AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Hei! Jeg har vært sykemeldt i 5 uker nå grunnet kraftig bekkenløsning. Jordmor ønsker at jeg skal søke svangerskapspenger og arbeidsgiver har skrevet under på at de ikke har mulighet til å tilrettelegge..men! slik jeg har forstått det så er ikke bekkenløsning grunn nok til å få innvilget svangerskapspenger..og har spurt nav nå om jeg skal fortsette å være sykemeldt frem til svar på søknaden, om jeg velger å søke, men fikk beskjed om at det skal jeg ikke og om jeg får avslag så har jeg egentlig flere ukers ugyldig fravær fra jobb..så nå er jeg usikker på om jeg i det hele tatt tør å søke eller om det bare er bedre å fortsette å være sykemeldt? Noen andre med erfaring rund dette? Anonymkode: 3af16...f74
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Du skal vel sykemeldes, det er jo din helse som er årsak til at du ikke kan stå i jobb. Hadde det vært aspekter ved arbeidsplassen som var skadelig for fosteret og du ikke kunne omplasseres eller få andre arbeidsoppgaver, så skulle du hatt svangerskapspenger. For eksempel, en arbeidsplass med mye støy og ingen mulighet for alternative oppgaver på et mer støyskjermet sted. Men her er det jo din helse som gjør at arbeidsplassen ikke er egnet. Anonymkode: 875e4...4e8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Friske gravide kvinner som ikke kan fortsette å jobbe under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for barnet, kan få svangerskapspenger. Om du ikke kan jobbe på grunn av egen helse og det ikke er mulig å tilrettelegge så skal du sykemeldes. Anonymkode: e3436...bfc
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har vært sykemeldt i 5 uker nå grunnet kraftig bekkenløsning. Jordmor ønsker at jeg skal søke svangerskapspenger og arbeidsgiver har skrevet under på at de ikke har mulighet til å tilrettelegge..men! slik jeg har forstått det så er ikke bekkenløsning grunn nok til å få innvilget svangerskapspenger..og har spurt nav nå om jeg skal fortsette å være sykemeldt frem til svar på søknaden, om jeg velger å søke, men fikk beskjed om at det skal jeg ikke og om jeg får avslag så har jeg egentlig flere ukers ugyldig fravær fra jobb..så nå er jeg usikker på om jeg i det hele tatt tør å søke eller om det bare er bedre å fortsette å være sykemeldt? Noen andre med erfaring rund dette? Anonymkode: 3af16...f74 Du burde ikke spørre NAV om du fortsatt skal være sykemeldt mens du venter, det tar du jo med fastlegen din. Søk om svangerskapspenger og vær sykemeldt frem til du får svar. Anonymkode: b2955...687
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Jeg har et spørsmål til svangerskapspenger. Jeg har vært sykemeldt i noen måneder hvor årsaken er habituell abort og trakassering på arbeidsplassen. Etter endt operasjon for behandling av habituell abort har jeg endelig blitt gravid igjen og er nå 11 uker på vei. Vet at man kan søke svangerskapspenger ved psykososiale forhold og trakassering og stressbelastning ligger jo under der. Men når det er arbeidsgiver som er den som utøver trakasseringen og også må fylle ut en del av skjema. Hva gjør man da? Anonymkode: b2955...687 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå