yamask Skrevet 11. februar 2023 #121 Skrevet 11. februar 2023 Kan du komme med forskningsartikler som støtter at 99% ikke angrer? Det høres isåfall rart ut for internett flommer over av transpersoner som angrer og sier de har fått ødelagt livene sine. Dette er også såpass nytt at det er først nå vi ser konsekvensene. 6 3
CatPerson123 Skrevet 11. februar 2023 #122 Skrevet 11. februar 2023 Ikke sant. Mellom 1 og 8 prosent angrer. Kan godt hende det er 8. Det har blitt en trend å være trans. Det betyr at det har blitt en trend å ta irreversible operasjoner, uten å vite om farene og bivirkningene. Hvis man varsler om bivirkningene, blir man ofte kalt tranfobisk. 3 1
Zeruda Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #123 Skrevet 11. februar 2023 1 minutt siden, DuMåkkeKommeHer said: Hvis dette blir å dra det for langt har man, hvis man skal være konsekvent to muligheter: 1) Peke på hvorfor denne sammenligningen ikke er valid 2) Innse at den logiske forlengelsen av å tillate endring av juridisk kjønn, går ganske langt. Jeg synes dette oppsummerer ideologien veldig godt. Jeg har stor forståelse for at man ønsker å imøtekomme ønsker fra ulike grupper i samfunnet, og jeg er helt for at man kan gjøre som man vil så lenge det ikke går utover andre, men bør ikke unngå å se på hva som blir konsekvensen. For få år siden var neopronomener noe helt utenkelig, og folk ville ment det var latterlig. Med samme kurs, kan nok endring av alder fort bli like "selvsagt" Synes ikke noe av dette er valide poenger. Bare frykt for det ukjente en ikke har kontroll over.
Busthead Skrevet 11. februar 2023 #124 Skrevet 11. februar 2023 Fordi folk er redde for å få konsekvenser for å si slemme ting å ha dårlige holdninger
CatPerson123 Skrevet 11. februar 2023 #125 Skrevet 11. februar 2023 Zeruda skrev (Akkurat nå): Det virker som om du er mest redd for forandringer. Hvordan skader det deg og menneskeheten at en transmann føder barn? Fordi menneskeheten ble til med at kvinner er de som får barn. Og det at vi tukler med det er skremmende. Vi kan og skal ikke ha kontroll over alt. Kvinner og menn skal ha forskjellige biologiske roller. Det er sånn menneskeheten er bygd opp, det må være en grunn til det. Si at en gruppe mennesker lever i skogen. De eneste som kanfå barn da, er en mann og en kvinne sammen. Sier ikke det litt? Og med alle barna som trenger å bli adoptert.... 4
Btw Skrevet 11. februar 2023 #126 Skrevet 11. februar 2023 Hvorfor er disse menneskene så opptatt av å annonsere følelsene sine - hva de er og ikke er and whatnot? Forstår de ikke at vanlig mennesker gir faen da i hva ukjente mennesker føler seg som? Hallo! Vi kjenner deg ikke. Dette en veldig narsissistisk måte å være på; å ha såpass fokus på sine egne følelser hele tiden. Flash news: Alle andre har også følelser og vi dealer med det i privaten og ikke gjøre dem til alles problem. Dette er fordi vi liker å ta hensyn til andre (som også eksisterer) og ikke ønsker å være en byrde - hvertfall ikke for folk vi ikke kjenner. 5 1 7
DuMåkkeKommeHer Skrevet 11. februar 2023 #127 Skrevet 11. februar 2023 Zeruda skrev (1 minutt siden): Synes ikke noe av dette er valide poenger. Bare frykt for det ukjente en ikke har kontroll over. Poenger? Det er ikke poenger, det er to måter å forholde seg til en sammenligning på. Enten må man komme med argumenter for sammenligningen (så langt har jeg bare hørt at det er "bare for dumt" og at biologisk alder visst ikke kan reverseres), ellers får man godta sammenligningen. Det er en logisk enten eller 2 5
Zeruda Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #128 Skrevet 11. februar 2023 9 minutter siden, yamask said: Kan du komme med forskningsartikler som støtter at 99% ikke angrer? Det høres isåfall rart ut for internett flommer over av transpersoner som angrer og sier de har fått ødelagt livene sine. Dette er også såpass nytt at det er først nå vi ser konsekvensene. https://www.researchgate.net/publication/350302587_Regret_after_Gender-affirmation_Surgery_A_Systematic_Review_and_Meta-analysis_of_Prevalence
Sh999 Skrevet 11. februar 2023 #129 Skrevet 11. februar 2023 Btw skrev (5 minutter siden): Hvorfor er disse menneskene er så opptatt av annonsere sine følelsene sine - hva de er og ikke er and whatnot? Forstår de ikke vanlig mennesker gir faen da i hva ukjente mennesker føler som? Hallo! Vi kjenner deg ikke. Dette en veldig narsistisk måte å være på; å ha såpass fokus på sine egne følelser hele tiden. Flash news: Alle andre har også følelser og vi dealer med det i privaten og ikke gjøre til alles problem. Dette er fordi vi liker å ta hensyn til andre (som også eksisterer) og ikke ønsker å være en byrde - hvertfall ikke for folk vi ikke kjenner. Word 👏
Zeruda Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #130 Skrevet 11. februar 2023 7 minutter siden, CatPerson123 said: Fordi menneskeheten ble til med at kvinner er de som får barn. Og det at vi tukler med det er skremmende. Vi kan og skal ikke ha kontroll over alt. Kvinner og menn skal ha forskjellige biologiske roller. Det er sånn menneskeheten er bygd opp, det må være en grunn til det. Si at en gruppe mennesker lever i skogen. De eneste som kanfå barn da, er en mann og en kvinne sammen. Sier ikke det litt? Og med alle barna som trenger å bli adoptert.... Dette er jo bare svada. Det er da greit å tukle med alt annet. Ifølge naturen skal alle som får en hjerteinfarkt dø. Er det ikke tukling å sette en stent inn i en blodåre? Er det ikke tukling å gi cellegift til kreftpasienter? Det jeg får ut av det du skriver er at det er greit å tukle med naturen når det passer din ideologi. For meg er det ingenting som heter «det skal bare være sånn». 2
DuMåkkeKommeHer Skrevet 11. februar 2023 #131 Skrevet 11. februar 2023 Zeruda skrev (Akkurat nå): Dette er jo bare svada. Det er da greit å tukle med alt annet. Ifølge naturen skal alle som får en hjerteinfarkt dø. Er det ikke tukling å sette en stent inn i en blodåre? Er det ikke tukling å gi cellegift til kreftpasienter? Det jeg får ut av det du skriver er at det er greit å tukle med naturen når det passer din ideologi. For meg er det ingenting som heter «det skal bare være sånn». Faktisk enig denne gangen:)
Zeruda Skrevet 11. februar 2023 Forfatter #132 Skrevet 11. februar 2023 9 minutter siden, DuMåkkeKommeHer said: Poenger? Det er ikke poenger, det er to måter å forholde seg til en sammenligning på. Enten må man komme med argumenter for sammenligningen (så langt har jeg bare hørt at det er "bare for dumt" og at biologisk alder visst ikke kan reverseres), ellers får man godta sammenligningen. Det er en logisk enten eller Jeg har kommet med mine argumenter og det er at jeg ikke er redd for forandringer. Frykten for forandringene skaper større konsekvenser enn forandringene i seg selv.
CatPerson123 Skrevet 11. februar 2023 #133 Skrevet 11. februar 2023 (endret) Zeruda skrev (6 minutter siden): Dette er jo bare svada. Det er da greit å tukle med alt annet. Ifølge naturen skal alle som får en hjerteinfarkt dø. Er det ikke tukling å sette en stent inn i en blodåre? Er det ikke tukling å gi cellegift til kreftpasienter? Det jeg får ut av det du skriver er at det er greit å tukle med naturen når det passer din ideologi. For meg er det ingenting som heter «det skal bare være sånn». Jeg synes noen ting heter det. Og forresten, hvis man vil få barn, vær en transkvinne❤️ De skal jo tydeligvis kunne få barn, hvis det er så enkelt. Jeg synes at det som gjøres for å redde liv er greit. Selv om jeg synes det ikke er greit å desperat ikke la veldig syke mennesker dø, og la dem lide i årevis istedet selv om de ikke ønsker å leve. Men det å få cis menn til å få barn? Ingen menn tenker på det før lgbtq begynner å si at det er diskriminering om det ikke kan det. Endret 11. februar 2023 av CatPerson123 1
CatPerson123 Skrevet 11. februar 2023 #134 Skrevet 11. februar 2023 Zeruda skrev (1 minutt siden): Jeg har kommet med mine argumenter og det er at jeg ikke er redd for forandringer. Frykten for forandringene skaper større konsekvenser enn forandringene i seg selv. Jeg har ingenting imot forandring. Men å spurte mot hva som helst nytt fordi man ikke vil være "den som er redd for forandringer", det er ikke bedre. Og det er det mange driver med nå. 4
DuMåkkeKommeHer Skrevet 11. februar 2023 #135 Skrevet 11. februar 2023 Zeruda skrev (Akkurat nå): Jeg har kommet med mine argumenter og det er at jeg ikke er redd for forandringer. Frykten for forandringene skaper større konsekvenser enn forandringene i seg selv. Vet ikke helt om jeg forstår det rett, men betyr det at ja, vi bør tillate endring av alder i passet dersom noen identifiserer seg som en annen alder fordi frykten for denne endringen ville vært farligere? 5 1
Zeruda Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #136 Skrevet 12. februar 2023 Just now, CatPerson123 said: Jeg har ingenting imot forandring. Men å spurte mot hva som helst nytt fordi man ikke vil være "den som er redd for forandringer", det er ikke bedre. Og det er det mange driver med nå. Jeg spurter ikke mot hva som helst som er nytt. Men jeg vil at alle skal være lykkelige, så lenge det ikke går ut over noen. Jeg ser ikke at noen skifter kjønn går ut over noen andre mennesker.
Zeruda Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #137 Skrevet 12. februar 2023 (endret) 3 minutter siden, DuMåkkeKommeHer said: Vet ikke helt om jeg forstår det rett, men betyr det at ja, vi bør tillate endring av alder i passet dersom noen identifiserer seg som en annen alder fordi frykten for denne endringen ville vært farligere? Jeg vet ikke. Jeg må vel ikke vite svaret på alle spørsmål. Dessuten er dette et hypotetisk problem. Kjønnsdysfori er et reelt problem. Jeg har ikke hørt om noen person som ville bytte alder fordi de følte seg som feil alder. Dessuten eldes vi jo hele tiden. En 30 åring vil jo bli 40 uansett. Hen klarer vel å vente i 10 år. Endret 12. februar 2023 av Zeruda
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2023 #138 Skrevet 12. februar 2023 Egvilværeanonym skrev (På 10.2.2023 den 19.19): Yup, dette ☝🏻 I tillegg er det så «up in your face» hele tiden og overalt. Jeg driter da faen i hvem som vil ha sex med hvem og hvordan folk identifiserer seg … 🙃 En annen ting er f.eks at dette med transebevegelsen gjør at ting blir snudd på hodet - plutselig skal menn kunne bli gravid og føde, kalles mamma og være lesbisk….. Nei vet du hva. Jeg kommer aldri til å se på en transmann som mann og transkvinne som en kvinne - aldri. Enig 👆 Å hva med de som vil være begge deler ? Som identifiserer seg som intetkjønn , med et dobbeltnavn som initierer at hen er både mann og kvinne ? De «føler « seg som to kjønn . Wtf liksom . Min ; sikkert absurde teori , er at de har blitt seksuelt misbrukt eller sliter med noe psykisk vi ikke helt får fatt i. 3
DuMåkkeKommeHer Skrevet 12. februar 2023 #139 Skrevet 12. februar 2023 Zeruda skrev (Akkurat nå): Jeg spurter ikke mot hva som helst som er nytt. Men jeg vil at alle skal være lykkelige, så lenge det ikke går ut over noen. Jeg ser ikke at noen skifter kjønn går ut over noen andre mennesker. Enig, det gjør det ikke. Men å tillate endring av juridisk alder vil definitivt gå ut over noen, så da må vi i hvert fall ha en god grunn til å stoppe på kjønn og ikke gå lenger 3
Zeruda Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #140 Skrevet 12. februar 2023 2 minutter siden, DuMåkkeKommeHer said: Enig, det gjør det ikke. Men å tillate endring av juridisk alder vil definitivt gå ut over noen, så da må vi i hvert fall ha en god grunn til å stoppe på kjønn og ikke gå lenger Dette med «hva blir det neste», sa de også om homofili. Mange trodde faktisk å avkriminalisere og akseptere homofili ville føre til en aksept av pedofili. 2
Anbefalte innlegg