AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Er det ikke vanlig at svømmelæreren er ute i vannet med barna? 🤔 Anonymkode: 759a6...f62
Bacteria Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Jo, såklart det er. De har egne svømmelærere. Klasselærerne er ofte med, men ingen selvfølge at de er ute i vannet
svartkatt Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Var ikke det hos oss på 80-tallet. Hu vi hadde var bare uti fordi hu måtte vise meg. Hu vi hadde på 90-tallet var aldri uti som jeg kan huske.. Syns det er litt rart.. vet ikke hvordan det er nå. Men får meg til å tenke at det burde være en livvakt utenom. Hvis de holder seg utav for å ha oversikt. Skjønner ikke hvordan noen som ikke kan svømme skal lære det med kun en gymlærer eller en svømmelærer på alle. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Vi hadde 3 voksne med i svømmehallen siden det var to klasser samtidig (små klasser fra to forskjellige skoler, ca 25 elever til sammen). Svømmelærer pluss gymlærere. Svømmelæreren var ute i bassenget, de to andre fulgte med fra hver sin side. Det er lettere å oppdage om noen har problemer når man ser bassenget ovenfra enn når man er i vannet. Anonymkode: c358e...daa 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 De har vært med i bassenget her. Og lærere er med, men ikke i vannet. Anonymkode: bf3c3...000
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Lærerne er med på land her, ikke i vann, de er mer organisatorer og ikke svømmeinstruktører. Synes det er greit at det er egne svømmeinstruktører som har dette som jobb som underviser elevene. Det blir mye undervisning når bare vår skole er det klasser, og hver klasse blir delt i 2. Har svømmeundervisning for 2,3, 4 og 7. trinn. Anonymkode: ccfb2...c6c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Når eg har reist med 5-7klasse er ikkje lærer eller pedagogisk medarbeider ute. Når eg reiser med 2.klasse er lærer uti og pedagogisk medarbeider på land for å telle hoder. Anonymkode: da7f9...940
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Spurte sjetteklassingen nå. Det er to voksne i vannet og én på kanten. De er 16 elever i klassen. Anonymkode: 92d0a...4ed
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Er litt opp til hver enkelt lærer, men mitt inntrykk (som mellomtrinnslærer) er at de fleste underviser fra kanten. Er vanskelig å ha oversikt over klassen, samt demonstrere når man selv er i vannet. Jeg tok kroppsøving som valgfag og da vi hadde svømmeundervisning var vår egen høyskolelærer sjeldent i vannet, så jeg har nok kopiert hans didaktikk i egen praksis 😜 men husker barneskolelæreren min var med i vannet på småtrinnet, da var det jo stort sett vanntilvenning og lek så det gir mening Anonymkode: 0c9dd...813
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå