at det er vanskelig. Unntatt når det gjelder å ai at alle hater dem

99% angrer ikke. Og for de få som angrer så er ikke livet slutt. Det går an å gjøre noe med det. 

Skrevet
2 minutter siden, Btw said:

Du vet at transbevegelsen er homofobisk? Hvis du liker det samme kjønn som deg så må du være det motsatte kjønnet du er født som.

Løgn. Det finnes alle slags par og seksuelle legninger blant transmenn og transkvinner.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, DuMåkkeKommeHer said:

Det er tilfelle ja. Folk har gått til rettssak og greier, men har foreløpig blitt avvist

Har aldri hørt om eller truffet noen. 

Gjest CatPerson123
Skrevet
Zeruda skrev (4 minutter siden):

99% angrer ikke. Og for de få som angrer så er ikke livet slutt. Det går an å gjøre noe med det. 

Det er veldig vanskelig og tøft for kroppen. Noe av det kan ikke angres. Og dine 99 prosent er feil, det er mellom 99 og 92 prosent som angrer, man vet ikke nøyaktig.

Det å angrer tenker jeg er like ille som det er å ikke kunne være det kjønnet man ønsker. Men det ser ikke ut til at du tenker at det er verdt så mye oppmerksomhet. Dette er også en forandring, hvorfor er du nesten redd for den?

Skrevet
Zeruda skrev (2 minutter siden):

Samtidig vil 87.8% av gutter med kjønnsdysfori bli kvitt dette av seg selv uten medisinsk behandling, og for de fleste blir cis homofile, dette uten risikoene forbundet med kirurgisk behandling. Så forskningen er nok ikke helt svar-hvit i noen retning.

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2021.632784/full

• Liker 7
Gjest CatPerson123
Skrevet
Zeruda skrev (9 minutter siden):

Hvis du spør er det noen som vil skifte alt 😂 Noen identifiserer seg som en annen etnisitet, et objekt, en hund, så identifisere seg som noen på en annen alder er ikke overraskende hahah

Skrevet
Zeruda skrev (6 minutter siden):

Har aldri hørt om eller truffet noen. 

For eksempel Emilie Ratelbrand, men har dog ikke truffet ham personlig jeg heller

Skrevet
5 minutter siden, CatPerson123 said:

Det er veldig vanskelig og tøft for kroppen. Noe av det kan ikke angres. Og dine 99 prosent er feil, det er mellom 99 og 92 prosent som angrer, man vet ikke nøyaktig.

Det å angrer tenker jeg er like ille som det er å ikke kunne være det kjønnet man ønsker. Men det ser ikke ut til at du tenker at det er verdt så mye oppmerksomhet. Dette er også en forandring, hvorfor er du nesten redd for den?

Hvis voksne angrer, må kunne stå til ansvar. 

Skrevet

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer, brudd på opphavsrett, avsporing og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Skrevet (endret)
Egvilværeanonym skrev (6 timer siden):

Hvem sier det? Hvem skal få bestemme dette og det å skifte kjønn f.eks? Hvorfor blir det å skifte alder ‘for dumt’ i forhold til å skifte kjønn? Hvor går grensen her og hvem legger grensene på dette? 

Du må jo tenke konsekvenser. Hvis en bytter kjønn så har eller bør du få alle rettigheter til det kjønnet du ønsker å være i den forstand at det er forskjellige rettigheter.

Så hva tenker du om en som er 16 år men føler seg som 20 skal ha rettigheter til? Stemme ved valg, kjøpe sprit på polet, gifte seg? Og så videre. Skal en som er 60 år men føler seg som 14 gå på ungdomskolen igjen? Ha et forhold til en på 15 uten å at loven betyr noe? Skal han eller hun kunne gifte seg med en på 16 som føler seg som 20? 

Aldersgrenser er der for en grunn og det har mange uønskede og også umulige konsekvenser om folk skal kunne bestemme sin egen alder. Det er ikke så vanskelig å forstå. 

Endret av servitrise&suppe
  • Hjerte 1
Skrevet
CatPerson123 skrev (6 timer siden):

Helt enig. 

Forstyrrer meg også at kvinner, mørkhudede, skal få yrker enklere enn hvite menn. Det viser bare at de tenker at vi kvinner og de med mørkere hud ikke er like gode, så trenger ekstra fordeler og forenklede ting. Jeg vil få en jobb fordi jeg er en av de flinkere og egnet til jobben, IKKE fordi jeg er kvinne. Nesten en fornærmelse synes jeg. 

La oss si at du er flinkere og egnet til jobben, men at ledelsen foretrekker et kjønn og kun vil ansette det spesifikke kjønnet? Det ville vært både urettferdig og vanskelig å godta, så klart du bør ha rettigheter. Det kan man regulere ved kvotering. Det er også de som ikke hadde samme muligheter på grumn av hudfarge. Diskriminering vil vi ikke ha, så derfor er det nødvendig med lover og regler som gjør det nødvendig at ingen må bli ekskludert på grunn av det. Det handler ikke om mangel på dyktighet og evner, tvert i mot. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, DuMåkkeKommeHer said:

Samtidig vil 87.8% av gutter med kjønnsdysfori bli kvitt dette av seg selv uten medisinsk behandling, og for de fleste blir cis homofile, dette uten risikoene forbundet med kirurgisk behandling. Så forskningen er nok ikke helt svar-hvit i noen retning.

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2021.632784/full

Har lest studien. Og er skeptisk, siden forskerne har drevet og behandlet kjønnsidentitetsforstyrrelse (utdatert diagnose) terapeutisk. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...